خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

کسی نمی‌تواند بدون حضور ایران، سرنوشت سوریه را تغییر دهد/حضور آمریکا در آستانه، صادقانه و موثر نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۲۹۹

سخنگوی وزارت خارجه گفت: نقش ایران در سوریه بی‌بدیل است و هیچ کسی نمی‌تواند بدون ایران در سوریه سرنوشت موضوع را تغییر بدهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به این سوال که بسیاری از منابع از افزایش اختلافات میان ایران با روسیه و ترکیه سخن می‌گویند و آیا جایگاه ایران در سوریه تضعیف شده است، گفت: منابع شما منابع رسانه‌ای است. نقش ایران در سوریه بی‌بدیل است و هیچ کسی نمی‌تواند بدون ایران در سوریه سرنوشت موضوع را تغییر بدهد.

قاسمی با اشاره به مذاکرات آستانه گفت: اینکه در آستانه سه کشور در کنار هم با یکدیگر کار می‌کنند، نشان می‌دهد در موضوعاتی دارای فصل مشترک هستیم و این فصل تا آنجاست که میتوانیم باهم کار کنیم رایزنی کرده و تقسیم‌کار انجام دهیم.

او با بیان اینکه من در این ماجرا حذف ایران را نمی‌بینم، گفت: جایگاه ایران امروز قوی‌تر و بیش از گذشته شده است. موضع ما ثابت است و دیگران این ثابت قدمی را مشاهده می‌کنند.

حضور امریکا در آستانه، صادقانه و موثر نیست

رییس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای و عمومی وزارت خارجه افزود: البته تلاش‌هایی در برخی رسانه‌های خارجی انجام می‌شود تا این اجلاس شکل نگیرد. با این حال اشتراکات سه کشور به معنای آن نیست که در برخی موضوعات اختلاف‌نظر نداشته باشیم ولی آنقدر اشتراک نظر داریم که در آستانه بر مذاکرات سوری-سوری با هم نظارت کنیم.

قاسمی درباره احتمال معامله روسیه با امریکا بر سر ایران در سوریه گفت: من چنین تحلیلی ندارم. روابط‌مان درباره سوریه با روسیه روشن است. آنچه می‌دانم این است که مباحثی در خصوص حضور سایر کشورها در اجلاس آستانه مطرح بود که یکی از آن کشورها امریکاست.

او اضافه کرد: حضور امریکا در آستانه به دعوت دولت میزبان صورت گرفته و سفیر این کشور در قزاقستان در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در اجلاس آستانه هیچ کشوری به غیر از ایران، روسیه و ترکیه نقش‌آفرین نیست، گفت: ما مخالف حضور امریکا هستیم و فکر می‌کنیم حضور امریکا در این اجلاس حضور صادقانه و موثری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز