خبرگزاری کار ایران

حسینی:

کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۶ اسفند برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۵۶

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی،گفت: کنگره کانون دانشگاهیان با حضور عموم تشکل های اصولگرا و اصلاح طلب و سیاسیون و کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، گفت: کانون دانشگاهیان تشکل علمی، فرهنگی و سیاسی است که در پایان دوران اصلاحات به ثبت رسید و در مواقع حساس سعی داشت مواضع روشن داشته باشد هیات موسس این کانون متشکل از هفت نفر شورای مرکرزی شامل ابراهیم کلانتری، خواجه سروری، مجیدی، شاطرزاده یزدی، درویش زاده، مرندی و  و بنده است که  پورابراهیمی، ساداتی‌نژاد، مقتدایی، جعفری، داداش‌پور، قربانی و متکان به عنوان اعضای شورای مرکزی این کانون هستند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به زودی برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره در مورد مساله انتخابات و نحوه فعالیت کانون تصمیم‌گیری و درباره معیارهای ریاست جمهوری و اینکه چه کسی می‌تواند وضع موجود را سامان ببخشد نیز بحث می‌شود.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند که گلایه‌های بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: بنابراین واقعیت‌های جامعه در این کنگره بررسی می‌شود و حتی ممکن است پیشنهاداتی در زمینه مصادیق ریاست جمهوری مطرح شود. و بنای کانون بر این نیست  که برنامه‌هایش را رسانه‌ای کند ولی موثر بوده است به طور مثال  در دولت نهم و دهم تعدادی از مدیران فعال کشور در این کانون فعال بودند، یکی از کارهای کانون شناسایی افراد توانمند و پیگیری مطالبات رهبری در بحث سیاست، اقتصاد و فرهنگ است.

حسینی گفت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یک تشکل ولایی و انقلابی است که بدون محافظه کاری و با انصاف و دلسوزانه و خیرخواهانه نقدها را مطرح می‌کند و اگر آسیب‌هایی در دانشگاه هم ببیند مطرح می‌کند مثلا مقام معظم رهبری در مورد کاهش رشد شتاب علمی مسائلی را مطرح کردند که این مسئله بسیار خطرناک است و ما این مسائل را مطرح می‌کنیم و اگر گام‌های بلندی در بحث ماهواره پزشکی و نانو برداشته شد نتیجه همکاری دانشگاهیان با مدیران بود ولی الان شاهد این همکاری ها نیستیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: جذب بورسیه ها در دانشگاه با سنگ اندازی رو به روا ست در حالی که هر کدام از دانشجوها می‌توانستند مفید باشند و کانون این مسائل را مطرح می‌کند.

او با بیان اینکه کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۶ اسفندماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود؛افزود: این کنگره با حضور عموم تشکل های اصولگرا و اصلاح طلب و سیاسیون و حتی کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار می‌شود. و بالغ بر ۷۰۰ نفر از اساتید از سراسر کشور حضور خواهند داشت و نحوه ورود کانون به انتخابات مشخص خواهد شد و اعضا نظرات خود را در این رابطه ارائه خواهند کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد کانون دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: این کانون در زمان ۸۸ توانست در رابطه با روشن‌گری و بصیرت افزایی کارنامه خوبی داشته باشد.ما در این ده سال بخشی از فعالیت هایمان در دولت نهم و دهم بود و بخشی در دولت یازدهم، قبلا جلسات ما در دانشگاه ها بود و همکاری خیلی خوب بود و حمایت هم می‌کردند و نشریه و سایت داشتیم ولی در دولت یازدهم همکاری وجود نداشت که شاید به‌خاطر تفاوت دیدگاه باشد.

او اظهار داشت : قصد داریم در کنگره کانون دانشگاهیان که  جمعه هفته جاری برگزار می شود  از فرهادی وزیر علوم  دعوت به عمل آوریم  و انتظار داریم مسئولان وزارت علوم همکاری بیشتری با اینگونه تشکل های اساتید داشته باشند.

 وزیر ارشاد سابق با انتقاد از عملکرد دولت گفت: گلایه های مردم از دولت به عملکرد مدیران دولت در حوزه‌های مختلف برمی گردد و یکی از مسائلی که در جلسه کانون دانشگاهیان مورد بحث قرار می‌گیرد این موضوع است.دولت مطرح کرد که با تعامل با غرب و توافق می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و این باعث شد از مسائل و مشکلات داخلی غافل بماند.

او با اشاره به برجام بیان‌کرد: می‌گویند آخرین دستاورد برجام از بین بردن ایران هراسی در دنیا است در صورتی که  تهدیدهای آمریکا علیه ایران ادامه دارد و هنوز از گزینه های روی میز سخن گفته می‌شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: ضعف عملکرد دولت را در بسیاری از حوزه ها شاهد هستیم زیرا محور فعالیت ها را بر این قرار داده است  که با تعامل با دنیا و حل مسئله هسته ای چرخ مشکلات می‌چرخد ولی مشکلات روی هم انباشته شد، مشکلات خوزستان و سیستان حوادث غیر مترقبه است ولی رفع این مشکلات انجام نشده که نشان می‌دهد یا عزم و اراده جدی وجود ندارد یا عرضه مدیریتی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به میهمانی برخی مدیران در منزل سفیر سوئد، گفت: جدای مباحثی که این مسئله در پی داشت می‌بنیم کمتر از ۷۲ ساعت بعد از این میهمانی نماینده سوئد در سازمان ملل علیه ایران اقداماتی انجام می‌دهد.

حسینی تاکید کرد: بر این باور هستیم که چون دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه ندارد برخی مدیران گویا موظف شدند از دوقطبیها استفاده و مسائل حاشیه ای را مطرح کنند. گلایه های مردم از حقوق های نجونی و وام های میلیاردی و رکود و اقتصاد و اعتماد بیش از حد به غرب است ولی می‌خواهند اذهان را متوجه مسائل دیگر کنند.

حسینی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس سازمان محیط زیست، گفت: آیا با نشست و همایش می‌شود مشکلات زیست محیطی مردم را حل کرد؟ یا باید عزم جدی وجود داشته باشد؟ این نشستی که خانم ابتکار می‌گوید قرار است در مورد محیط زیست و ریزگردها برگزار شود ممکن است جنبه تبلیغاتی داشته باشد ولی نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند.

او با بیان اینکه معاون ترامپ اخیرا ایران را اصلی ترین حامی تروریست دانسته است،افزود: پس معلوم می‌شود حتی ایران هراسی هم به پایان نرسیده است، اگر در گذشته ورود برخی مسئولان ما را به امریکا ممنوع می‌کردند الان ورود کل ایرانی‌ها را ممنوع کردند، باید دولتی روی کار بیاید که برخورد ما با کشورها از روی ضعف نباشد.

حسینی با اشاره به طرح  اخیر فراکسیون امید درباره برخورد با متشنج کنندگان مراسم ها، گفت: این طرح مبنی بر برخورد با سوال کنندگان سخنرانی‌ها بسیار با شعارهایشان مغایر است، ولی یکی از دلایل اینها این است که مردم سوالات جدی دارند و به دلیل اینکه پرونده شفافی در این زمینه وجود ندارد می‌خواهند واهمه و ترسی ایجاد کنند که اگر رقبای ما بیایند کشور به سمت جنگ می رود.

او بیان کرد: از اعضاء کانون دانشگاهیان خواستیم برنامه های پیشنهادی خود را برای دولت آینده مطرح کنند وامیدواریم دولتی انقلابی و متدین که بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند روی کار بیایید و .در استان‌ها دوستان کانون حمایت از جبهه مردمی را آغاز کرده ولی هنوز رسما ورود نکردیم البته  مجمع عمومی جبهه مردمی قرار است پنج شنبه تشکیل شود و شورای مرکزی را تعیین کنند.

سخنگوی جبهه یکتا گفت: به جای اینکه هر حزب اصولگرا جداگانه کار کند معتقدیم همه باید یک جا جمع شوند و  اعضای جبهه مردمی شورای مرکزی با انتخاب افراد تعیین می‌شوند که قرار است ۳۱ نفر برای شورای مرکزی جبهه مردمی انتخاب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز