خبرگزاری کار ایران

نماینده سوریه در سازمان ملل:

نشست آستانه به لطف ایران و روسیه است

رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات آستانه اظهار داشت، برگزاری این نشست ثمره تلاش‌های ایران و روسیه با هدف برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات دولت در مذاکرات آستانه، در سخنانی در آغاز این نشست گفت: مذاکرات آستانه نتیجه تلاش‌های دوستان از جمله روس‌ها و ایرانی‌ها و با هدف برقراری آتش‌بس سرتاسری در سوریه است. البته این آتش‌بس، گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» و همچنین گروه‌هایی که با امضای این توافق اولیه موافقت نکرده‌اند را شامل نخواهد شد.

بشار الجعفری تأکید کرد: مذاکرات آستانه باید کاملا سوری– سوری باشد.

وی همچنین یادآور شد که مبارزه با تروریسم مستلزم بسته شدن مرزهای مشترک با ترکیه است و با وجود آتش‌بس، بین گروه‌های امضا کننده این توافق و گروه‌های متمایل به آشتی و مشارکت در فرایند سیاسی، اختلاف‌نظر وجود دارد و ما امیدواریم تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم یکپارچه شود.

مذاکرات صلح سوریه، ساعاتی پیش در پایتخت قزاقستان و با حضور هیات‌های روسی، ایرانی، ترکیه‌ای و هیات‌هایی از نظام دمشق و معارضان آن برگزار شده است. «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه و همچنین سفیر آمریکا در قزاقستان از دیگر مشارکت‌کنندگان در این نشست هستند.

کد خبر : ۴۵۱۲۹۶