خبرگزاری کار ایران

مقدسی در موافقت با استیضاح وزیر راه:

استیضاح آخوندی باعث ثبات در بدنه دولت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۸۰

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نطق خود بعنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: چطور ممکن است وقتی وزیر صنعت و معدن می‌گوید که اگر واگنی وارد شود من شخصا روی ریل جلوی آن می‌ایستم آقای آخوندی برای دور زدن ایشان به رییس‌جمهور نامه بزند و درخواست اجازه برای ورود واگن‌ها را کند.

سیدمهدی مقدسی در نطق خود در مجلس در موافقت با استیضاح عباس آخوندی گفت: مخاطب بنده دولت و شخص وزیر هستند و من با افتخار از دولت حمایت می‌کنم اما در جایی که مشکلی وجود داشته باشد از آن انتقاد می‌کنم. استیضاح وزیر به معنی نادیده گرفتن فعالیت مثبت دولت و شخص وزیر نیست، ما بر اساس منطق و عقل این مساله را مطرح می‌کنیم و اگر جایی اشکال باشد با آن برخورد می‌کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون قبلا نظر خود را اعلام کرده است و الان من نظر خودم را اعلام می‌کنم و از طرف فراکسیون حرف نمی‌زنم، ما قسم خوردیم که از حقوق مردم دفاع کنیم بنابراین آقای جهانگیری، از جراحی در بدنه دولت نهراسید اگر این استیضاح صورت گیرد باعث ثبات بیشتر در دولت می‌شود و دید مردم به دلیل رفع مشکلات در کابینه به دولت بهتر می‌شود.

او افزود: یک منطقی در رابطه با پاسخگویی راجع به مسائلی همچون حادثه قطار سمنان وجود دارد وقتی در دنیا حادثه‌ای این چنین اتفاق می افتد، بالاترین مقام مسئول استعفا می‌دهد بهتر بود که آخوندی برای التیام آلام حادثه‌دیدگان نیز چنین می‌کرد نه اینکه مدیرعامل راه‌آهن استعفا می‌کرد و ایشان از این حادثه شانه خالی می‌کردند.

او تصریح کرد: یکی از بندهای استیضاح مطالبات اجتماعی است که بر اساس نظر رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و یکی از بندهای آن که توجه به تولیدات داخلی است، صورت می‌گیرد. یکی از بحران‌های موجود موضوع بیکاری است یک ماه تا پایان سال مانده همه قوای سه‌گانه باید به رهبری گزارش بدهند این سوال مطرح است که توجه به ساخت داخل تا چه حد مورد توجه قرار گرفته است. رفع بیکاری خواست مردم است بنده بارها به آخوندی تذکر دادند که چرا زمانی که توان ساخت واگن‌های قطار در داخل کشور است، شما قصد وارد کردن آن را از خارج دارید. آقای آخوندی جواب دادند که بهره‌بردار خصوصی است.

او افزود: چطور ممکن است وقتی وزیر صنعت و معدن می‌گوید که اگر واگنی وارد شود من شخصا روی ریل جلوی آن می‌ایستم، آقای آخوندی برای دور زدن ایشان به رییس‌جمهور نامه بزند و درخواست اجازه برای ورود واگن‌ها را کند. این در حالی که است شرکت هپکو نتوانسته است ۹ ماه حقوق کارگران خود را بدهد و شرکت واگن پارس با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند مگر طبق اقتصاد مقاومتی نباید به تولید داخلی توجه شود من مدافع دولت هستم ولی نمی‌شود این وضعیت را تحمل کرد. چطور وقتی یک وزیر می‌گوید من مخالف وارد کردن واگن  هستم وزیر دیگر به واردات آن اقدام می‌کند. چطور این تناقص در بدنه دولت پاسخ داده می‌شود.

نماینده اراک افزود: در مساله واردات واگن وزیر اذعان داشت که بهره‌بردار خصوصی است و تاکنون ۱۴۰ واگن وارد کرده است وزیر ادعا می‌کند که بهره‌برداران خصوصی جدا از بدنه دولت هستند. در مساله واردات کشتی هم همین مساله اتفاق افتاده است؛ ۱۰ فروند کشتی به شرکت کره‌ای سفارش داده شده است من مطلع هستم که حداقل ۸ فروند از این کشتی‌ها را در داخل می‌توانستیم بسازیم چطور زمانی که کارگران ما بیکار هستند برای کارگران کره‌ای کار ایجاد می‌کنیم. همچنین دولت توصیه کردند که از شرکت هپکو ماشین‌آلات سنگین خریداری شود اما این مساله مسکوت مانده است.

مقدسی افزود: مطالبات اجتماعی فقط در حادثه قطار نیست باید با ادبیات مناسب با مردم صحبت شود نه فقط اینکه موضوع را به بیمه حواله کرد باید بیکاری رفع شود. عرایض بنده به معنی نادیده گرفتن فعالیت‌های خوب وزیر و دولت نیست این استیضاح باعث ثبات در بدنه دولت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز