خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

جمنا به جای جامعتین محور ائتلاف اصولگرایان می‌شود/ جبهه پیروان لیست موردنظرش برای انتخابات شورا را به جمنا داد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۴۷

سخنگوی جبهه پیروان گفت:جبهه پیروان ۲۱ نفر را برای انتخابات شورای شهر مشخص کرده است که این لیست را به جمنا معرفی می‌کند و آنها با اسامی که گروه‌های دیگر معرفی می‌کنند، لیست شورای شهر اصولگرایان را انتخاب خواهند کرد.

سید کمال سجادی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمایت جبهه پیروان از جبهه مردمی، گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری از جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت می‌کند و نمایندگان جبهه پیروان در آن عضو هستند.

 او با بیان اینکه تشکل‌های عضو جبهه پیروان هم از جمنا حمایت کرده‌اند، افزود: اعضای جبهه‌پیروان که به مجمع عمومی جبهه مردمی نیروی‌های انقلاب دعوت شدند، قطعا در آنجا حضور پیدا می‌کنند و در فعالیت‌های انتخاباتی هماهنگی  به ویژه در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری همکاری خواهیم داشت  و خود را با سازو کار جبهه مردمی هماهنگ می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سازوکارهایی که برای کاندیداها تعریف شده در جبهه مردمی مورد  بررسی قرار می‌گیرد و در  مجمع عمومی حدود  ۲۵ نفر به عنوان هیات رییسه و شورای مرکزی انتخاب می‌شوند که برنامه‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را  پیگیری می‌کنند.

او در پاسخ به اینکه آیا برنامه جبهه پیروان برای شورای شهر به تصمیم گیری جمنا موکول می‌شود، گفت: جبهه پیروان ۲۱ نفر را برای انتخابات شورای شهر  مشخص کرده است  که این لیست را  به جمنا معرفی می‌کند و آنها با  اسامی که گروه‌های دیگر معرفی می‌کنند، لیست شورای شهر اصولگرایان را انتخاب خواهند کرد.

سجادی تاکید کرد: بیشترین تلاش جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری است و افرادی که کاندیدا هستند مورد بررسی قرار می گیرند تا به  ۵ نفر برسند و در نهایت یک نفر معرفی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه طراحی جبهه مردمی نهایت عقلانیت اصولگرایان است،بیان کرد:  چگونگی مدیریت این جبهه حائز اهمیت است و امیدواریم منجر به ائتلاف اصولگرایان شود. در جبهه پیروان سعی داریم از جمنا حمایت کرده و با سازوکاری که تعریف می‌کنند، هماهنگ باشیم.  

او درباره برخی اظهارات مبنی بر حضور افراد مستقل یا اصلاح‌طلب در این جبهه اظهار داشت:جبهه مردمی در نظر دارد فراتر از اصولگرایی گام بردارد و در سطح ملی حرکت کند، اما اینکه اصلاح طلب در بین آنها باشد شخصیتی نمی‌شناسم که سابقه اصلاح طلبی داشته باشد؛ ممکن است افراد معتدل و مستقل حضور داشته باشند اما کسی با رنگ اصلاح‌طلبی در شورای موسس سراغ ندارم .

سجادی با اشاره به اینکه همایش جبهه پیروان به مجمع عمومی جبهه مردمی که ۵ اسفند برگزار می‌شود موکول شد، افزود:امکان دارد برنامه مستقل جبهه پیروان  بعد از  مجمع عمومی برگزار شود.

سخنگوی جبهه پیروان درباره اینکه آیا جبهه پایداری به اصولگراها می‌پیوندد، بیان‌کرد: سخنگوی جبهه پایداری باید در این رابطه توضیح دهد اما برداشتم این است که افرادی در درون این جبهه هستند که این سازوکار جمنا را قبول دارند و به آن اظهار علاقه کرده‌اند .

سجادی پیرامون اینکه‌ پیش از این محوریت فعالیت  انتخابات با جامعه روحانیت بود اکنون  رویکرد جامعتین با این جبهه چگونه است،افزود: اطلاعی از جامعه مدرسین  ندارم که به چه میزان به انتخابات ورود می‌کند اما آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از این ساختار حمایت می‌کنند و در اصطلاح جامعه‌شناسی جامعتین  به  عنوان گروه مرجع هستند که نقش حمایت و هدایت کننده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز