خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیات دولت صورت گرفت؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۵۰

با تصویب هیئت دولت مبلغ بیست میلیارد ۲ میلیارد تومان به صورت تملک دارایی سرمایه‌­ای و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کشاورزان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه ۱۵/۱۰/۱۳۹۵ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسیجمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- مبلغ بیست میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰) ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ­ای از محل منابع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳ - ، برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه در اختیاراستانداری خراسان جنوبی قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۲- مبلغ یکهزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل منابع بانک کشاورزی برای جبران خساران ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی دراستان خراسان جنوبی با اولویت محصول زعفران و انار در شهرستان­های فردوس، بشرویه و سرایان با معرفی دستگاه‌های اجرایی ذی­ربط با هماهنگی استانداری (در قالب کارگروه موضوع بند (و)تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور) با سود و کارمزد پنج درصد با بازپرداختحداکثر ده سال به خسارت‌دیدگان پرداخت می‏شود. تعیین حداکثر سقف تسهیلات پرداختی بر حسب نوع فعالیت با رویکرد بهره­مندی حداکثری خسارت­دیدگان بر عهده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواهد بود. بدهی احتمالی سنوات قبل آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

۳- سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم  متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار در بخش کشاورزی) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‏دیدگان موضوع بند (۲) این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه­های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک­ عامل در وصول مطالبات خود نیست.

۴- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به استمهال تسهیلات سررسید شده خسارت­دیدگان بخش کشاورزی خسارت‌دیده ناشی از سرمازدگی به مدت حداکثر سه سال به تشخیص کارگروه مذکور در بند (۲) این تصویب‌نامه اقدام و بار مالی ناشی از این بند پس از اعلام بانک یادشده در لایحه بودجه سال بعد پیش­بینی خواهد شد.

۵- سازمان برنامه و بودجه استان خراسان جنوبی موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی و جبران خسارات، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع سه ماهه به سازمان برنامه بودجه کشور ارسال نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس­ جمهور این مصوبه را به وزارت کشور – وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت جهادکشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز