خبرگزاری کار ایران

سامانی به ایلنا خبر داد؛

تغییر زمان ثبت نام انتخابات شوراها قابلیت اجرایی ندارد/ ثبت‌نام‌ها از ۳۰ اسفندتا ۵ فروردین انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۵۳

سخنگوی وزارت کشور گفت: با اعلام نظر شورای نگهبان، تغییر زمان ثبت نام انتخابات شوراها برای این دوره از انتخابات قابلیت اجرایی ندارد.

سید سلمان سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص تغییر زمان انتخابات شوراها، با توجه به ایراد شورای نگهبان نسبت به اصلاحیه مجلس در مورد قانون انتخابات شوراها گفت: این اصلاحیه هیچ تأثیری در زمان انتخابات فعلی نمی‌گذارد و ما انتخابات فعلی را با قانون قبلی برگزار می‌کنیم. یعنی زمان‌بندی انتخابات ما بر اساس همان چیزی است که در قانون قبلی برنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره به اجرایی نبودن اصلاحیه جدید برای این دوره از انتخابات خاطرنشان کرد: اصلاحیه قانون انتخابات شوراها از دو قسمت مشخص تشکیل شده است؛ یک قسمت مربوط به زمان‌بندی مراحل انتخابات است و قسمت دیگر مربوط به سایر مواد قانون انتخابات شوارهای شهر و روستا. بر اساس قسمت اول این اصلاحیه، زمان بعضی از مراحل برگزاری انتخابات افزایش پیدا کرده بود. مثلا مدت زمان مربوط به رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیات اجرایی و اعلام نظر هیات نظارت استان‌ها از ۷ روز به ۱۴ روز افزایش پیدا کرده بود که این افزایش زمان‌بندی خودش را در زمان‌بندی سایر اقدامات مثل زمان ثبت‌نام هم نشان می‌داد.

سامانی ادامه داد: با توجه به ایراد شورای نگهبان به این اصلاحیه‌ها، قطعا در این دوره از انتخابات شوراها آن قسمت از اصلاحیه که مربوط به تغییر مراحل انتخابات و زمان‌بندی هر یک از این مراحل است اجرایی نخواهد شد و ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراها نیز در همان تاریخ، یعنی از ۳۰ اسفندماه تا ۵ فروردین انجام خواهد گرفت.

او در ادامه با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به دیگر مصوبات اصلاحیه قانون انتخابات شوراها گفت:‌ اگر ایراداتی که شورای نگهبان به این مصوبه گرفته در صحن مجلس مطرح شود و مصوبه حالت اجرایی به خود بگیرد و ابلاغ شود، سایر موارد در مورد انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم قابل اجرا خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: با اعلام نظر شورای نگهبان تغییر زمان ثبت نام انتخابات شوراها برای این دوره از انتخابات قابلیت اجرایی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز