خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

حکم اعدام بابک زنجانی تا زمان استرداد پول‌ها اجرا نمی‌شود/ احضار بیش از ۱۰۰نفر در پرونده املاک شهرداری

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۳۲۴

دادستان کل کشور گفت:‌ برای اینکه پول‌هایی که بابک زنجانی به جیب‌زده و به بیت‌المال باید بازگردد، اجرای حکم اعدام تا زمان استرداد پول‌ها اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا،حجت الاسلام منتظری در حاشیه نشست «قوه قضائیه انقلابی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تدبیری باید برای حل اختلاف بین دادگاه و دادسرا و حل پرونده بانک سرمایه اندیشیده شده، گفت: اختلاف بین دادسرا و دادگاه معنی ندارد؛ چراکه دادسرا در رتبه قضایی پایین تر از دادگاه قرار دارد و در نهایت دادگاه حکم را صادر می‌کند.

او افزود: البته دادستان به موجب قانون حق دارد که اگر چنانچه رای دادگاه را مغایر با قانون تشخیص داد خودش و یا از طریق دادستان کل از ریاست قوه قضائیه درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری را کند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در پرونده واگذاری املاک شهرداری جرمی رخ داده است یا خیر؟ گفت: پرونده به دادسرا رفته و دادسرا در این زمینه تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، البته از آنجایی که کار گسترده است بیش از ۱۰۰ نفر تا به حال احضار شده‌اند و هنوز به مرحله صدور کیفرخواست برای افراد نرسیده است.

او تصریح کرد:  به نظر می‌رسد در این پرونده تعدادی احیانا مجرم شناخته شوند و تعدادی هم مسلما تبرئه خواهند شد.

منتظری در پاسخ در مورد بر اینکه زمان احتمالی اجرای حکم بابک زنجانی را می‌توانید اعلام کنید، گفت: حکم وی قطعی شده ولی برای اینکه پول‌هایی که به جیب زده و غالبا هم در خارج از کشور است به بیت المال برگردد تا اجرای حکم استرداد پول‌ها، اجرای حکم اعدام انجام نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که پول‌ها به بیت المال برگردد و به بابک زنجانی نیز گفته‌ایم باید به این مسئله اهمیت دهد.

منتظری در پاسخ به سوال خبرنگاری دباره نقش فرد تازه دستگیر شده پرونده نفتی در حل پرونده بابک زنجانی، بیان کرد: این فرد از عناصر موثر در پرونده بابک زنجانی است و پرونده وی در مرحله تحقیقات قرار دارد.

دادستان کل کشور درباره بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر آزادی سران معترض به نتیجه انتخابات سال ۸۸ ، با اشاره به تعبیر «آفتاب آمد دلیل آفتاب» گفت: حرکت سال ۸۸ جریان فتنه و حمایت‌های دولتمردان آمریکا از این افراد، پشتوانه اصلی این جریان و اینکه بی واسطه و یا باواسطه در آمریکا ریشه داشته را نشان داد.

او ادامه داد: امروز هم باز حمایت دولت جدید آمریکا از جریان و سران فتنه نشان دهنده این است که آن‌ها تحت حمایت آمریکا این حرکت را انجام می‌دانند و دانسته یا نادانسته آبشخور آن‌ها، در آمریکا قرار داشته است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: آقایانی که جز این جریان بوده‌اند اگر بخواهند به دامن ملت برگردند تنها راهش این است که از ملت عذرخواهی کرده، توبه کنند و به اقیانوس ملت بپیوندند؛ اما اگر بخواهند سر موضع خودشان باشند قطعا نظام از آن‌ها نمی‌گذرد.

او در پایان در پاسخ به سوالی دررابطه با اینکه آیا کیفرخواست پرونده برخورد دو قطار در سمنان صادر شده است یا خیر؟ اظهار کرد: این پرونده نیاز به تحقیقات وسیع دارد، باید تحقیقات از لحاظ شناسایی مقصران و میزان صدمات وارده تکمیل شود و طولانی شدن پرونده‌های این چنینی به دلیل طی شدن این فرآیند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز