خبرگزاری کار ایران

مهرداد لاهوتی:

فراکسیون مستقلین مجلس به استیضاح آخوندی رای مثبت نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۹۷

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: این فراکسیون که حدود یکصد نماینده عضو آن هستند، با استیضاح آخوندی مخالف است.

به گزارش ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه حمایت از وزیر راه و شهرسازی منوط به طرح استیضاح وی نیست و عملکرد آخوندی در بیش از ۳ سال گذشته مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: هر ناظر بی‌طرف و منصفی کارنامه وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم را مثبت ارزیابی می‌کند. چراکه همه می‌دانند این دولت به دلایل مختلف از نظر بودجه عمرانی در مضیقه بوده، با این همه تحولاتی که در این حوزه رخ داده، قابل دفاع و احترام است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بنده در مجلس قبل عضو کمیسیون عمران بودم و در این مجلس نیز در کمیسیون برنامه و بودجه از نزدیک شاهدم که تحولات رخ داده در حوزه جاده، ریل و حمل و نقل هوایی با کمترین تکیه بر منابع دولتی رخ داده و از این نظر باید قدردان تلاش‌های آخوندی و همکارانش در وزارت راه و شهرسازی بود.

وی با اشاره به برخی نکات مثبت کارنامه آخوندی در سه سال گذشته، گفت: تحول رخ داده در آزادراه تهران–شمال که در حال تبدیل شدن به یک میراث تاریخی بود در سه سال اخیر قابل مقایسه با دوران گذشته نیست. حجم بزرگراه و جاده‌های افتتاح شده در این دولت نشان از کارنامه مثبت در این بخش دارد. همچنین در بخش ریلی شاهد تحول عظیمی هستیم که بی‌نظیر است و توجه به این بخش که یکی از اهداف دولت یازدهم بود، می‌تواند در آینده جزو مهم‌ترین میراث‌های عمرانی آن به یاد آورده شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اینکه نباید از گفته‌های مغرضان درباره نوسازی ناوگان هوایی ناامید شد، اضافه کرد: خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما نو، آن هم بدون اینکه دولت از نظر مالی زیر بار هیچ تعهدی برود، افتخاری است که در کارنامه آخوندی ثبت می‌شود.

به گفته لاهوتی، مهم‌ترین نکته درباره این دستاوردها آن است که وزارت راه و شهرسازی بخش اعظم بودجه مورد نیاز آنها را از راه‌هایی جز توسل به خزانه و بودجه دولت تامین کرده و توانسته با جذب سرمایه‌های بخش‌خصوصی و خارجی چنین پروژه‌های مهمی را تعریف کند و به پیش ببرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با انتقاد از استیضاح‌کنندگان گفت: منتقدان معتقدند عملکرد این وزارتخانه در بخش مسکن مناسب نیست اما همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی بارها تاکید کرده، هنگامی که دولت یازدهم روی کار آمد، ۵۰ درصد از تعهد دولت به مسکن‌مهر باقی مانده بود و مهم‌ترین سیاست این وزارتخانه در بخش مسکن، تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی بود که حدود یک میلیون و چهارصد هزار واحد مسکونی را شامل می‌شد و به سرانجام رساندن این رقم نیز با توجه به کمبود منابع دولت، اقدامی شایسته بود که وزارت راه و شهرسازی نسبت به آن تمرکز کافی نشان داد. هر چند طرح مسکن اجتماعی را مطرح کرده بود که به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه، انرژی خود را به اتمام پروژه مسکن مهر معطوف کرد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اعلام اینکه فراکسیون مستقلین با استیضاح مخالف است، افزود: اکنون یک ماه به تعطیلات نوروز و پیک کار در بخش حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی این استیضاح به نفع مردم نیست و نباید با استیضاح در آستانه مهم‌ترین فصل کار در این وزارتخانه، آن را به دست سرپرست سپرد. چرا که اکنون وقت تلاش و کار بخش حمل و نقل است تا مردم در نوروز بتوانند سفرهای ایمن و راحتی داشته باشند و این استیضاح درست برخلاف این موضوع است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به اظهارات برخی دیگر از استیضاح‌کنندگان و ارتباط تصمیم‌شان به حادثه ریلی در سمنان گفت: بنده تمام مکالمات صوتی این حادثه را گوش کرده‌ام و در جریان جزییات وقوع این حادثه هستم. با وجود اینکه حادثه فوق ناشی از خطای انسانی بود اما وزیر رسما عذرخواهی کرد و رییس شرکت راه‌آهن استعفا داد و شخص رییس‌جمهور به دلجویی از آسیب‌دیدگان پرداخت و نباید بر مبنای یک حادثه عملکرد یک مجموعه بزرگ را چنین زیر سوال برد.

لاهوتی با بیان اینکه امیدوار است همکارانش در مجلس به استیضاح عباس آخوندی رای منفی بدهند، گفت: بنده عملکرد عباس آخوندی و همکارانش در وزارت راه و شهرسازی را کاملا مثبت ارزیابی می‌کنم و این نظرم ارتباطی به استیضاح ندارد و معتقدم این وزارتخانه یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های دولتی در سه سال گذشته بوده و کارنامه آن نیز مؤید همین نکته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز