خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

سپاه پاسداران یک واحد از نخبگان نظامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۷۷۲

واشنگتن‌پست نوشت: سپاه پاسداران یک واحد از نخبگان نظامی ایران است که به طور مستقیم تحت امر رهبری ایران قرار دارد. سپاه پس از انقلاب اسلامی تاسیس شده و اشراف جدی بر اقتصاد ایران دارد.

به گزارش ایلنا، روزنامه «واشنگتن پست» روز چهارشنبه گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی این مساله است که آیا اخوان‌المسلمین را در کنار سپاه پاسداران مورد تحریم قرار دهد یا نه.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به واشنگتن پست گفته هنوز در مورد این مساله عمیقا فکر نشده است. کاخ سفید به دنبال موضع‌گیری سخت علیه ایران است و حتی ایران را به اعمال تحریم‌های جدید برای موشک‌های بالستیک هم تهدید کرده است.

یکی از مقامات کاخ سفید گفته دولت همچنان به فرمان‌های دوم و سوم و چهارم و پنجم هم فکر می‌کند و من فکر می‌کنم این فرمان‌ها قرار است در موارد مختلف باشد. همه این‌ها در مقابل رفتارهای ایران است. کاری که ما باید بکنیم این است که بفهمیم چه چیزی درست است. ما موارد متعددی را در نظر داریم. آنچه تصمیم داریم اجرا کنیم، متفاوت خواهد بود.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید از گفتن اینکه آیا کاخ سفید قرار است قدمی در این مورد بردارد خودداری کرده است

با این حال اسپایسر مدعی شده که هیچ کسی نمی‌تواند وعده‌های رییس جمهور برای مقابله با تهدیدهایی که ما با آن مواجه هستیم را زیر سوال ببرد.

به گزارش «واشنگتن‌پست» سپاه پاسداران یک واحد از نخبگان نظامی ایران است که به طور مستقیم تحت امر رهبری ایران قرار دارد. سپاه پس از انقلاب اسلامی تاسیس شده و اشراف جدی بر اقتصاد ایران دارد. 

این روزنامه با تکرار ادعای خود نوشته است: سپاه پاسداران و سپاه قدس هم اکنون نیز در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند. قراردادن این واحد نظامی در لیست تحریم توانایی ایرانی‌ها را برای سفر و دسترسی به سیستم‌های مالی بین المللی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مقامات آمریکایی از اینکه تحریم سپاه روابط شکننده ایران و آمریکا را در مواردی نظیر آزادسازی موصل از کنترل داعش تحت تاثیر قرار دهد، نگرانند.

واشنگتن‌پست در گزارش خود نوشته که در توافقی که به واسطه عراقی‌ها تسهیل شده است فاصله آنها را تا زمانی که در یک جبهه هستند، حفظ کرده و مانع درگیری ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها می شود. مقامات آمریکایی نگرانند که با این کار، درگیری بین نظامیان شیعه علیه نیروهای آمریکایی در عراق از سر گرفته شود.

کارشناسان گفته‌اند که شناسایی اخوان‌المسلمین در لیست سازمان‌های تروریستی اثرات منفی دیگری در پی خواهد داشت. این کار می ‌تواند بر روابط آمریکا با ترکیه و اردن به عنوان متحدانش تاثیر بگذارد چراکه اخوان‌المسلمین یکی از احزاب رسمی در این کشورها به شمار می‌رود.  این حزب ۱۰٪ کرسی‌های اردن را از آن خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز