خبرگزاری کار ایران

صباغیان:

آخوندی وزیری توانمند و صاحب ایده است/ اگر مسئولان در قبال مشکلات استعفا می‌دادند وضع جامعه بهتر بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۸۳

نماینده مردم مهریز گفت:‌ یکی از ضعف‌های مدیریت و نظارت در کشورما این است که اصولا در اتفاقات و حوادثی که رخ می‌دهد افراد رده پایین مقصر شناخته و تنبیه می شوند و مسئولان ارشد از پاسخگویی مصون بوده و در حاشیه امن قرار دادند.

به گزارش خبرنگار محمدرضا صباغیان به عنوان یکی از موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس با تاکید براینکه وابستگی جناحی ندارد، گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادم آقای آخوندی را توانمند و صاحب ایده دیدم و در بین وزرای دولت به ایشان نمره قابل قبولی می‌دهم.

نماینده مردم مهریز در مجلس به حادثه برخورد دو قطار در سمنان اشاره کرد و گفت:‌ کمتر وزارتخانه‌ای را به یاد دارم در اینگونه حوادث مدیر رده بالا به دلیل قصور استعفا داده و برکنار شود که پس از حادثه قطار مشهد- تبریز رخ داد.

او درباره اینکه به چه دلیل موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی است، گفت: یکی از ضعف‌های مدیریت و نظارت در کشورما این است که اصولا در اتفاقات و حوادثی که رخ می‌دهد افراد رده پایین مقصر شناخته و تنبیه می شوند و مسئولان ارشد از پاسخگویی مصون بوده و در حاشیه امن قرار دادند. امری که در کشورهای پیشرفته و مردم سالار برعکس بوده و مسئولان ارشد پاسخگو هستند.

صباغیان ادامه داد: برای مثال در حادثه‌ای که برای کِشتی  کره جنوبی رخ داد، وزیر مربوطه استعفا دادو یا اینکه با قطع برق در ژاپن وزیر آنها ۲۰ دقیقه در برابر مردم تعظیم کرد.  این الگوی رفتاری در بین سایر کشورها نیز جاری است.

نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر این فرهنگ عذرخواهی در جامعه ما نهادیه نشود، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند و شاهد نمونه‌های دیگر خواهیم بود اما اگر به این درجه از احساس وظیفه می‌رسیدیم که در این مواقع نه تنها وزیرمربوطه بلکه رییس جمهور استیضاح می‌شد، این مشکلات سامان می گرفت.

او با بیان اینکه در حادثه برخورد دو قطار در سمنان بیش از صدنفر کشته و زخمی شدند، افزود: اگر مسئولان در قبال مشکلات استعفا می دادند یا برکنار می کشدند وضع جامعه بهتر بود. باید فرهنگ غذرخواهی و مسئولیت پذیری در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز