خبرگزاری کار ایران

آخوندی در صحن مجلس:

گلایه‌ای از استیضاحم ندارم/ آماده‌ام به هر ابهامی پاسخ دهم/ مسکن مهر هزاران میلیارد بر کشور تحمیل کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۲۲۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: از اینکه در این جایگاه هستم خشنودم گلایه‌ای ندارم و آماده‌ام هر ابهامی را تبیین کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس آخوندی در جریان استیضاح در صحن مجلی پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: بی‌گمان مذاکرات این جلسه سخت و تاریخی به همین جا ختم نمی‌شود و در آینده مورد قضاوت نکته‌بینانان تیزبین قرار می‌گیرد.

او افزود: در سه ماه گذشته چندین حادثه غم‌بار کام ملت ایران را تلخ کرد؛ حادثه تصادف دو قطار که جان ۴۹ نفر را گرفت، بعد آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بود که ۱۶ آتشنشان و ۴ شهروند را به قربانی گرفت و آخرین حادثه مرگ راهدار فداکار بود که هنگام خدمت در گردنه مبارک‌آباد به شهادت رسید. ضمن ادای احترام و آرزوی غفران برای جان باختگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنها بار دیگر بابت هرگونه قصور یا کوتاهی از سوی دستگاه و شخص خودم پوزش می‌طلبم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: درباره ایمنی سکونتگاه‌های ایران برابر سوانح باید تدابیر پیش‌گیرانه اتخاذ کنیم مهم آمادگی و رفتار سازمانی و شخصی ما است. در ابتدا از نمایندگانی که رنج استیضاح را متحمل شدند و وزارت‌خانه را رصد کردند، تشکر می‌کنم از آنها که پس از بررسی از پیگیری استیضاح منصرف شدند هم سپاسگزارم. از نمایندگانی که نگاه مثبتی به عملکرد وزارت‌خانه داشتند تقدیر می‌کنم.

او با اشاره به اینکه استیضاح حق نمایندگان است، تاکید کرد:  از اینکه در این جایگاه هستم خشنودم گلایه‌ای ندارم و آماده‌ام هر ابهامی را تبیین کنم. ما مردم‌سالاری در ایران را به رخ جهانیان می‌کشیم در این ارتباط لازم به تاکید پسوند دینی مقوله مردم سالاری دینی است. در ایران تمدن ایران شهری به اجرا می‌گذاریم که لازمه اجرای آن ادب است.

آخوندی خاطرنشان کرد: در این دوره وزارت ۵ بار به نحوی از نمایندگان در دوره پیشین تاییدیه گرفتم یه بار رای اعتماد سه بار در پاسخ به سوالات و یک بار در استیضاح مجلس قبل این را نشان از صداقت و درستکاری همکارانم و خودم می‌دانم و امیدوارم برای ششمین بار پاسخ‌های من در دفاع از این وزارت‌خانه قانع‌کننده باشد.

بدون دریافت کارت زرد استیضاح می‌شوم

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استیضاح یک وزیر زمانی به جریان می‌افتد که نتواند به سوالات پاسخ دهد اما بنده چه در مجلس قبل و چه در این دوره مجلس به سوالات پاسخ دادم و بدون دریافت کارت زرد مستقیماً مورد استیضاح قرار گرفتم ولی شکویه‌ای نیست.

او یادآور شد: وقتی استیضاح در هر وزارتخانه‌ای مطرح می‌شود توجه کارمندان و مخاطبان آن وزارتخانه معطوف به موضوع استیضاح می‌شود حال اینکه در این وزارتخانه چیزی حدود ۶۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و ده‌ها هزار پیمانکار و مهندس با این وزارتخانه کار می‌کنند که ممکن است تحت تاثیر این جریان استیضاح قرار بگیرند.

آخوندی افزود: با این وجود تلاش داشتم در زمان بررسی بودجه و بررسی برنامه ششم توسعه فعالیت‌های این وزارتخانه تحت تاثیر موضوع استیضاح قرار نگیرد این درحالی است که در این بازه زمانی به دلیل شرایط جوی و بارش باران و برف تمام بخش حمل و نقل در وضعیت فوق‌العاده قرار گرفت اما سعی کردیم از مسئولیت اصلی خود منحرف نشویم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفته گذشته پیشنهاد سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه فرودگاه مشهد را به هیات وزیران برای تصویب ارائه کردم گفت: همچنین قرارداد ساخت راه تبریز – مرند نهایی شد و امروز کارگاه‌ها فعال هستند. خوشبختانه مسکن اجتماعی هم در هیات دولت به تصویب رسید.

آخوندی با بیان اینکه چند روز گذشته بازدیدی از پروژه‌های استان زنجان و کرمانشاه داشتم و پیگیر پروژه‌های این دو استان بودم گفت: نمایندگان این دو استان شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های حمل و نقلی در این استان بودند .در همین چند روز چندین نماینده به من مراجعه کردند و پیشنهاد دفاع من را در صحن علنی مجلس دادند در این راستا از فراکسیون مستقلین ولایت و فراکسیون امید برای حمایتشان از بنده تشکر می کنم.

او اظهار کرد: در چند رویکرد بنیادی به سوالات و ابهامات موجود پاسخ دهم. رویکرد جدید در توسعه حمل و نقل ایران، مبارزه با فساد و ایمنی حمل و نقل بوده که اولین اقدام در زمینه توسعه حمل و نقل تغییر انگارهای اقتصادی در این بخش بوده است.

۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های موجود نیاز است

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فقط برای تکمیل پروژه‌های موجود در دست اقدام این وزارتخانه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که نمایندگان مجلس به حق پیگیر ایجاد پروژه‌های جدید هستند در این صورت به این رقم اضافه خواهد شد.

آخوندی گفت: مبلغ پیش‌بینی شده برای توسعه حمل و نقل کشور در برنامه ششم ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است یعنی باید سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه هزینه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌های توسعه حمل و نقل تا سال ۱۴۰۴ گفت: در این حوزه‌ برنامه‌ریزی دقیقی داشتیم و ۵۷۵ هزار میلیارد تومان در هشت سال آینده در بخش زیرساخت‌ها باید سرمایه‌گذاری شود.

آخوندی گفت: مبلغ تخصیص یافته و ابلاغی در سال جاری و دو ماه گذشته ۸۰ میلیارد تومان بود یعنی رقمی نزدیک به صفر در دو ماه گذشته ۱۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی انجام شد و ۲۰۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای این وزارتخانه صادر شد. باید ببینیم ما با این وضعیت اعتباری چگونه این وزارتخانه را مدیریت می کنیم.

او در ادامه نطق دفاعیه خود در جریان استیضاحش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال ۹۶ گفت: کل بودجه عمرانی کشور چیزی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل بودجه کشور ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است. این یعنی تا ۱۰ درصد از بودجه کل بودجه عمرانی کشور کاهش داشته است. اگر این شرایط تداوم داشته باشد امکان ندارد که بتوانیم در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های لازم را در قسمت زیربنایی انجام دهیم. مگر درآمد نفت در سال آینده چقدر افزایش پیدا می کند؟

او با بیان اینکه ما باید یک گفتمان جدید را وارد اقتصاد کشور کنی، افزود:  من نمی‌خواهم با گفتن این آمار شما را ناامید کنم بلکه آمارهایی هم اعلام می‌کنم که شما امیدوار شوید و بدانید که می‌توانید به اهداف سندچشم انداز ایران ۱۴۰۴ برسید.

جذب ۱۳هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از بخش غیر دولتی

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با شروع کار خود در وزارت راه و شهرسازی گفت: بنده از ابتدای کار سعی کردم که تکیه وزارتخانه خودم را به بودجه نفت و دولتی کاهش بدهم و به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کنم. در این سه سالی که من مسئولیت را به عهده داشتم ۱۳ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری از بخش غیر دولتی صورت گرفته است. در حالی که علی‌رغم خشکسالی که در ایران وجود داشت توانستم از منابع مالی شرکت‌های غیر دولتی و بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت سرمایه‌گذاری کنم.آیا شما فکر می‌کنید این یک امر اتفاقی بوده است که توانستیم مجموعاً ۳۸ هزار میلیارد تومان را هزینه کنیم؟ اینها نشان از یک عزم و حرکت بزرگ در کشور است که نشات گرفته از اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست و باید در عمل آن را نشان داد.

عباس آخوندی در ادامه افزود: در مقایسه سه سالی که بنده درا ین وزارتخانه مسئولیت داشتم و سه ساله قبل از آن باید بگویم که در این مدت در مقایسه با آن بازه زمانی عملکرد ما با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار داشتیم بسیار مورد قبول بوده است. در این مدت ۵۳۵۰ کیلومتر راهسازی کردیم که در سه سال قبل آن ۴۷۰۰ کیلومتر بوده است. در این سه سال هفت هزار کیلومتر روکش آسفالت صورت گرفته است که در مدت مشابه آن در سه سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت صورت گرفته بود. همچنین ۵۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت مربوط به راه‌های اصلی صورت گرفته این یک اتفاق بسیار بزرگ است.

او تصریح کرد: ما هفت راه برای تامین منابع غیر دولتی به کار گرفته‌ایم که در هیچ کجای دولت و وزارتخانه‌ای نمونه آن وجود ندارد. ما برای ۳۱۸ میلیارد تومان مذاکره کرده‌ایم برای ۲۶۴ میلیارد تومان یادداشت تفاهم ایجاد کرده‌ایم و تاکنون ۱۶۳ میلیارد تومان قرارداد قطعی امضا کرده‌ام. در ۳۸ سال گذشته درا ین وزارتخانه این یک امر منحصر به فرد است که بدون حمایت دولت و تضمین او و بانک مرکزی این اتفاق صورت گرفته است و توانستیم این میزان از سرمایه‌گذاری را در بخش حمل و نقل جذب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: بنده به عظمت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشتم، مذاکرات من در حد و اندازه شان ملت بوده است. مذاکراتی که من انجام دادم باعث شده است که شان ملت حفظ شود. ما امکان بازپس‌گیری سهم ایران از اقتصاد منطقه‌ای و جهانی را داریم برای اینکه ما موفق بشویم نیاز به یک اجماع داریم. ما باید از بودجه دولتی چشم‌پوشی کنیم و به سمت بخش خصوصی برویم. این کار، کار سختی است همه ما عادت کرده‌ایم که از اعتبارات بخش خصوصی استفاده کنیم و این تغییر با مقاومت‌هایی همراه است.

آخوندی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه هر هزینه‌ای که در این کشور می‌شود امکان بازگرداندن آن سخت است، یادآور شد: مسئله پرداخت یارانه به بودجه عمومی کشور تحمیل شد. سه سال است که در دولت و مجلس در حال تلاش هستیم تا یک ریال از آن یارانه بازگردد ولی هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

مسکن مهر چندین هزار میلیارد تومان بر کشور تحمیل کرد

او با اشاره به هزینه‌های مسکن مهر اظهار داشت: در مسکن مهر چندین هزار میلیارد تومان بر کشور تحمیل شد. ضمن تمام آنکه تعهدات‌مان را به خریداران مسکن مهر انجام می‌دهیم، سعی کردم این بار را بر دوش بر دولت بردارم. می‌دانم این کار چقدر پر مخاطره است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری خدمات وزاتخانه متبوعش درخصوص صنعت ریلی و حمل و نقل جاده‌ای هم تصریح کرد: در همین چند روز گذشته، تمام انجمن‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی از وزارتخانه دفاع کردند که ناشی از عملکرد درست بوده است مگرنه دلیلی وجود نداشت که آنها از وزارت راه و شهرسازی دفاع کنند.

حجم حمل ونقل بار از طریق ریل به ۱۵ درصد رسیده است

آخوندی یکی از خدمات وزارت راه و شهرسازی را اتصال ریلی ایران به تمام مرزها مانند اتصال راه‌آهن سمنان به اینچه برون، راه‌آهن آستارا به آذربایجان و اتصال ریلی به بنادر برشمرد وخاطرنشان کرد: وقتی من به وزارت راه و شهرسازی آمدم، حجم بارها در ریل ۵ درصد بود ولی هم‌اینک این میزان به ۱۵ درصد رسیده است و به معنای حمل و نقل ترکیبی و اتصال ریل به بندر است.  

تلاش برای انتقال حجم بار سنگ آهن و فولاد از جاده‌ها به ریل

او افزود: با توجه به آنکه خطوط ریلی ایران قدیمی است و اکثرا تک ریلی هم هستند، احداث دو هزار کیلومتر راه‌آهن خط دوم را آغاز کرده‌ایم که ۸۰۰ کیلومتر در این دولت افتتاح می‌شود. خط دوم میان اندیشمک و بندر امام خط دوم افتتاح شده و اندیشمک به اهواز به‌زودی افتتاح می‌شود. تلاش می‌کنیم حجم بار سنگ آهن و فولاد به ریل منتقل شود و ان‌شاالله با این کار وضعیت جاده‌ها آرامش بیشتری پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: احداث خط دوم راه آهن از قزوین به زنجان با سرعت خوبی در حال اجرا است. فقط ۲۰۰ کیلومتر خط دوم در منطقه سخت زاگرس اجرا می‌شود و دوستان زاگرس‌نشین سختی کار را می‌دانند.

آخوندی با تشکر از مجوز مجلس برای تشکیل سازمان قطار حومه‌ای در برنامه ششم بیان کرد: ۷۰۰ کیلومتر قطار حومه‌ای را در این مدت در دست داریم. قطار حومه‌ای بزرگترین تدبیر دولت یازدهم و مجلس برای کلانشهرها است. در تهران روزانه ۱۲۰۰ خودرو به شهر وارد می‌شود که آلودگی و مزاحمت بسیاری ایجاد می‌کند. ما با قطار حومه‌ای این ترافیک را به ریل منتقل می‌کنیم که می‌تواند در کاهش آلودگی و سوخت و ترافیک جاده‌ای موثر باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر، به دنبال اجرای پنج برنامه بزرگ ریلی هستیم که هر کدام پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. این مسئله فقط بحث خطوط ریلی نیست. ما تلاش کردیم پیشرفته‌ترین سیستم الکترونیک وارد راه آهن شود و این کار به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بوده است و من افتخار می‌کنم و آقای دکتر عارف هم می‌داند چگونه یک شرکت ایرانی در میان هشت شرکت بزرگ جهانی سیستم الکترونیکی را ارائه دهد و بزرگترین استاندارد را بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از بحث‌های عمده اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری است، عنوان کرد: با همین اقدام، در حوزه ریل و با همین امکانات موجود در مسیر تهران و مشهد امکان رفت و آمد قطار از ۵۵ عبور روزانه به ۲۰۰ رفت و آمئ روزانه افزایش یافته است که از بزرگترین نمونه‌های افزایش بهره‌وری در تاریخ مدیریت ایرانی است.

آخوندی افزود: عزیزان غیر از این بحث مرمت ایستگاه‌ها تمام تلاش ما این بوده که ایستگاه‌های راه آهن مرکز توسعه باشند. در همین مدت ۱۵۰ نمازخانه را بازسازی و ۲۷ نمازخانه جدید را افتتاح کردیم. فکر می‌کنم در بحث ریل گزارش من مقداری طولانی شده اما باید بگویم.

او ادامه داد: راجع به نوسازی ناوگان‌هایی که آقای مقدسی عرض کردند باید بگویم در این مدت ۷۰۰ واگن باری و ۲۰۰ واگن مسافربری توسط شرکت‌های ایرانی به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است. در مورد توسعه لوکوموتیو نیز باید بگویم از تعداد ۵۶۹ در گذشته به تعداد ۷۰۲ لوکوموتیو رسیده که خودش رشد بیش از ۳۰ درصد را نشان می دهد.

وزیر راه خاطرنشان کرد: تمامی این اتفاقات توسط شرکت‌های ایرانی صورت گرفته است. ما در هماهنگی کامل با مهندس نعمت‌زاده هستیم و قراردادهایی را نیز امضا کرده‌ایم. طبق قرارداد ۴۹۰۰ واگن توسط شرکت‌های ایرانی مقرر شده که ساخته شود. می‌دانید تامین مالی این شرکت‌ها چقدر سخت است.

او در ادامه با بیان اینکه ما به کمک مهندس نعمت‌زاده تصمیم داریم منابع مالی شرکت‌های ایرانی را تامین کنیم، گفت: از آقای مقدسی خواهش می‌کنم اینگونه راجع به تلاش هموطنان صحبت نکند ما هم کمتر از شما دلمان برای شرکت‌های ایرانی نمی‌سوزد. فقط در یک نمونه از قراردادمان با مهندس زنگنه قرار شده که ۷.۵ میلیارد دلار بابت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به شرکت‌ها کمک و ۲.۵ میلیارد دلار نیز به نوسازی ناوگان جاده‌ای اختصاص یابد.

آخوندی گفت: با پنج شرکت ایرانی برای ساخت کامیون‌ها قرارداد بسته‌ایم. به آقای قاضی‌پور عرض می‌کنم که فقط یک شرکت نیست با تمامی شرکت‌هایی که می‌توانند طبق استانداردهای بین‌المللی کامیون تولید کنند، در حال مذاکره هستیم.

وزیر راه گفت: جمع سرمایه‌گذاری برای نوسازی ریلی ۲۸ میلیارد دلار است چرا به من مراجعه نکردید تا به شما گزارش دهم اولویت اول وزارت راه و شهرسازی ریل است. در یک نمونه عرض کنم ما قرارداد قطار سریع‌السیر تهران – اصفهان را امضا کرده‌ایم و تمامی کارهای آن نیز انجام شده است. ما در یک قراداد ۲ میلیارد دلاری با شرکت چینی مقرر شده که قطار تهران – مشهد را برقی کنیم البته یک نکته در قرارداد وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.

در بحث ریل‌گذاری به دنبال بخش خصوصی هستیم

او در ادامه با بیان اینکه در بحث ریل فقط به این موضوع اکتفا نکردیم، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در بحث ریل‌گذاری به دنبال بخش خصوصی است ما با این بخش وارد مذاکره شده‌ایم. ریل سیرجان – کرمان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است. ما همه امور این بخش را به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده‌ایم که حجم قابل توجهی است.

او تاکید کرد: حجم اتفاقاتی که در حوزه ریل در این دوره اتفاق افتاده با گذشته قابل مقایسه نیست.

ادامه دارد....

وزیر راه و شهرسازی در ادامه دفاعیات خود در صحن علنی مجلس از عملکردها در حوزه حمل و نقل گفت: تمام ایران را به ۱۰ کریدور تقسیم کردیم و هیچ نقطه‌ای از کشورمان خالی از کریدورها نبوده و در این کریدورها ساخت و تکمیل ۱۰ آزادراه را طراحی کردیم.

او افزود: در حوزه ریلی، جاده‌ای، هوایی، دریایی و بندری اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است که جزئیات آن را به اعضای کمیسیون عمران ارائه کرده‌ایم.

می‌گفتند آزادراه تهران – شمال را حضرت امام زمان بازگشایی خواهد کرد

او با تاکید بر اینکه پیشرفت‌ها در حوزه حمل و نقل به طور جهشی بوده و نه یک رشد عادی، ادامه داد: آزادراه تهران – شمال به یک افسانه تبدیل شده بود و همه می‌گفتند حضرت امام زمان این آزادراه را بازگشایی خواهد کرد حال می‌بینیم که این آزادراه با چه سرعتی در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۷ سال بود که آزادراه تهران – شمال فقط ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما امروز قطعه یک این آزادراه بیش از ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به خدا قسم این اتفاقی نبوده است.

او افزود: امروز در قطعه اول آزادراه تهران – شمال در هر ۳۰۰ متر یک کارگاه ایجاد شده است و ۱۱۰ کارگاه در این قطعه فعال هستند.

آخوندی با بیان اینکه آزادراه اصفهان – شیراز متوقف مانده بود و امروز با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال ساخت است، گفت: ببینید آزادراه خرم آباد – اراک در گذشته در چه وضعیتی قرار داشت و امروز به چند درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی ادامه داد: آزادراه جنوب غربی تهران شش ماه است که شروع به کار شده است و قطعه اول آن بهار زیر بار ترافیکی می‌رود و از ورود ناوگان باری به تهران جلوگیری می‌کند و این یک دستاورد مهمی است که چندین آزادراه باهم در حال ساخت است. آزادراه مراغه هشتگرد، آزادراه ارومیه – تبریز، در حال ساخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ۱۶ آزادراه به صورت همزمان در حال ساخت هستند، گفت: در هیچ دوره‌ای این تعداد آزادراه که همزمان در حال ساخت نبودند و قطعا این موضوع اتفاقی نیست و باید بپذیریم که تحولات بزرگی در حوزه حمل و نقل رخ داده است.

آخوندی گفت:‌ در حال حاضر ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در آزادراه‌های کشور در حال کار هستند و ۵ هزار ماشین آلات در ساخت این آزادراه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: طبق گفته آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان تاکنون این حجم سفارش به قالب‌سازان برای اجرای تونل‌ها داده نشده بود و امروز تمام ظرفیت قالب‌سازان اشباه شده است.

او ادامه داد: خطوط ریلی قزوین به گیلان همچنین تهران و همدان، مراغه به کرمانشاه در زمان خشکسالی منابع دولتی در حال انجام است و این نشان می‌دهد تمام اقدامات ما جواب داده است و دستگاهی‌ که تلاش می‌کند کارگاه‌هایش فعال بماند وزارت راه و شهرسازی است.

ساخت ۸ هزار کیلومتر راه روستایی در سه سال گذشته

آخوندی اظهار داشت: در سه سال گذشته ۸ هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شد و ۸ هزار کیلومتر راه روستایی بازسازی شد و چندین هزار کیلومتر راه فرعی دوباره آسفالت شد

او با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری به حوزه ریلی و آزادراهی معطوف نشده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ فرودگاه داریم که از این تعداد فقط ۹ فرودگاه فعال هستند که برای فعال سازی سایر فرودگاه‌ها هم ناوگان حمل و نقل هوایی را توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای فرودگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه و بازسازی نشده بود، گفت: امروز برای توسعه فرودگاه حضرت امام با بخش خصوصی قرارداد بسته‌ایم و ساخت ترمینال فرودگاه کرمان را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

با بودجه دولتی نمی‌توان کشور را آباد کرد

او ادامه داد: سه میلیارد دلار سرمایه خارجی و داخلی برای توسعه فرودگاه‌ها جذب کردیم که امیدوارم در این هفته مصوبه توسعه چهار فرودگاه را از هیئت وزیران بگیرم.

آخوندی با تاکید بر اینکه در این سه سال گذشته به طور قطع تنها به بودجه دولتی اکتفا نکردیم گفت: قطعا نمی‌توان با بودجه دولتی کشور را آباد کرد و امروز با بودجه بخش خصوصی کارهای بزرگی را در حال انجام دادن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز