خبرگزاری کار ایران

حسینی در کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

با جبهه مردمی همکاری می‌کنیم/ با انتخاب ترامپ مشت آهنین بیرون آمده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۴۸

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم مشکلاتی در کشور وجود دارد و نیاز به تغییر احساس می‌شود، انتظار داریم همه همکاری کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد حسینی صبح امروز در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تشبیه حضور حضار در این همایش در روز جمعه به «جهاد اکبر»، به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار فرمودند انتظاری که از شاعران وجود دارد این است که مسائل تاریخی را با زندگی امروز پیوند بزنند.  

حضرت فاطمه(س) همواره خود را سپر ولایت قرار می‌داد

او با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، ابعاد مختلف شخصیت ایشان را برشمرد و اظهار داشت: در حوزه اجتماعی حضرت فاطمه(س) همواره خود را سپر ولایت قرار می‌داد، نه اینکه همچون عده‌ای با کاهلی کنج عزلت بنشیند و به این مسائل بی‌توجه باشد.

وزیر ارشاد دولت دوم احمدی‌نژاد با اشاره «ایران سرافراز در پرتو دانشگاه اسلامی و انقلابی»، بر لزوم تعهد اجتماعی دانشگاهیان تاکید کرد و یادآور شد: هنر در این است در زمانه‌ای که اوضاع بر وفق مراد نیست، به میدان بیاییم و در زمانی که حضور در چنین محافلی از سوی عده‌ای جرم انگاشته می‌شود، باید به میدان آمد و در چنین شرایطی این حضور ارزشمند است. 

با جبهه مردمی همکاری می‌کنیم

حسینی با اشاره به اقدامات این تشکل در دو انتخابات ۸۴ و ۹۲ و همچنین انتخابات مجلس پیشین تصریح کرد: روز گذشته در مراسمی که به همت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، قرار شد از میان ۲۱ نفر تعداد ۱۰ نفر انتخاب شوند و باید بدون درنظر گرفتن منافع در این راستا همکاری کنیم. 

او ادامه داد: به هر حال همین که به این نتیجه رسیده‌ایم مشکلاتی در کشور وجود دارد و نیاز به تغییر احساس می‌شود، انتظار داریم همه همکاری کنیم و البته کار تشکیلاتی بسیار دشوار است و باتوجه به اینکه با مشکلات مالی هم روبه‌رو هستیم و نه حقوق نجومی داریم، نه وام‌های کلان دریافت می‌کنیم و نه ویلاهای چند میلیونی داریم، مشکل بیشتر است و با این حال اقدامات خوبی در حال انجام است.

سعی می‌کنند نگاه جوانان به بیرون باشد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به برخی اقدامات تشکل‌های دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود: مشاهده می‌کنیم تشکل‌های دانشجویی با دست خالی فعالیت می‌کنند و با تشکل‌های دولت ساخته‌ای که همچون قارچ هر روز در دانشگاهی به راه می‌افتند، رقابت دارند. 

حسینی در ادامه این سخنرانی مدعی شد: متاسفانه بودجه‌های پژوهشی کاهش یافته و سعی می‌کنند با ایجاد رخوت در دانشگاه فضا را به سمتی ببرند که نگاه جوانان به بیرون باشد. 

تهدیدات علیه ایران بی‌ثمر خواهد بود 

او با یادآوری برخی از مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: لازم است خود دانشجویان با این اقدامات برخورد کنند و مثلا اگر استادی در یک دانشگاه می‌گوید چرا موشک‌پرانی می‌شود، باید جامعه دانشگاهی، نسبت به برخورد با آن اقدام کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم به برخی تهدیدات بین‌المللی علیه ایران اشاره کرد و ابراز داشت: تهدیدات علیه ایران بی‌ثمر خواهد بود و شاهدیم مثلا عادل الجیبر، وزیر خارجه عربستان به صورت رسمی در مسائل داخلی ما با صراحت دخالت می‌کنند اما وزیر امور خارجه ما مثلا می‌گوید بعضی کشورها فلان کار را کرده‌اند و این درست نیست. لازم است با همان صراحتی که علیه ما صحیت می‌شود با آن‌ها برخورد کنیم چراکه تجربه انقلاب اسلامی است که اگر کوتاه بیاییم، باید بیشتر هم کوتاه بیاییم. 

با انتخاب ترامپ دستکش مخملین کنار رفته است

حسینی اضافه کرد: با انتخاب ترامپ دستکش مخملین کنار رفته و مشت آهنین بیرون آمده و با این حساب دیگر جای تعلل نیست. 

او با طرح این ادعا که همان کسانی که به دنبال برجام ۲ و ۳ بودند احتمال دارد در برابر اعمال فشار غرب درخصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران نیز کوتاه بیایند، بیان کرد: منابع غربی و اروپایی‌ها با صراحت می‌گویند باید تلاش کنیم که میانه‌روها در قدرت بمانند. 

فیلم‌های سینمایی رخوت‌انگیز هستند

وزیر فرهنگ دولت احمدی‌نژاد با انتقاد از وضعیت فرهنگی در دولت یازدهم عنوان کرد: بسیاری از حامیان پر و پا قرص این دولت هم نسبت به ابتذال در سینمای امروز منتقد هستند و شخصا چند فیلم در جشنواره دیدم که همگی رخوت‌انگیز بود. متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که یک استاد دانشگاه می‌گوید رقصیدن زن و مرد مشکلی ایجاد نمی‌کند و چرا نباید اجازه دهیم مردم شاد باشند و با این حال هنگامی که بحران مدیریت داریم، نمی‌توان انتظار چندانی داشت. 

حسینی در پایان با اشاره به حلقه‌های پنجگانه مورد نظر مقام معظم رهبری در مسیر پیشرفت تمدن اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون در حلقه سوم که همان تشکیل دولت اسلامی است، قرار داریم و برای شکل‌گیری دولت اسلامی در وهله نخست نیاز به کارگزاران مومن، متعهد و انقلابی داریم و قطعا دانشگاهیان می‌توانند در یک نظام مردمی تاثیرگذار باشند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز