خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با «کانگ سام هیون»:

ایران و کره شمالی در جبهه واحدی به سر می‌برند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۰۹۸

رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره شمالی در دیدار با سفیر این کشور در تهران گفت: ایران و کره شمالی در جبهه واحدی علیه دخالت‌ها و زورگیری‌های آمریکا و متحدانش به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا، «کانگ سام هیون» سفیر کره شمالی در تهران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با علاء‌الدین بروجردی رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: گسترش مناسبات و همکاری‌های ایران و کره شمالی در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه به ویژه در عرصه پارلمانی به نفع دو ملت است که می‌بایست مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

وی افزود: گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره شمالی با توجه به علاقمندی دو کشور، از توسعه مناسبات دوستانه فیمابین حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و کره شمالی در ادامه گفت: سفر متقابل مقامات دو کشور و مذاکره و گفت‌وگو در مسائل دو جانبه، در برداشتن گام‌های جدید برای تقویت روابط فیمابین از اهمیت و تأثیر فراوانی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ایران و کره شمالی در جبهه واحدی علیه  دخالت‌ها و زورگیری‌های آمریکا و متحدانش به سر می‌برند و در مقابل انواع فشارها و تحریم‌ها که از سوی غرب بر دو کشور تحمیل شده است، مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

بروجردی در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت ارتباطات دو کشور اظهار امیدواری کرد.

«کانگ سام هیون» سفیر کره شمالی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی‌ کشوری به توسعه مناسبات با ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: کره شمالی و ایران از توانمندی‌های فراوانی برخوردارند که می‌بایست از آنها در جهت تقویت و توسعه روابط فیمابین استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: توسعه مناسبات با ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی مورد توجه و اهتمام ویژه کره شمالی قرار دارد.

سفیر کره شمالی در تهران همچنین تأکید کرد: آمریکا منشأ بی‌ثباتی و ناامنی در مناطق مختلف جهان است و کره شمالی از مواضع ایران در ضدیت با زورگویی و مداخلات امپریالیستی آمریکا حمایت می‌کند.

وی در پایان این دیدار گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز