خبرگزاری کار ایران

مرعشی در دانشگاه تهران:

آیت‌الله هاشمی در اوج جنگ، ایران را به ساحل آرامش رساند

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۸۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در سال‌های شصت که اوضاع خوبی در کشور وجود نداشت، آیت‌الله هاشمی در اوج جنگ، ایران را به ساحل آرامش رساند. اما طبع دنیا این طور است که در مقابل وفا، جفا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین مرعشی در گرامیداشت آیت‌الله هاشمی در دانشگاه تهران عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لحظه‌ای حضور در سیاست و اقدام سیاسی را تعطیل نکردند و ریشه این رفتار بر می‌گردد به عقلانیت ایشان، سیاست بر تمام ابعاد زندگی ما اثر می‌گذارد.

او افزود: بخشی از این موضوع به دوران مبارزه برمی گردد که کار پیچیده و سخت بود، یادم می‌آید به ایشان روزی گفتم حاج آقا کار رها کنید او پاسخ داد وقتی در دوران مبارزات کسی کم می‌آورد این من بودم که دیگران را تشویق می‌کردم حالا رها کنم.

مرعشی خاطرنشان کرد: در سال‌های شصت که اوضاع خوبی در کشور وجود نداشت، آیت‌الله هاشمی در اوج جنگ، ایران را به ساحل آرامش رساند. اما طبع دنیا این طور است که در مقابل وفا، جفا وجود دارد.

او ادامه داد: به خاطر دارم آقای هاشمی در مجلس دوم و سوم نقش بسزایی در استقرار دولت مهندس میرحسین موسوی داشت. مجلس سوم را امام شکل دادند و هشدارهای لازم را گوشزد کردند. چند اتفاق مهم در این مجلس افتاد؛ پایان جنگ، رحلت امام و استقرار رهبری.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دوستان چپ در مجلس سوم متوجه تغییرات نشدند، از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند و همین طور از ریاست آیت الله هاشمی که دو استیضاح مهم در آن رخ داد. راست‌ها که از همان روز تکلیف خود را روشن کردند و به حمایت از رهبری پرداختند اما چپ‌ها چنین کاری نکردند.

او گفت: آیت‌الله هاشمی گفتند که اگر چپ‌ها نمی‌خواهند با دولت کار کنند با چه پشتوانه‌ای می خواهند در کشور کار کنند؟ به رسمیت نشناختن تغییرات منجر شد مجلس چهارمی به روی کار بیایید که اصولگرایانی با شعار اطاعت از رهبری و حمایت از هاشمی به روی کار بیایند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز