خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

گفتمان انسجام و تفاهم ملی اجرایی شود/ اصلاح‌طلبان در قالب جامعه مدنی بنیان‌های نظام را تقویت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۱۵

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: انسجام و تفاهم ملی نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که مشخص شدن تکلیف زندانیان سیاسی و باز شدن فضای سیاسی کشور از جمله این زیرساخت‌هاست.

عبدالله ناصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که باتوجه به حضور ترامپ در ایالات متحده به عنوان رئیس جمهوری چقدر ضروری است که در ایران کسی امور قوه مجریه را به دست بگیرد که کشور را به دور از هیجان و تنش اداره کند، گفت: ریاست قوه مجریه و ارکان کلان کشور را باید شخصی در دست گیرد که به سمت عقلانیت گام بردارد.

او در ادامه با بیان اینک برجام هویت زیستی، ملی و  بین‌المللی جامعه ایران است، افزود: بدون تعارف برجام که گام بزرگی است با دیدگاه‌های افراطی محقق نخواهد شد، مگر اینکه یک آدم سنجیده، متعادل، مدیر و مدبر به حوزها امور اجرایی و دیپلماسی کشور را به دست گیرد فارغ از این اینکه ترامپ باشد یا نباشد.

ناصری خاطرنشان کرد: اکنون با پدیده‌ای مانند ترامپ سروکار داریم که به مراتب از هم حزبی‌های خود یعنی جمهوری‌خواهان و حتی جرج بوش که به عراق حمله کرد غیرقابل پیش‌بینی‌تر است،‌ بنابراین حتما ما باید  بپذیریم مدیرت اجرایی کشور  عقلانی باشد.

او ادامه داد: ما امروز شاهد هستیم که در جامعه مدنی،‌ بخش‌های از حاکمیت و احزاب ایالات متحده با روی کار آمدن ترامپ بحران به وجود آمده پس طبیعی است که این آدم برای فرار به جلو و مسئولیت‌هایی که بر روی دوشش سنگینی می‌کند در یک نقطه از جهان دست به اقدامات مخرب بزند.

او یادآور شد: تجربه تاریخی هم نشان داده اگر ابر قدرت‌ها بخواهند دست به کاری بزنند، خاورمیانه مهم‌ترین جایگاه و جغرافیا در جهان برای اهداف شوم آنهاست زیرا کانون بحران و جنگ‌های بسیاری است، ما امروز در منطقه، داعش و سایر گروه‌های تروریستی را داریم که خودشان می‌توانند باعث جنگ‌افروزی شوند و بهانه به دست سایر کشورها بدهند که قدم به این منطقه بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد:‌ ایران از لحاظ استراتژیک در جایگاه مهمی قرار گرفته است و باتوجه به مسائل داخلی و برخی شکاف‌های اجتماعی موجود باید یک مدیریت خردمند و عاقل در سال ۹۶ روی کار بیاید.

ناصری ادامه داد: به حدکافی در ۸ سال یک دولت، در انزوای جهانی قرار گرفته‌ایم حال شما تصور کنید که بازهم آن دیدگاه به روی کار بیاید چه بر سر بر مردم می‌آید؟

او در پاسخ به این سؤال که در شرایط کنونی چقدر لازم است انسجام و تفاهم ملی صورت گیرد، گفت:‌ ابتدا باید گفت منظور از گفت‌وگوی ملی چیست؟ این شائبه نباید برای مردم به وجود بیاید که بین جناح‌ها و جریان‌های سیاسی کشور کدورتی وجود دارد و می‌خواهند با طرح چنین مساله‌ای بین آنان صلح برقرار کنند؛ بلکه مقصود همدلی، همبستگی و نزدیک شدن نیروهای کشور در برابر خطرات و تهدیدهای احتمالی است که این روزها همه آحاد جامعه با روی کار آمدن شخصی مانند ترامپ نگران هستند.

او تاکید کرد:‌ ذکر این نکته هم ضروری است کسی که پیشنهاد این طرح را داده است، مقصودش این نبود که تمامی حوادث سال ۸۸ کتمان کند و بخواهد از ذهن مردم آن‌ها را  پاک کنند بلکه معتقد است شکافی که بعد از این سال ایجاد شده باید رفع شود.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: انسجام و تفاهم ملی نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که مشخص شدن تکلیف زندانیان سیاسی و باز شدن فضای سیاسی کشور از جمله این زیرساخت‌هاست.

ناصری با بیان اینکه باتوجه به شرایطی که در جهان پیش آمده و تنها مختص ایران نیست باید گفتمان همدلی اجرایی شود، عنوان کرد: نه تنها ایران بلکه سایر کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز نگران هستند و می‌ترسند که جنگ جهانی دیگری آغاز شود پس بنابراین عقلانیت نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از نقاط دنیا باید شکل بگیرد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبتنی بر اینکه چه کسی باید برای این گفتمان پیش‌قدم شود گفت:  عقل و منطق حکم می‌کند انسجام و تفاهم ملی از سوی جمعی صورت بگیرد که قدرت را در دست دارد؛‌ اصلاح طلبان که قدرتی ندارند بلکه در قالب جامعه مدنی تلاش می‌کنند بنیان‌های نظام را تقویت کنند بنابراین جریانی باید پیگیر باشد که بیش از همه قدرت را در دست دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز