خبرگزاری کار ایران

مرتضی بانک:

شورای شهر تهران نتوانسته به طور کامل به وظیفه نظارتی خود عمل کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۰۹

معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: زمانی که حادثه مانند پلاسکو اتفاق می‌افتد باید از تمامی امکانات شهری استفاده شود. به نظر می رسد شورای شهر تهران نتوانسته به طور کامل به وظیفه نظارتی خود عمل کند برج‌ها و ساختمان‌های بلندی در شهر ساخته شده که جابجایی هوا را با مشکل روبرو کرده و نشان از این دارد که نظارت کامل وجدی صورت نگرفته است

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که در فرمانداری تهران برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: جا دارد که این روزها از یار و دوست قدیمی رهبری و خدمتگذار مردم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادی کنیم که برای رسیدن به دستاوردهای انقلاب با وجود ناملایمات ایستاد و مردم در تشییع پیکر ایشان به خوبی نشان دادند که می‌دانند چه کسی خدمت می‌کند. مردم ثابت کردند که وقتی بین خدمتگذار و مردم رابطه صادقانه‌ای وجود داشته باشد، مسائل حاشیه‌ای نمی‌تواند خللی ایجاد کند.

وی در ادامه از فعالیت‌ها و اقدامات فرمانداری تهران در حادثه پلاسکو تشکر کرد و گفت: کسانی که مسئولیت چنین شهر بزرگی را بر عهده می‌گیرند باید قدرت استفاده از انتقادات و پیشنهادات را داشته باشند که این موضوع تا اندازه زیادی توسط فرمانداری تهران صورت می‌گیرد اما این روند همچنان باید با سرعت ادامه یابد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان این پیشنهاد که بهتر است این گونه جلسات درباره شهر تهران در سطح وزیر برگزار شود، گفت: مدیران روابط سازمان‌های عمومی باید گزارش دقیقی از این جلسات تهیه کنند چرا که تنها فرماندار و استاندار نمی‌تواند مدیریت کلان شهر را برعهده بگیرند و می‌طلبد که مدیران اجرایی با مدیران شهری هماهنگی بیشتری داشته باشند .

مرتضی بانک با بیان اینکه مشکلات در تهران کم نیست و برخی از آنها مانند حادثه پلاسکو، کارتن خواب‌ها و آلودگی‌ها بخشی از این مشکلات است، افزود:مدیریت شهری اولین جایی است که انتظار می‌رود برای حل این مسائل چاره‌اندیشی کند و با راه‌اندازی کمیته‌هایی نسبت به پیگیری این مسائل باید اهتمام ورزد و اگر لازم باشد به مقامات بالاتر در زمینه‌های مختلف گزارش دهد.

وی ادامه داد: وقتی که گفته می‌شود ۵۵۰ مدرسه فرسوده در تهران وجود دارد و زمان زیادی برای جایگزینی و بازسازی این مدارس نیاز است، نتیجه بخش نیست. بنابراین نباید به امکانات دولتی تکیه کرد و یک فرماندار و یا استاندار به راحتی نمی‌تواند یک مجموعه شهری ۸۰ میلیونی را اداره کند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زمانی که حادثه مانند پلاسکو اتفاق می‌افتد باید از تمامی امکانات شهری استفاده شود، گفت: به نظر می رسد شورای شهر نتوانسته به طور کامل به وظیفه نظارتی خود عمل کند برج‌ها و ساختمان‌های بلندی در شهر ساخته شده که جابجایی هوا را با مشکل روبرو کرده و نشان از این دارد که نظارت کامل وجدی صورت نگرفته است ظرفیت شورای شهر پیش از این‌ها و نظارتش باید دقیق‌تر باشد.

مرتضی بانک با بیان این مطلب که برجام اتفاق افتاده و ما از بسیاری از مسائل اقتصادی عبور کرده‌ایم، گفت: برخی از کشورها کاهش قیمت نفت را برنامه‌ریزی کردند تا تاثیر مثبت برجام را برای ما خنثی کنند، اما همین کشورها در نهایت ضرر کردند با وجود این مشکلات ما شاهد رشد اقتصادی خوبی بودیم و هیچ مشکلی در کنترل تورم به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: اقتصاد واسطه‌ای که در سال‌های پیش حاکم بود باعث این همه فساد شد که هنوز هم آثارش باقی است. در شرایطی دولت روحانی بر روی کار آمد که ۱۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های باقی مانده از دولت قبل بود .

مرتضی بانک ادامه داد: در طول تاریخ اقتصادی ما مگر احتساب رشد اقتصادی بدون در نظر گرفتن فروش نفت بوده که امروز می‌گویند این رشدی که دولت اعلام می‌کند با احتساب فروش نفت است؟ این درحالی است که قیمت نفت کاهش شدیدی را داشته است.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان این مطلب که کسی نگفته دولت تورم را به صفر رسانده که عده‌ای می‌گویند پس چرا قیمت در طول زمان بالاتر می‌رود گفت: گویا قرار است که هر اتفاقی خوبی از دولت اتفاق می‌افتد، عده‌ای آن را زیر سوال ببرند و نقد کنند یادمان باشد روزی که دولت را تحویل گرفتیم تولید دارو چه وضعیتی داشت و امروز ۹۵ درصد تولید دارو در کشور انجام می شود.

وی به دیدارش با قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش خدمت ایشان بودم و ایشان گفتند ما هیچ وقت مانند امروز به این شکل و با این سهولت امکانات خود را برای بسیج و سپاه از سازمان برنامه و بودجه دریافت نکردیم .

وی اضافه کرد: برخی‌ها خوشحالند که امروز کسی در آمریکا روی کار آمده که می‌تواند برجام را به هم بزند باید خطاب به آنها بگویم خیالتان راحت باشد که چنین اتفاقی نمی‌افتد آقایی که از آمدن ترامپ خوشحال هستی حرف‌های ترامپ را گوش کن و ببین که او می‌گوید ایران در برجام سر ما را کلاه گذاشته است آیا این حرف‌ها نشان دادن هنر دیپلماسی ما نیست ؟ و آیا نباید به خودمان افتخار کنیم؟

مرتضی بانک با اشاره به اینکه مردم ما دو سرمایه خوب دارند که در این دولت تقویت شده است، عنوان کرد: یکی سرمایه امید است که هرکس آن را نشانه بگیرد کار غلطی کرده و در واقع در حق مردم جفا کرده است سرمایه دیگر نیز آرامش مردم است که دولت به خوبی آن را در کشور فراهم کرده است. اما متاسفانه برخی‌ها زمانی که قیمت دلار چند روزی تغییر کرده بود خوشحال بودند که دولت ناموفق بوده و نتوانسته کارش را درست انجام دهد اما شاهد بودیم که دولت بازار را به خوبی کنترل کرد .

وی در پایان گفت: در ماه‌های آینده که انتخابات را در پیش داریم امیدواریم مردم هرچه پرشورتر به صحنه بیایند و کسانی که می‌خواهند جامعه را نابود کنند را ناامید گردانند چرا که این دولت با مردم است و با مردم هم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز