خبرگزاری کار ایران

روزنامه «پاکستان تودی» مطرح کرد؛

ادعای ایجاد اتحاد میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی برای مقابله با ایران

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۰۶

روزنامه «پاکستان تودی» در گزارشی مدعی شد: آمریک پتانیسل ایجاد یک دولت یهود در اتحاد با کشورهای عربی برای مقابله با ایران به عنوان دشمن مشترک را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل روزنامه «پاکستان تودی»، آمریکا این هفته راه‌حل‌های منطقه‌ای برای حل درگیری‌های رژیم صهیونیستی و فلسطین را ارائه داده و از ایجاد یک دولت متحد یهود در اتحاد با کشورهای عربی برای مقابله با ایران به عنوان دشمن مشترک آنها حمایت کرده است.

در اولین دیدار نتاتیاهو با ترامپ در کاخ سفید که روز چهارشنبه برگزار شد سران دو کشور در گفت‌وگوهایی که داشتند از طرح راه حل دو دولت که سال‌هاست مورد حمایت آمریکاست و سیاست آمریکا محسوب می‌شود، عدول کردند.

دستیاران ترامپ اعلام کردند که آمریکا همچنان به سیاست دو دولت برای حل مشکلات فلسطین و اسرائیل پایبند است اما اضافه کرده‌اند که آلترناتیوهای دیگری نیز برای آنها وجود دارد.

نتانیاهو به طور ویژه از اتحاد منطقه‌ای برای کمک به صلح در خاورمیانه حرف زده و گفته ما فکر می‌کنیم مشکل بزرگتر امروز چگونگی ساخت یک ائتلاف گسترده‌تر برای صلح در خاورمیانه بین اسرائیل و کشورهای عربی است.

او مدعی شده که این چیزی است که شاید امروز فرصت‌های جدیدی برای آن فراهم شده باشد چرا که در واقع بسیاری از کشورهای عربی امروز اسرائیل را دیگر دشمن خود نمی‌دانند بلکه متحد خود در برابر تهدیدات ایران و داعش می‌دانند و این چیزی است که ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و شاید به ما کمک کند که به صلح در منطقه دست پیدا کنیم.

ترامپ تاکید کرد که آمریکا مشتاقانه برای توافق بزرگی برای صلح با داماد خود جرارد کوشنر که یک یهودی است کار می‌کند .

رییس جمهور آمریکا گفته پیشنهاد نتانیاهو برای اتحاد منطقه‌ای چیزی است که قبلا در مورد آن بحثی نشده است .

به طور خاص ترامپ سفیر آمریکا در اسرائیل را دیوید فریدمن انتخاب کرده تا بتواند به همکاری بیشتر بین اسرائیل و اعراب در مقابله با ایران کمک کند.

به گفته فریدمن در جلسه رای اعتماد مجلس سنا کشورهای عربی، مصری‌ها و اردنی‌ها و اسرائیلی‌ها همگی باهم متحدند و شاید سهوا این اتفاق افتاده اما  آنها نگرانی‌های مشترکی درباره ایران دارند.

جاناتان چنزر معاون رییس بنیاد دفاع از دموکراسی  گفته ترامپ پتانسیل یک کودتای دیپلماتیک بین اسرائیل و کشورهای عربی را در مقابله با تهدیدات ایران دارد.

حساسیت موضوع این است که مقامات اسرائیل به ندرت از کشورهای عربی زمانی که به طور علنی صحبت می‌کنند به جز درباره اردن و مصر که توافق صلح با اسرائیل در امور دیپلماتیک را امضا کرده‌اند.

انور عشقی ژنرال بازنشسته عربستانی با دور گلد وزیر خارجه سابق در اورشلیم در ماه جولای دیداری داشته است. هر دو در نشست مشترکی در واشنگتن نیز شرکت کرده‌اند. آنها در این نشست از فرآیند صلح و ابتکارعمل‌های جدید در صلح عربی حرف زده‌اند.

این صلح عربی در سال ۲۰۰۲ به ابتکار عمل سعودی نیز معروف بود که برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی در ارتباط با کشور فلسطین و بازگشت آن به مرزهای ۱۹۶۷ مطرح بود. این رویکرد در سال ۲۰۱۳ توسط جان کری وزیر خارجه وقت احیا شد و این ۹ ماه قبل از میانجی‌گری کری برای مذاکرات اسرائیل و فلسطین بود.

به گفته روبرت ستلوف مدیر امور اجرایی موسسه واشنگتن ترامپ فرصت این را دارد که اتحادی بین کشورهای عربی و اسرائیل ایجاد کند.

ایوب کارا وزیر اسرائیل در توییتر خود از نشست صلح منطقه بین سران کشورهای عربی در واشنگتن استقبال کرد و گفت این خاورمیانه جدید ترامپ و نتانیاهو خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز