خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در زاهدان:

یاوه‌سرایی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران غلط بود/ گازرسانی به سیستان و بلوچستان پروژه‌ای حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۱۶۰

رییس دفتر رییس‌جمهوری در اجتماع پرشور راهپیمایان ۲۲ بهمن در زاهدان ‌گفت: یاوه‌سرایی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران غلط بود.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، فقط بزرگداشت یک خاطره از گذشته‌ها نیست، افزود: اگرچه ما هر سال، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده تا یاد امام و شهدا و پیروزی خیره‌کننده ملت ایران در منطقه و جهان را زنده کنیم، اما پیام مهم‌تر این اجتماع شکوهمند، زنده بودن شعائر و آرمان‌های انقلاب است.

نهاوندیان تأکید کرد: امروز همان آرمان‌ها و شعارهایی که مردم را در سال ۵۷، جلو برد، زنده است و این ملت سرزنده‌تر، شاداب‌تر و مصمم‌تر از گذشته آن مسیر را ادامه می‌دهد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه شهید مطهری از استقلال و آزادی به عنوان یکی از ارکان بقاء و تداوم انقلاب اسلامی، یاد کرده‌اند، گفت: ملت ایران در سال ۵۷ با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، یکصدا و یکدل، به میدان آمدند و بساط ستمشاهی را واژگون کرده و نظام جمهوری اسلامی را برپا کردند و امروز هم آرمان استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی در میان جوانان و نسل سوم انقلاب با قوت بیشتر پایدار است.

نهاوندیان افزود: امروز جوانان ما شعار استقلال و شعار هیهات من الذله سر می‌دهند و مقابل لفاظی‌های بی‌پایه عده‌ای که هنوز اراده و هویت ملت ایران را نشناخته‌اند، با صدایی رسا، اعلام می‌کنند که تصمیمات این کشور در داخل مرزهای کشور گرفته می‌شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تأکید کرد: هیچ‌کس هیچ‌ گوشه دنیا نباید تصور کند با تهدیدهای بیهوده می‌تواند خللی در عزم راسخ ملت ایران ایجاد کند، چراکه این ملت با وحدت و انسجام پشت سر رهبری معظم انقلاب، کماکان در مسیر پیشرفت گام برخواهد داشت.

نهاوندیان با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز آحاد ملت ایران به اندازه توان خود در این راه گام برداشته و مطمئناً این مسیر ادامه خواهد داشت.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: استقلال به معنای آن است که علی‌رغم تحریم‌های طولانی دشمنان این کشور و دسیسه‌هایی که قیمت نفت را پایین آورد این ملت توانست با همه مشکلات اقتصادی، مقابله کرده و ظرف سال‌های اخیر رشد منفی را به بالای ۷ درصد برساند.

نهاوندیان ادامه داد: این ملت با انسجام، صبوری و انتخاب مسیر درست، توانست تورم ۴۰ درصدی را به کمتر از ۱۰ درصد برساند و زنجیرهای تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای را شکسته و در مجامع بین‌المللی ثابت کند که تمامی یاوه‌سرایی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران غلط بود، تا جایی که شورای امنیت سازمان ملل ناچار شد، همه قطعنامه‌هایی را که براساس یک تصویر دروغ‌آمیز ایجاد شده بود، لغو کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ملت ایران تنها مانده و نمی‌توانند به اصطلاح، اجماعی جهانی علیه ملت ایران داشته باشند و آن کسانی که گاهی می‌گویند توافق را چنین و چنان می‌کنیم، از سوی دوستان خودشان در دنیا مورد حمله قرار می‌گیرند.

نهاوندیان ادامه داد: امروز بساط ایران‌هراسی در دنیا خریدار ندارد و استقلال‌طلبی ملت ایران بر دوش جوانان نسل سوم با قوت به پیش می‌رود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری عدالت اجتماعی را به عنوان رکن دوم بقاء انقلاب در کلام شهید مطهری اعلام کرد و گفت: این نظام از ابتدا اعتقاد داشته که با عدالت یک نظام برپا خواهد ماند و اساس قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری و اجرا ر ا بر اساس عدالت بنا نهاد و تاکنون نیز در این مسیر پیش رفته است.

نهاوندیان با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان با تکیه بر ضرورت توازن در منابع، توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌ها در ۲ تا ۳ اخیر شده و تصمیم بر آن شد با یک مطالعه عمیق در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، اقدامات انجام شود، گفت: تصمیماتی که در سفر رییس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید به این استان اعلام شد،‌ به خوبی پیش رفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح پروژه عظیم گازرسانی به سیستان و بلوچستان خواهیم بود که این پروژه به تعبیر نماینده ولی‌فقیه در استان نه تنها یک پروژه اساسی، بلکه یک پروژه حیاتی، است.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان برای مردم، بخش صنعت و ایجاد اشتغال در این استان مفید است، افزود: در راستای اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان پروژه توسعه سواحل مکران در دستور کار و اولویت دولت قرار گرفت و امروز در بندر شهید بهشتی توسعه قابل توجه ظرفیت را شاهد هستیم و این یکی از آثار برجام است که توانستیم تجهیزات را به صورت مستقیم وارد کرده و نصب کنیم.

نهاوندیان با بیان اینکه کشتیرانی در استان سیستان و بلوچستان حتماً توسعه و اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: پروژه احداث راه‌آهن در چابهار تا شمال شرقی کشور، با قوت ادامه خواهد یافت و این به معنای توجه به منابع و اینکه موضوع است که  در استفاده از امکانات میان قومیت‌ها و مذاهب مختلف تفاوتی وجود ندارد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه همه ایرانیان از حقوق یکسان برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: توسعه آموزش و آموزش عالی در استان سیستان و بلوچستان بهترین گواه در نگاه عدالت‌جویانه دولت است به طوری که امروز تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان قابل مقایسه با قبل نیست.

نهاوندیان از معنویت، اخلاق اسلامی و ارزش‌های معنوی و اخلاقی به عنوان رکن سوم تداوم و بقاء انقلاب در کلام شهید مطهری یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی از این جهت موجب بغض و عناد دشمنان و جبهه استکبار قرار گرفت که روایت و تصویری از اسلام را به جهان ارایه کرد که توانست قلوب مردم جهان را جذب خود کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران مقابل این جاذبه بدل‌های تقلبی را درست کردند و چهره‌های جبار، غیرواقعی و آنارشیست تکفیری را با ظاهری اسلامی و انقلابی بوجود آوردند تا جذبه اسلام رحمانی را تحت الشعاع قرار دهند، اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، احیای مجدد ارزش‌های معنوی اسلام در جهان بود، گفت: دشمنان اسلام نمی‌توانند با تصویرسازی‌های دروغین و ترویج چهره‌های افراط‌گرا و تکفیری این چهره‌ای را که امام (ره) در قرن معاصر از اسلام رحمانی تصویر کرد و مقام معظم رهبری با شعار حکمت، عزت و مصلحت ارایه دادند و نشان داد که اسلام ما اسلام عقلانیت و تدبیر است ، خدشه‌دار کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: اسلامی که ما ارایه می‌کنیم، مبتنی بر توکل بر خداست، نه مبتنی بر اعتماد به دشمنان نابکار و این اسلام که با انقلاب امام‌خمینی(ره) آغاز شد و با رهبری مقام معظم رهبری با صلابت به پیش آمد با این نگاه عمیق انقلابی به جلو خواهد رفت و هر سال و هر دوره نتایج و ثمرات بیشتر را نصیب ملت می‌کند.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه انسجام، اتحاد و یکپارچگی باید، در همه جبهه‌های سیاست داخلی و خارجی و اقتصادی آثار خود را نشان دهد، اظهار داشت: دستاوردهای اقتصادی ملت ایران به جهانیان نشان می‌دهد که ملت، جوانان، محققین، اندیشمندان و مخترعین ما می‌توانند، همواره هر صحنه‌ای را به صحنه پیروزی ملت تبدیل کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: رشد علمی دانشگاه‌ها و رتبه علمی کشور براساس شاخص‌های مختلف به طور مرتب حرکت رو به جلو داشته و باید برای رفع مسأله بیکاری بویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سرمایه‌گذاری‌های گسترده صورت گیرد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه دستیابی به اقتصاد درون‌زا، نیاز دارد که سرمایه‌های انسانی کنار سرمایه‌های اقتصادی و طبیعی قرار بگیرند، گفت: مدیریت هوشمند و آینده‌نگر می‌تواند، فرصت‌های شغلی ایجاد کند و خوشبختانه حرکت رو به جلو و مسیر درستی که ملت ایران انتخاب کرده موجب شد در دو سال گذشته به طور متوسط بیش از ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم و در این استان نیز در پروژه‌های زیرساختی نظیر بندر شهید بهشتی، پروژه انتقال گاز، راه‌آهن و کشاورزی، شاهد اشتغال بوده‌ایم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم برای جوانان‌مان اشتغال پایدار رقم بزنیم راهی جز اجرا و عملیاتی‌کردن اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر اقتصاد درون‌زا و برون‌نگرا، است، نداریم.

نهاوندیان اظهار داشت: هم فضا باید برای شکوفایی استعدادهای داخلی فراهم شود و هم با تعامل سازنده با جهان بازارهای صادراتی را به روی کالاها و خدمات ایرانی باز کنیم و با این سیاست‌ها می‌توانیم سال ۹۵ بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب مجددا به دنیا اعلام کنیم پیام این انقلاب به عنوان میراث خون شهیدان و یادگار امام(ره)، تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری به دنیا، پیام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز