خبرگزاری کار ایران

عارف در نشست خبری:/۳/

برخلاف نظر لاریجانی برنامه سوم توسعه در دولت اصلاحات بالغ بر ۹۰درصد محقق شد/ نمی‌توان منکر خدمات خاتمی بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۱۷

رییس فراکسیون امید گفت: رییس مجلس اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای بیش از ۵۰ درصد محقق نشده اما برنامه سوم توسعه بالای ۸۹ تا ۹۰ درصد در دولت اصلاحات محقق شده و این ادعا نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا عارف در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره ادامه روند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران باتوجه به بروز حادثه پلاسکو، گفت: واقعیت این است که ما مسائل را با یکدیگر خلط نمی‌کنیم.

او یادآور شد: همزمان که دوستان‌مان پیگیر طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بودند، در مجمع نمایندگان استان تهران با قالیباف و معاونان شهرداری جلسه داشتیم و من پیش از جلسه از دوستان خواهش کردم که به هیچ عنوان موضوع تفحص را مطرح نکنند؛‌ چراکه آن جلسه یک جلسه تخصصی و مربوط به مدیریت شهری بود. 

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در توضیح روند عملکرد این مجمع درباره مدیریت شهری پایتخت، گفت: در این راستا، جلساتی با شورای شهر، استاندار و معاونانشان و همچنین شهردار تهران و معاونانش داشتیم و در جلسه‌ای که با شهردار و مدیران شهرداری داشتیم مقرر شد کمیسیون مشترک مسائل شهری را دنبال کنیم و هم‌اکنون نیز با تاکید بر این‌که مسائل را با یکدیگر خلط نکنیم، باید مطالبات نمایندگان در راستای وظایف نظارتی‌شان پیگیری شود.

او یادآور شد: در رابطه با تفحص از موضوع پلاسکو کارگروهی تشکیل شده و دوستان در این کارگروه درباره نحوه پیشبرد کارها اقدام می‌کنند و درعین حال با کمیسیون‌های اصلی مجلس نیز هماهنگ خواهیم بود. این درحالی است که کمیسیون‌های عمران و اصل ۹۰ مجلس این موضوع را در دستورکار قرار داده و باتوجه به حضور اعضای فراکسیون امید در این کمیسیون‌ها، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبانهمچنین درباره افزایش محدودیت‌ها برای سیدمحمد خاتمی، در پاسخ به سوالی که آیا رایزنی‌های لازم برای کاهش این محدودیت‌ها انجام شده، گفت: خدمات آقای خاتمی به کشور بسیار زیاد است و این خدمات چه پیش از ریاست‌جمهوری و چه در دوران هشت‌ساله دولت اصلاحات مشخص و آشکار است.

او یادآور شد: درصورتی که عملکرد پنج برنامه توسعه پیشین را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بنابر شاخص‌ها وضعیت برنامه سوم توسعه کاملاً متفاوت است و هنگامی برنامه ششم در مجلس مورد بررسی قرار می‌گرفت، رییس مجلس اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای بیش از ۵۰ درصد محقق نشده و این درحالی است که برنامه سوم توسعه بالای ۸۹ تا ۹۰ درصد موفق بوده و این ادعا نیست.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس اضافه کرد: سیاست‌هایی که در بحث اشتغال و رشد اقتصادی و تک‌نرخی کردن ارز داشتیم، حتی تا حدود سه سال بعد ازسوی دولت بعدی ادامه یافت و برنامه سوم توسعه در مباحثی همچون خصوصی‌سازی و بسیاری از نکات دیگر حدود ۹۰ درصد محقق شد که این مسئله ناشی از توانایی‌های مدیریتی بالای آقای خاتمی است.

عارف درباره ممنوع‌التصویری خاتمی گفت: بارها در این رابطه گلایه کردیم چرا که موضوع ممنوع‌التصویری در هیچ محکمه‌ای مطرح نشده است اما نباید اجازه دهیم این مسائل درگیر مسائل سیاسی شده و بیش از حد رسانه‌ای شود.

او خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی هم در مسئله حصر و هم درمورد ممنوع‌التصویری آقای خاتمی انجام شده و امیدواریم ان‌شاءالله این مسئله به نتیجه برسد.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در این رابطه که پیش از این از دریافت اخبار خوش درباره رفع محدودیت‌های برای آقای خاتمی در ماه ربیع صحبت کرده بود، گفت: ما در همه ماه‌ها منتظر اخبار خوش هستیم. شعار ما امید است و لحظه‌ای این امید را از دست نخواهیم داد و امیدواریم به‌زودی این اخبار خوش را بشنویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز