خبرگزاری کار ایران

کارشناس امور مهاجرت در آمریکا؛

ممنوعیت صدور ویزا برای کشورهای اسلامی تبعیض‌آمیز و برخلاف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۸۵

در پی اعلام خبر ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور خاورمیانه توسط ترامپ، رییس «سرویس مهاجرت و شهروندان امریکا» این اقدام ترامپ را وحشتناک و یک کارشناس حقوقی این ایده را برخلاف قانون اساسی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «گلف بیزینس»، در پی اقدام ترامپ برای ممنوعیت صدور ویزا و اعطای مهاجرت به شش کشور خاورمیانهای و آفریقایی که ایران نیز یکی از این کشورهاست، کارشناسان آمریکایی نسبت به چالش های حقوقی این اقدام اظهار نظر  کردند.

استفان لگوفسکی رییس «سرویس مهاجرت و شهروندان امریکا» در دولت اوباما گفته رییس جمهور اختیار محدود کردن مجوز اعطای اقامت به پناه جو ها و صدور ویزا برای کشورهای خاص را در صورتی که تشخیص دهد این قوانین برای منافع عمومی است، دارد.

این استاد دانشگاه واشنگتن در دانشکده حقوق گفته از منظر حقوقی این کار در حیطه اختیارات رییس جمهور است. اما از منظر سیاست گذاری این ایده وحشتناکی است؛ چرا که ضرورتهای بشردوستانه در دوران کنونی ایجاب می کند که حقی برای پناه جوها قائل باشیم.

رییس جمهور جمهوری خواه آمریکا روز جمعه دولت را در دست گرفته و انتظار می رفت اولین حکمش را در مورد مسائل داخلی به امضا برساند و این شامل مسائل مربوط به مهاجرت و پناه‌جوها نیز می شود. 

به گفته کارشناسانی که خواستند نامشان فاش نشود، دستور توقف صدور ویزا به شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن است. این دستور قرار است امروز (روز چهارشنبه) به امضا برسد . با توجه به اینکه تمرکز ترامپ بر تنگ‌تر کردن مرزهای امنیتی آمریکاست به نظر می‌رسد اواخر این هفته توجه‌اش را به معضل پناهجوها مبذول کند.

به گفته هیروشی موتومورا کارشناس حقوقی دانشگاه UCLA آمریکا گفته اگر همه کشورهایی که مشمول این ممنوعیت شده‌اند کشورهایی با اکثریت مسلمان باشند؛ مخالفان این طرح می‌توانند چالش‌های حقوقی برای این حرکت‌ها ایجاد کنند. مجادلات حقوقی می‌تواند با طرح این ادعا باشد که فرامین دولتی تبعیض آمیز و تنها علیه یک دین است که از نظر قانون اساسی مشکل دارد.

او همچنین گفته اظهارنظرهای ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی و افراد تیم او بر اهداف دینی تمرکز زیادی داشته‌اند.

علاوه بر ممنوعیت مهاجرت که یکی از وعده‌های ترامپ است او در تبلیغات انتخابات‌‌اش وعده ساخت دیواری بین آمریکا و مکزیک را نیز داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز