خبرگزاری کار ایران

بین‌سطور خبر یک دیدار سه‌ساعته؛

آیا مدیرمسئول «وطن امروز» نامزد جبهه پایداری برای ریاست‌جمهوری است؟/ سهمی از صفر؛ آخرین دستاورد بذرپاش

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۳۵۱

در شرایطی که برخی خبرگزاری‌های اصولگرا از دیدار سه‌ساعته مهرداد بذرپاش به آیت‌الله مصباح یزدی خبر دادند، گمانه‌زنی درباره احتمال کاندیداتوری مدیرمسئول جوان روزنامه «وطن امروز» به‌عنوان نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اواسط هفته جاری یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا از دیدار مهرداد بذرپاش با مصباح یزدی خبر داد. آن‌چنان که در این گزارش تاکید شد، مهرداد بذرپاش در این دیدار گزارشی از مسائل و وضعیت جاری کشور ارائه کرده و با وجود این‌که در این گزارش مختصر، بجز اشاره به کلیات این دیدار، بحث دیگری مطرح نشده اما نکته جالبی که در این خبر کوتاه مورد تاکید قرار گرفت، زمان این دیدار بود؛ دیداری که حدود ۳ ساعت به طول انجامید!

نکته تامل‌برانگیز دیگر در بین‌سطور این خبر کوتاه، تاکید ویژه تنظیم‌کننده خبر به عنوان بذرپاش بود و درشرایطی که هیچ اشاره‌ای به سابقه نمایندگی این چهره اصولگرا در مجلس نهم نشد، در عوض از بذرپاش به‌عنوان معاون پیشین رییس‌جمهور یاد شد. این درحالی است که مهرداد بذرپاش که درحال حاضر بجز مدیریت روزنامه «وطن امروز» فعالیت رسمی دیگری ندارد، در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تهران راهی بهارستان شد و در دو سال پایانی با حمایت فراکسیون اقلیت اصولگرایان به‌ مدیریت حدادعادل و همچنین با پشتیبانی اعضای جبهه پایداری در مجلس، به عضویت در هیات رییسه مجلس درآمد و به قول بهارستان‌نشینان «بالانشین پارلمان» شد.

در چنین شرایطی است که به نظر می‌رسد با کنار هم چیدن این چند قطعه، می‌توان شمایل کلی پازلی را رویت کرد که بنابر آن، رییس‌جمهوری جوان شبیه به احمدی‌نژاد سال ۸۴ خودنمایی می‌کند. آن هم وقتی که در گفتار ماه‌های گذشته بسیاری از اصولگرایان به‌ویژه جریان اصولگرایان غیرسنتی، از لزوم بازگشت به الگوی سال ۸۴ صحبت می‌شود و معتقدند تنها راه پیروزی بر اصلاح‌طلبان رونمایی از یک پدیده انتخاباتی است که بتواند مردم را با خود همراه کند. کاندیدایی که آن‌چنان برای مردم آشنا نباشد تا بتواند خود را به‌عنوان نامزدی متفاوت با جریان اصلی معرفی کند.

از دیگر سو بذرپاش که در چندسال گذشته در روزنامه نیم‌صفحه‌ای «وطن امروز» سعی کرده خود را به‌عنوان یک سیاست‌مدار آشنا به رسانه و مطبوعات به اصولگرایان معرفی کند و باوجود این‌که به‌زعم اهل فن، تمام داشته‌های این روزنامه، صرفاً یک تیتر است و یک عکس، اما به نظر می‌رسد همین میزان اندک تلاش رسانه‌ای بذرپاش در شرایطی که اصولگرایان همچنان در سبک روزنامه‌نگاری کیهانی‌شان سیر می‌کنند، شاید بتواند او را به‌عنوان یک چهره پیش‌رو در عرصه سیاست و رسانه مطرح کند.

مهم‌تر از همه این‌ها اما خبرهای دیگری است که در حاشیه خبر دیدار سه‌ساعته بذرپاش و مصباح در گوشه و کنار به گوش می‌رسد؛ خبرهایی که از آغاز فعالیت‌ها و سفرهای انتخاباتی بذرپاش و راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی‌اش دربرخی شهرهای مذهبی همچون«مشهد» و «قم» حکایت دارد و این درحالی بود که بذرپاش همین پنجشنبه گذشته نیز به‌دعوت بسیج مهندسین صنعتی راهی«اصفهان» شد و در تعطیلات آخرهفته‌اش در نقد عملکرد دولت سخنرانی کرد.

چهره مرد سیاست‌مدار در جوانی

آغاز فعالیت‌های سیاسی این جوان تنومند و اصولگرای متولد ۱۳۵۹، همزمان بود با ورودش به دانشگاه؛ زمانی که به‌عنوان سرپرستی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف مقابل دانشجویانی که در اعتراض به حکم اعدام آغاجری تجمع کرده‌بودند، ایستاد!

در آخرین سال‌های دولت اصلاحات و همزمان با ورود احمدی‌نژاد به شهرداری تهران، بذرپاش رییس گروه مشاوران جوان شهرداری شد. گروهی که به‌طور غیررسمی ماموریت جذب نیرو و شبکه‌سازی در محلات پایتخت برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ را برعهده داشت. در این میان یکی دیگر از نقاط عطف زندگی سیاسی این سیاست‌مدار تازه‌کار مربوط به زمانی بود که در ۲۳ سالگی با دختر وزیر آموزش و پرورش دولت نخست احمدی‌نژاد ازدواج کرد. با این حال، فعالیت سیاسی رسمی بذرپاش ۵ سال بعد از این ازدواج و زمانی که او در ۲۸ سالگی به‌عنوان مدیرعامل پارس‌خودرو فعالیت خود را در سطح بالای مدیریت صنعتی کشور آغاز کرد و تنها ۱۰ ماه بعد به‌عنوان مدیرعامل سایپا، به یکی از جوان‌ترین مدیران صنعتی تبدیل شد.

با این وجود نتیجه و خروجی کار این مهندس خوش‌اندام در صنعت خودروسازی بجز نامی ظریف چیز دیگری نبود. آن‌گاه که او با تبلیغات فراوان تلویزیونی و هزینه هنگفت از راه‌اندازی خط تولید یک خودروی ملی دیگر به‌نام «مینیاتور» سخن گفت اما در نهایت پس از ناکامی در مقابل منتقدان نام غیرایرانی این خودروی ملی، از به‌راه انداختن نیروی محرکه این «نگاره صنعتی» نیز ناکام ماند و بدین‌ترتیب شاهکار مهندسی-هنری‌اش را برای همیشه به فراموشی سپرد!

با این همه، عنوانی که در اخبار مربوط به دیدار بذرپاش و مصباح مورد استفاده قرار گرفت، مربوط به دولت دوم احمدی‌نژاد بود؛ هنگامی که بذرپاش ۳۰ ساله با حکم رییس دولت دهم که مردادماه ۸۸ صادر شد، به‌عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان منصوب شد.

سهمی از صفر: آخرین دستاورد بذرپاش

حال که بخشی از اصولگرایان قصد دارند با استفاده از همان الگوی سال ۸۴ قدم به انتخابات ۹۶ بگذارند و با رونمایی از آن‌چه «پدیده‌ای جوان» می‌خوانند، نتیجه این رقابت سیاسی را به‌نفع خود تغییر دهند که تقریباً تمامی سوابق سیاسی و مدیریتی این پدیده انتصابی است و بجز موفقیت نسبی در انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ که متاثر از فضای سیاسی ناشی از انتخابات سال ۸۸ در غیاب اصلاح‌طلبان و با مشارکتی ناچیز در تهران و بسیاری از شهرهای کشور برگزار شد، در هیچ رقابت انتخاباتی دیگری طعم پیروزی را نچشیده است.

به‌ویژه آن‌که این جوان اصولگرا همزمان با اتمام دوره نهم مجلس و آغاز رقابت‌های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علاوه بر تبلیغات گروهی با لیست ائتلاف اصولگرایان تهران، به‌شکلی محسوس دست به تبلیغات انفرادی نیز زده بود و با این حال در این رقابت سیاسی ناکام ماند؛ و خروجی این تبلیغات گسترده برای او همچون سایر اصولگرایان پایتخت، سهمی از «صفر» بود؛ صفری که به‌موجب آن هر ۳۰ کرسی تهران به اصلاح‌طلبان عموماً تازه‌کار و ناشناس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز