خبرگزاری کار ایران

برگزاری اربعین هاشمی در تهران، سمنان، یزد، فردیس

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۵۱

دوست داران آیت‌الله هاشمی در تدارک برگزاری مراسم اربعین آن مرحوم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کم‌کم می‌شود چهل روز از آن عصر یک‌شنبه که قلب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از کار ایستاد تا یکی از بزرگترین سیاستمداران ایران در قرن گذشته به دیار باقی برود.

حالا دیگر اثری از بهت آن روز نیست. علی اکبر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد شد و ریاست موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام به موحدی کرمانی رسید و قرار شد صندلی آیت‌الله در خبرگان تا ۱۳۹۸ خالی بماند.

سیاستمداران راست و چپ نیک می‌دانند که آیت الله هاشمی هنوز هم در سپهر سیاست ایران تاثیرگذار است. حتی بزرگترین مخالفان هاشمی نیز در وفات او در صدا و سیما برایش اشک ریختند تا مردم بار دیگر نظاره‌گر مظلومیت این یار دیرین امام باشند.

حالا در چهلمین روز درگذشت او، یاران هاشمی به دنبال برگزاری یادبودهایی برای هاشمی هستند. شاید برای جستن راهی در مسیر اعتدال.

برنامه اصلی در تهران برگزار می‌شود. مراسمی که روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در حرم امام راحل و با سخنرانی مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور خواهد بود.

اصلاح‌طلبان فردیس چهارشنبه ساعت ۵ مراسمی با سخنرانی علیخانی، نماینده سابق قزوین برگزار می‌کنند. در همین روز در شهر یزد نیز مراسم مشابهی از ساعت ١٨:٣٠ الی ٢٠ در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار می‌شود.

در سمنان نیز حزب کارگزاران سازندگی میزبانی این مراسم را بر عهده گرفته است و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس نیز سخنران اصلی مراسم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز