خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در مراسم روز پرستار:

دولت به هیچ وجه از اجرای طرح تحول سلامت عقب‌نشینی نمی‌کند/تصمیمات کاخ سفید مغایر با حقوق بین‌الملل است

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۹۹۸

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سیاست های نادرست و اشتباه سردمداران کاخ سفید گفت: آمریکاییها در حال ارتکاب اشتباهاتی بزرگ برای تامین امنیت خود هستند و راهی جز تغییر سیاست های نادرست خود ندارند.

به گزارش ایلنا، جهانگیری عصر امروز چهارشنبه در مراسم روز پرستار گفت: ایران امروز کانون ثبات و امنیت منطقه است و با وجود توطئه های فراوان نظیر تشکیل گروه های تروریستی دشمنان موفق نشده اند امنیت ایران را برهم بزنند.

وی افزود: ایران امروز امن است و بزرگترین کشور دنیا یعنی آمریکا برای امنیتش بر خلاف همه اصول قانونی، اخلاقی و انسانی به دنبال دیوار کشیدن در مرزها و اعمال قوانین تبعیض آمیز است .

جهانگیری با بیان اینکه هر کس باد بکارد طوفان درو خواهد کرد، گفت: نتیجه لشکر کشی به کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر عراق و افغانستان و کشتار انسان های بیگناه در مراسم های عروسی و عزا چیزی جز بر هم خوردن امنیت این کشور نیست و برای تغییر این وضعیت آنها باید سیاست هایشان را تغییر دهند.

معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه حتی افرادی که ویزای ورود به آمریکا دارند در این کشور دستگیر می شوند، اظهار داشت: هیچ کجای دنیا با حقوق بین الملل این گونه رفتار نمی شود. آمریکایی ها اگر از قلدری دست بردارند، امنیتشان برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: هنگامی که مردم یمن قتل عام می شوند صدای اعتراض هیچ کس در آمریکا بلند نمی شود اما اگر در این منطقه کشوری به زنان خود اجازه رانندگی بدهد، جایزه حقوق بشر می دهند. آمریکایی ها باید از سیاست های تبعیض آمیز خود دست بردارند زیرا نمی توان کشوری نظیر ایران را که بیش از ۶۰ درصد از دانشجویانش بانوان هستند را به ضدیت با حقوق زنان متهم کرد.

جهانگیری از عدالت خواهی، اسلام خواهی و آزادی و استقلال طلبی بعنوان آرمان و خواست اصلی مردم ایران یاد کرد و گفت: ملت ایران با وجود همه مخالفت ها کارهای بزرگی انجام داده است. امروز ما نه تنها امنیت را در کشور خودمان برقرار کرده ایم بلکه با کمک به مردم و دولت عراق و سوریه نگذاشتیم داعش و گروه های تروریستی در منطقه دولت تشکیل دهند وگرنه ائتلاف های غربی و سایر ائتلاف ها نمی توانست این کار را انجام دهد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک سالروز میلاد خجسته حضرت زینب کبری (س) از پرستاران بعنوان انسان هایی شجاع، فداکار، فرهیخته و دلسوز یاد کرد و گفت: قدردانی از زحمات تیم سلامت کشور که در گوشه و کنار ایران به مردم خدمت می کنند وظیفه دولت است.

وی افزود: پرستاران خالصانه تلاش می کنند تا از درد و رنج مردم کاسته شود و هر جامعه و نظام سالمی باید متقابلاً تلاش کند حقوق این خدمتگزاران مردم را پاس بدارد.

جهانگیری با بیان اینکه قطعاً پاسخ خدمات پرستاران در درگاه الهی محاسبه می شود و جز خداوند کسی نمی تواند پاسخگوی تلاش های این قشر باشد اظهار داشت: هرچه جامعه دچار رنج و مشکلات باشد گروه هایی که می توانند درد و آلام آنان را تسکین بدهند باید نقش بیشتری داشته باشند و پرستاران در زمره این گروه ها هستند.

معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه هنوز نتوانسته ایم مشکلات مادی و کمبودهای شغلی قشر پرستاران را برطرف کنیم، اظهار داشت: در عین حال دلگرمیم که جامعه قدردان و آگاه از زحمات آنهاست . مردم ما حتی اگر به زبان نیاورند در بزنگاه ها نشان داده اند که چگونه از زحمت کشان خود قدردانی می کند که نمونه بارز آن حضور همراهی مردم در مراسم تشییع شهدای آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو بود.

وی افزود: شهدای آتش نشان امروز قهرمان ملی در چشم و دل مردم ایران هستند و مطمئنم مردم ما همینطور از پرستاران بعنوان سرمایه های اجتماعی قدردانی و تشکر می کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه توسعه اخلاق حرفه ای و تقویت آموزش باعث افزایش سرمایه اجتماعی پرستاران می شود، گفت: پرستاری شغل نیست، احساس مسئولیت اجتماعی و دغدغه داشتن نسبت به درد و رنج جامعه و فداکاری نسبت به آلام مردم است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت نسبت به مسائل و مشکلات پرستاران واقف است، گفت: طرح تحول نظام سلامت با این هدف اجرا شد که مردم وقتی به حوزه سلامت مراجعه می کنند رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند.

وی با اشاره به وجود همه تنگناهای مادی و مشکلات کمبود بودجه در سال های اخیر گفت: با وجود اینکه برجام باعث افزایش فروش نفت و رشد درآمدهای کشور شده اما مشکلات تلمبار شده از سالهای گذشته همچنان بر شانه بخش سلامت کشور سنگینی می کند.

جهانگیری با اشاره به برگزاری چندین جلسه در دولت برای حل مشکلات طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد : کمترین تردیدی در دولت برای تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود ندارد و ما به هیچ وجه از اجرای این طرح عقب نشینی نخواهیم کرد.

معاون اول رییس جمهور از برنامه ریزی برای فروش ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و نیز هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه پرستاری در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد دولت بتواند وظیفه خود را نسبت به این بخش خدوم انجام دهد.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش پرستاران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: جامعه پرستاری خدمات ارزشمندی در طرح تحول نظام سلامت ارائه کرده که رضایت مردم را به دنبال داشته است.

وی به تلاش های انجام شده در دولت برای ایجاد رضایت در جامعه پرستاری اشاره و اظهار امیدواری کرد با ورود و صلاحدید معاون اول رییس جمهور بعنوان مدیری مجرب، جهادی و مومن، مسائل جامعه پرستاری نظیر پرداخت کارانه ها هرچه سریعتر برطرف شود.

همچنین میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با تشریح ماموریت های مجموعه خود از افزایش تعداد پرستاران کشور، ارائه کارت صلاحیت بین المللی به پرستاران خبر داد و گفت: رفع کمبود نیرو و پرداخت کارانه می تواند به ایجاد انگیزه بیشتر در این جامعه کمک کند.

 سلیمی نماینده جامعه پرستاران نیز مطالبات این جامعه را صنفی توصیف و با بیان اینکه نتایج طرح تحول نظام سلامت در کشور غیر قابل کتمان بوده است، خواستار اهتمام بیشتر دولت به وضعیت شغلی و حقوقی قشر پرستار شد.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم محمد حسن هاشمی و شهید مصطفی صادقی و نیز خانواده مرحوم سمیه تفکری که اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده است، تجلیل شد و همچنین تعدادی از پرستاران و بهیاران برگزیده بیمارستان های کشور لوح تقدیر خود را از دست معاون اول رییس جمهور دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز