خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس آمریکا:

آمریکا باید دفاع موشکی اش را برای مقابله با ایران و کره شمالی تقویت کند

کد خبر : ۴۵۶۹۶۱

رییس کمیته سرویس های مسلح در مجلس نمایندگان گفت: آمریکا باید در توسعه سامانه های دفاع موشکی به دلیل آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی و ایران سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، مک تورنبری رییس کمیته سرویس‌های مسلح در مجلس نمایندگان در پی اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آزمایشات اخیر موشکی‌اش گفت: واشنگتن نگران این است که کره شمالی آماده آزمایش موشک‌های جدید بالستیک‌اش باشد.

اظهارات تورنبری نشانه حمایت کنگره از بسط مقابله با کره شمالی بعد از انتخابات اخیر آمریکاست که تردیدها را درباره آینده کمک های مالی آمریکا به کره جنوبی و ژاپن افزایش داده بود.

تورنبری همچنین در میزگردی که با خبرنگاران داشت گفته است که اگر شما به اتفاقات سراسر جهان نگاه کنید خواهید دید که ایران و کره شمالی اهمیت سرمایه گذاری در دفاع موشکی را افزایش داده‌اند.

او گفته وضعیت کنونی نیاز به ایجاد سامانه‌های جدید و بهبود تکنولوژی های دفاع موشکی را ثابت می‌کند. بازیگران در سراسر دنیا موشک‌هایی را می سازند که متوقف کردن آنها سخت‌تر شده است.

جیمز متیس وزیر دفاع ترامپ هفته گذشته به کره جنوبی گفت که واشنگتن و سئول شانه به شانه هم برای مقابله با کره شمالی ایستاده اند.

کره جنوبی و آمریکا برنامه‌هایی را برای استقرار ۸۰۰ میلیون دلار سامانه موشکی پیشرفته در کره جنوبی اعلام کرده‌اند.

در هفته‌های آتی انتظار می‌رود که دولت ترامپ لایحه مکملی را برای افزایش هزینه‌های دفاعی در سال جاری به کنگره تقدیم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز