خبرگزاری کار ایران

کوهکن:

بودجه سال ۹۶ با محافظه‌کاری تنظیم شده است/ محل پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۷۰۱

نماینده مردم لنجان گفت: مسئولان عادت دارند مشکلات را به گردن گذشتگان بیاندازند و با بی‌توجهی به درآمدها و پس از آن هزینه‌ها مشکلات بسیاری را برای کشور به وجود می‌آورد.

به گزارش ایلنا، محسن کوهکن در نشست علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ با بیان اینکه اشکال ساختاری در نظام بودجه ریزی کشور وجود دارد و این نوع بودجه نویسی به طور حتم کشور را با مشکل روبرو می‌کند، گفت: دولت‌ها در سال اول فعالیت خود برای بودجه‌ریزی به صورت کارشناسی عمل کرده و لوایح بودجه به واقعیت بیشتر نزدیک است،اما در سال‌های آخر فعالیت خود تصمیم‌های دیگری برای بودجه کشور اتخاذ می‌شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: هر دولتی در ابتدای کار خود شرایط اقتصادی دولت قبل را می‌گوید،اما همین دولت باید در سال پایانی فعالیت خود شرایط اقتصادی کشور را به درستی مطرح کند.

او به وجود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه کاره در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ از ۲۹۴ هزارمیلیارد تومان بودجه تنها ۱۷۴ هزار میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است؛آیا این بودجه واقعی است؟متاسفانه این نوع عملکرد در بودجه ریزی محافظه کاری را نشان می‌دهد و این نوع بودجه نویسی براساس ریل محافظه کاری است.

کوهکن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بودجه را براساس واقعیت‌های جامعه دانست و اظهار کرد: با این نوع بودجه نمی‌توان کشور را اداره کرد. باید واقعیت‌ها را بپذیریم که این نوع از بودجه به چه میزان در حل مشکلات اقتصادی راهگشا است؛ضمن اینکه باید با مردم روراست باشیم و واقعیت ها را باید مطرح کنیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه باید درآمدها در تنظیم بودجه به درستی دیده شود، گفت: متاسفانه مسئولان عادت دارند مشکلات را به گردن گذشتگان بیاندازند؛ بنابراین بی‌توجهی به درآمدها و پس از آن هزینه‌ها مشکلات بسیاری را برای کشور به وجود می‌آورد؛ از سوی دیگر در لایحه بودجه سال ۹۶ از تعادل در پرداخت‌ها برای شاغلین صحبت می شود،اما وقتی صحبت از پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی است،مشخص نیست این بدهی از کدام محل باید پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز