خبرگزاری کار ایران

شهریاری:

نتیجه استیضاح مهم نیست/ شناخت وزیر بهداشت از راه‌های سیستان و بلوچستان بیشتر از آخوندی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۹۲

نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس تاکید کرد: ما در حال انجام وظیفه هستیم. در رابطه با جنگ هم مامور به وظیفه بود و نتیجه برایمان مهم نیست. نتیجه استیضاح مهم نیست و به خاطر سوگندی که خورده‌ایم در آن راستا گام برداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی شهریاری در نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح عباس آخوندی گفت: یکی از مطالبی که می‌خواهم در نشست امروز بیان کنم، درباره کشته‌شدگان در جاده‌ها به دلیل حوادث جاده‌ای است که براساس آمار پزشکی قانونی، سالانه ۱۶ هزار و شصت نفر است و ۱۳ هزار و خرده انسان به دلیل حوادث جاده‌ای معلول می‌شوند.

او ادامه داد: بسیاری از تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها مربوط به این افراد است که به خاطر جاده‌های غیراستاندارد هستند و همین مسئله هزینه‌های زیادی بر بهداشت و درمان می‌گذارد که شاید ده‌ها هزار میلیارد باشد .

این نماینده اصولگرا با بیان اینکه کریدور شمال – جنوب مربوط به بندر جابهار است، اظهار داشت: بندر چابهار قرار است یکی از بزرگترین بنادر کشور باشد. اگر قرار باشد در این بندر، سالی شش میلیون کالا تخلیه شود یعنی باید روزانه ۲۰ هزار کامیون که بتوانند ۲۰ تن کالا را حمل کنند، در آن رفت و آمد داشته باشد ولی جاده‌ها هنوز سر و سامان نگرفته است.

شهریاری ادامه داد: با آنکه از کریدور شمال – جنوب از دولت قبل شروع شده اما این کریدور هنوز کامل نشده و پروژه‌های آن هنوز تکمیل نشده و تلفات و حوادث بسیاری در استان سیستان و بلوچستان موجب شده است.  

او با بیان اینکه فقیرترین مردم براساس آمارهای دولتی متعلق به مردم سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها آماده نشود فقر ادامه پیدا می‌کند. قرار بود بندر چابهار آماده شود تا فعالت بندر گوادر که در پاکستان درحال ساختن است، نتواند رقیب ما باشد ولی فعالیت‌های بندر گوادر جدی است و اگر تلاش نکنیم شاید موفقیت چندانی نداشته باشیم.

نماینده زاهدان با بیان اینکه ما با چابهار به افغانستان راه پیدا می‌کنیم ولی زیرساخت‌ها آماده نشده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه چابهار، یک فردوگاه نظامی است و هنوز این بندر، یک فرودگاه غیرنظامی ندارد. دوازدهمین ماه سال است و به دلیل درگیری‌های غیرمنطقی هنوز فرودگاه منطقه آزاد  فردوگاه عملیاتی نشده است.

شهریاری افزود: وقتی قرار است این بندر عملیاتی شود و تجار خارجی را به آنجا بیاوریم نمی‌توان از فرودگاه نظامی استفاده کرد که سی و چند کیلومتر با بندر فاصله دارد.

او با بیان اینکه آقای آخوندی وزیر موفقی بود اگر وزیر راه نمی‌شد، ابراز داشت: شاید شناخت آقای قاضی‌زاده هاشمی از راه‌های استان سیستان و بلوچستان بیشتر از آقای آخوندی باشد؛ لااقل آقای هاشمی چندین بار به سیستان و بلوچستان آماده و ماهی دو، سه روز در استان حضور داشته و از تمام شهرها با اتومبیل سفر می‌کنند ولی ندیده‌ایم آقای آخوندی در استان مستقر شود.

این نماینده موافق استیضاح با بیان اینکه شاخص جاده‌‌ای روستایی در استان سیستان و بلوچستان سی و چند درصد است در حالی که شاخص جاده‌های روستایی در کشور بیش از ۵۰ درصد است و این نشان می‌دهد کمترین درصد شاخص‌ها برای استان سیستان و بلوچستان است.

شهریاری اضافه کرد: یک کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان بزرگراه نداریم و اگر هم شروع شده از دولت قبل بوده است.

او با اشاره به جلسه امروز استیضاح یادآور شد: ما در حال انجام وظیفه هستیم. در رابطه با جنگ هم مامور به وظیفه بود و نتیجه برایمان مهم نیست. نتیجه استیضاح مهم نیست و به خاطر سوگندی که خورده‌ایم در آن راستا گام برداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز