خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر دفاع ارمنستان:

روابط تهران و ایروان در حوزه‌های مختلف به خوبی به پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۱۲

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز با وزیر دفاع ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.‌

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمدجواد ظریف ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به ایروان، اظهار امیدواری کرد همکاری‌های مشترک دو کشور منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه شود. 

او با اشاره به وجود روابط تاریخی و نهادینه بین دو کشور اظهار داشت: مناسبات دو کشور ایران و ارمنستان در دنیای کنونی که گرایش‌های افراطی تحت نام ادیان مختلف در حال گسترش است، می‌تواند رابطه‌ای نمونه باشد و شاهدیم که روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به خوبی به پیش می‌رود. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به خطر افراط‌گرایی در منطقه، همکاری دوجانبه برای مقابله با این خطرات را اجتناب‌ناپذیر دانست.

ظریف همکاری در زمینه «ترانزیت» را از جمله فرصت‌های موجود برای همکاری بین دو کشور عنوان کرد.

در این دیدار ویگن سرکیسیان، وزیر دفاع ارمنستان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه منجر به تحکیم مناسبات دو کشور در ابعاد گوناگون خواهد شد.  

او همچنین افزود: رابطه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که نقش اساسی در حل معضلات و مشکلات در منطقه دارد، برای ایروان بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.

وزیر دفاع ارمنستان با اشاره به سفر  رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان گفت: این سفر حائز اهمیت بود و از آن زمان تاکنون شاهد تحولات جدیدی در روابط بین دو کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز