خبرگزاری کار ایران

پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا:

جبهه پایداری به‌دنبال استیضاح آخوندی است / حدود ٥٠ نماینده امضای خود را پس گرفتند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۹۴۷

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به کاهش تعداد استیضاح‌کنندگان از حدود ٨٠ امضاء به حدود ٣٠ عدد، محورهای استیضاح آخوندی را فاقد پشتوانه فنی دانست و با بیان این‌که نمایندگان عضو جبهه پایداری همچون مجلس نهم به‌دنبال این استیضاح هستند، گفت: مجلس به استیضاح وزیر راه و شهرسازی رای نمی‌دهد و آخوندی موفق به کسب رای اعتماد مجدد از مجلس می‌شود.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر مخالفت فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با طرح  استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد: باتوجه به زمان اندک باقی مانده تا پایان کار دولت یازدهم، به نظر می‌رسد اداره وزارت راه و شهرسازی توسط سرپرست به صلاح کشور و مردم نباشد؛ به‌ویژه آن‌که گسترده و شمول فعالیت این وزارتخانه سراسر کشور را تا دورافتاده‌ترین روستاها دربرمی‌گیرد.

کاهش تعداد استیضاح‌کنندگان از حدود ٨٠ امضاء به حدود ٣٠ عدد

او با تاکید این‌که دلائل فراوانی در نادرستی این طرح استیضاح وجود دارد، گفت: تعداد استیضاح‌کنندگان از حدود ٨٠ تا ٩٠ نفر به حدود ٣٠ نماینده کاهش یافته و قطعاً تا فردا نیز تعداد دیگری از نمایندگان نیز امضای خود را پس خواهند گرفت و این مسئله نشان می‌دهد که حتی اکثر استیضاح‌کنندگان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که این طرح از پشتوانه فنی برخوردار نیست و صرفاً با انگیزه‌های جناحی به‌دنبال اعمال فشار به دولت هستند.

محورهای استیضاح آخوندی از پشتوانه فنی برخوردار نیست

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که سوال‌ها و مواردی که ازسوی استیضاح‌کنندگان مطرح شده، از پشتوانه فنی برخوردار نیست و بر این اساس، نمی‌توان طرح این مسئله را در شرایط فعلی توجیه کرد.

جبهه پایداری همچون مجلس نهم به‌دنبال استیضاح آخوندی است

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم ادامه داد: این درحالی است که با نگاهی به حدود ٣٠ نماینده‌ای که همچنان بر استیضاح آخوندی اصرار دارند، متوجه می‌شویم این افراد همان کسانی هستند که در دوره نهم نیز به‌دنبال استیضاح وزیر راه و شهرسازی بودند.

او تصریح کرد: همچنین نکته مهم دیگر این است که تمامی این افراد به یک طیف سیاسی خاص یعنی جبهه پایداری وابستگی دارند و با این حساب می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این استیضاح با انگیزه‌های جناحی مطرح شده است.

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که باتوجه به انگیزه‌های جناحی استیضاح‌کنندگان آیا طرح آن در آستانه انتخابات می‌تواند منجر به ریزش رای روحانی شود، گفت: به هر حال درصورتی که هدف از استیضاح منافع ملی باشد، طرح آن در شرایط فعلی مناسب نیست اما اگر این طرح با انگیزه‌های جناحی مطرح شده باشد، طبیعتاً وضعیت متفاوت خواهد بود؛ چرا که منافع ملی، کشور و وزارتخانه مطرح نخواهد بود.

هدف از طرح استیضاح آخوندی به حاشیه بردن دولت است

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به هجمه‌ها و فشارهایی که طی ماه‌های اخیر علیه دولت صورت گرفته است، هرکدام از جریان‌های منتقد دولت سعی می‌کنند با استفاده از امکانات و اهرم‌هایی که در اختیار دارند، در راستای تخریب دولت اقدام کنند و با حاشیه بردن دولت، مانع از انجام وظایف اصلی‌اش شوند.

مجلس به استیضاح وزیر راه و شهرسازی رای نمی‌دهد

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال توفیق استیضاح وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باتوجه به مجموعه مسائلی که مطرح شد، به نظر می‌رسد این استیضاح از اقبال چندانی برخوردار نباشد و بعید است که در چنین شرایطی مجلس با این طرح موافقت کند و به نظر می‌رسد آخوندی موفق به کسب رای اعتماد مجدد ازسوی مجلس شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به اقبال اندک استیضاح آخوندی، درصورت کسب رای اعتماد مجدد از سوی آخوندی، طرح استیضاح نتیجه برعکس برای طراحان نخواهد داشت و دولت را در موقعیت بهتری در آستانه انتخابات قرار نمی‌دهد، گفت: مردم بسیار آگاه هستند و به‌خوبی انگیزه‌های اقدامات سیاسی را درک می‌کنند.

با رای خوب مجلس به آخوندی، طراحان استیضاح نتیجه معکوس می‌گیرند

او خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با رای خوبی که آخوندی کسب می‌کند، طراحان استیضاح علاوه بر ناکامی در دستیابی به اهداف جناحی‌شان، نتجیه معکوس خواهند گرفت. به هر حال نباید مصالح مردم را فدای منافع زودگذر جناحی کرد.

وزارت راه و شهرسازی تنها یک درصد از بودجه‌اش را دریافت کرده است

پارسایی در پایان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌دلیل مشکلات بودجه‌ای و بدهکاری‌هایی که از دولت قبل تحمیل شده بود، تنها یک درصد از بودجه خود را اخذ کرده و وجود برخی مشکلات در چنین شرایطی طبیعی است اما با این حال، آخوندی عملکرد قابل‌قبولی داشته و مواردی که به‌عنوان علت استیضاح مطرح شده، بهانه‌های جناحی و باندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز