خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس مجلس نمایندگان اوگاندا :

همگان باید حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای رساتر اعلام کنند/ استقبال از توسعه بیش از پیش روابط ایران و اوگاندا

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۵۸

رییس جمهوربا اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف به حاشیه راندن و فراموشی مساله فلسطین تاکید کرد: شرایط منطقه و جهان ایجاب می‌کند که همگان حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای رساتر اعلام کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در دیدار رییس مجلس نمایندگان اوگاندا گفت: کشورهای علاقه مند به احقاق حقوق مردم فلسطین باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای رسیدن به هدف مهم خود ، دست به تلاش مشترک بزنند.

رییس جمهور همچنین روابط ایران و اوگاندا را رو به جلو دانست و با استقبال از توسعه بیش از پیش روابط تهران – کامپالا ،  به توانمندی گسترده شرکتهای ایرانی اشاره کرد و اظهارداشت: باید بسترهای حضور شرکت‌های ایرانی در آفریقا و بویژه اوگاندا با تقویت همکاری های مشترک بانکی ، بیش از پیش مهیا شود.

خانم "ربکا کاداگا" رییس مجلس نمایندگان اوگاندا نیز با قدردانی از برگزاری موفق نشست تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته به آرمانهای مردم فلسطین پایبند بوده و در راستای تحقق این آرمانها تلاش کرده است.

رییس مجلس نمایندگان اوگاندا اظهارداشت: موضوع فلسطین موضوع اساسی و مهم همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه است و ما معتقدیم در دفاع قاطع از ملت فلسطین، علاوه بر صدای رسای ایران، به صداهای بیشتری نیاز داریم.

وی همچنین به روابط خوب ایران و اوگاندا اشاره کرد و خواهان حضور گسترده‌تر شرکتهای ایرانی برای پیشبرد طرح‌های صنعتی، کشاورزی ، بهداشتی و درمانی و انرژی در کشورش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز