خبرگزاری کار ایران

حق شناس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

هیچ کس قادر به ایفای نقش هاشمی نیست/ فضا برای حامیان دولت تنگ‌تر می‌شود/ ضرورت حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان ‌

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۹۳۲

یک فعال اصلاح طلب گفت: سید‌حسن خمینی اگر در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان شرکت کند مردم به او رأی می‌دهند و از اقبال عمومی برخوردار خواهد شد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره فقدان آیت‌الله هاشمی و نقش وی در سیاست کشور گفت: آیت‌الله هاشمی توانمندی خاص داشت، او  نفوذ بسیار تأثیرگذاری در اکثر حوزه‌های قدرت داشت ایفاگر نقشی بود که کمتر کسی می‌توانست آن را بر عهده بگیرد و از آن را انجام دهد.

او خاطر‌نشان کرد: می‌توان گفت دیگر شخصیتی مانند آیت‌الله هاشمی را در عرصه سیاسی کشور به چشم نخواهیم دید، ایشان به همان میزان که با جریان‌های اصلاح‌طلب و میانه رابطه خوبی برقرار کرده بود با  بخشی از اصولگرایان خردگرا و حتی اقشار خاکستری نیز ارتباط حسنه‌ای داشت.

حق شناس در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی شخصیت فراجناحی داشت، عنوان کرد: به هنگام فوت این عالم گرانقدر مشاهده کردیم حتی جریان‌های منتقد سرسخت به این نتیجه رسیدند که ایشان نقش بی‌بدیلی در نظام داشته‌اند و دیگر شخصی مثل ایشان نخواهد آمد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: رحلت آیت الله هاشمی می‌تواند فضا را برای برخی از جناح‌های سیاسی سخت‌ و تنگ‌تر کند مخصوصا برای جریان‌های حامی دولت که باید تلاش کنند این فقدان را جبران کنند.

او افزود: اگر در حوزه‌هایی نیز مشکلاتی به‌ وجود آمد بزرگان باید تلاش کنند و آن را برطرف کنند و ادامه‌دهنده راه آیت‌الله هاشمی باشند.

حق‌شناس درباره جایگزینی آیت‌الله هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مورد ریاست این مجمع شاید تا زمان انتخابات جدید فردی مشخص نشود  و یا شخصی به طور موقت ریاست آن را برعهده بگیرد، اظهار کرد: روال بر این بود که در چینین مواردی جایگزین به سرعت انتخاب می‌شد اما می‌بینیم که صحبت از رییس موقت است و کسی انتخاب نشده برای همین به نظر می‌رسد تا انتخابات اسفند ماه رییس دائم انتخاب نشود و با ترکیب و بافت جدیدی از مجمع روبه‌رو شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا سیدحسن خمینی برای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان حضور پیدا می‌کند، گفت:  سید حسن خمینی باید در انتخابات خبرگان شرکت کند و انتظار این می‌رود که وزارت کشور، نهادهای نظارتی و خبرگان این مهم را به تأخیر نیاندازند و نسبت به رأی اول مردم تهران که آیت‌الله هاشمی بود، احترام بگذارند.

حق‌شناس خاطر‌نشان کرد: امیدوارم نهادهای نظارتی نیز مثل گذشته عمل نکنند و در فضای بدون تبعیض شاهد باشیم که سید حسن خمینی وارد عرصه انتخابات شود، او شانس بالایی دارد و مردم نیز به وی رأی می‌دهند و با اقبال عمومی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز