خبرگزاری کار ایران

جبران باسیل:

لبنان از توسعه مناسبات با ایران استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۵۲

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با جبران باسیل، وزیرخارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبدالهیان در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از تکمیل روند سیاسی و انتخاب میشل عون به عنوان رییس‌جمهوری لبنان گفت: این انتخاب که در نتیجه بلوغ و درایت همه رهبران، احزاب و گروه‌های سیاسی در لبنان به دست آمده، این کشور  را به سوی ثبات و پیشرفت بیشتر سوق می‌دهد.

او حرکت رهبران لبنان را در تکمیل روند سیاسی و مبارزه با تروریسم تکفیری به موازات توان بالای مقاومت و ارتش لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی ستود.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه، اولویت اول جهان اسلام را مسئله فلسطین و قدس دانست و افزود: وحدت جهان اسلام حول محوریت دفاع از قدس می‌تواند مانع تفرقه و اختلاف مسلمین و سوءاستفاده دشمنان گردد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه با اشاره به نشست آستانه آن را فرصتی برای گفت‌وگو در جهت حل سیاسی بحران سوریه خواند و افزود: گفت‌وگو و مذاکره سیاسی میان گروه‌های سوری تاثیر مثبتی بر حل بحران و حرکت به سوی صلح و ثبات در منطقه دارد.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و پارلمانی روابط دو کشور توسعه یابد.

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز با تاکید بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران‌ها و تحکیم و تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر توجه و پیگیری مداوم حقوق از دست رفته ملت مظلوم فلسطین و تلاش برگزاری کنفرانس حمایت از مردم فلسطین قدردانی می‌نمایم.

او افزود: بر خلاف فضاسازی و تبلیغات هدایت شده برخی رسانه‌ها لازم می‌دانم دوباره تاکید کنم انتخاب میشل عون یک انتخاب ملی و داخلی در لبنان بود و ایران نیز از ابتدای تشکیل دولت فعلی از آن حمایت کرد.

وزیر خارجه لبنان در ادامه گفت: حل سیاسی بحران سوریه به نفع منطقه و جهان است و لبنان از این روند حمایت می‌کند.

او در پایان از سفر رئیس‌جمهوری لبنان به تهران خبر داد و افزود: لبنان نیز از توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز