خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

جایگاه احزاب در لایحه جامع انتخابات برجسته شود/ هنوز سازوکار هیات منصفه دادگاه سیاسی مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۹۹

دبیرکل مردم سالاری گفت: باید جایگاه احزاب در لایحه جامع انتخابات برجسته شود و اینگونه نباشد که احزاب فقظ زینت مجالس باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر پنجشنبه در همایش فصلی خانه احزاب در محل وزارت کشور گفت: تفکر تحزب از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته اما با گذشت حدود ۳۷سال از انقلاب هنوز احزاب جایگاه مطلوبی در کشور ندارند.

او ادامه داد: ما در مجلس هستیم ولی مجلس محدودیت هایی دارد و دست ما بسته است که بخواهیم طرح بدهیم چرا که بارمالی دارد از این رو درخواست داریم دولت لایحه در این باره ارائه دهد.

کواکبیان اضافه کرد: اگر قرار است لایحه ای از جانب دولت ارائه شود به احزاب نگاه جدی شود. در برنامه ششم توسعه، حتی یک سطر به عنوان توسعه سیاسی نوشته نشده است البته ما بندی را اضافه کردیم که به جایگاه احزاب و اختصاص یارانه مربوط می شود که امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تصویب کند.

 دبیرکل مردم سالاری گفت: از وزیر کشور درخواست داریم اگر قرار است لایحه جامع انتخابات به انتخابات آتی برسد و یا در همین دولت به تصویب رسیده و راهی مجلس شود باید جایگاه احزاب در آن لایحه برجسته شود و اینگونه نباشد که احزاب فقظ زینت مجالس باشند.

او در ادامه با بیان اینکه ما هنوز نمی دانیم ساز و کار تشکیل هیات منصفه سیاسی چیست عنوان کرد: باید بتوانیم از این طریق با کسانی که جرم سیاسی دارند و حتی با نظام اسلامی مبارزه می‌کنند براساس قانون عمل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس  دهم تاکید کرد: باید یک قانون جامع برای احزاب تدوین شود تا ایرادهای موجود بر طرف شود. براساس ماده ۱۰ احزاب، دو نفر از خانه احزاب می توانند بدون رای بر عملکرد رئیس قوه قضائیه و یا رئیس دولت نظارت کنند که در جریان انجام اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام داده و در ستاد اقتصاد مقاومتی چه می‌کنند.

او در ادامه گفت: تا انتخابات ما حزبی نشود احزاب ما فقط در حد خانه احزاب می مانند. بنابراین انتخابات ما باید به سوی حزبی شدن پیش رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز