خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

فرد نظامی یا کسی که ترافیک خوانده برای ریاست مجمع تشخیص مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۸۸۲

سجادی گفت: افراد برای تصدی بر ریاست مجمع باید دارای جامعیت نسبی باشند، اینکه فردی نظامی باشد یا فقط موضوع ترافیک و مکانیک خوانده باشد برای مسندی که مصلحت‌های نظام را در جایی که مجلس و شورای نگهبان بر سر آن اختلاف دارند، تشخیص می‌دهد، کفایت نمی‌کند.

سید کمال سجادی  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد بحث جایگزینی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی  دارای مختصاتی ویژه و خاص بود که  جزو  چهره‌های استراتژیک نظام به شمار می‌رفت و کسی را نمی‌توان با او مقایسه کرد.

او درباره گزینه‌هایی مانند احمدی‌نژاد، ناطق‌نوری و محسن رضایی که برای ریاست مجمع مطرح شده‌اند، افزود: شخصیت‌هایی که مطرح هستند آنها هم ویژگی خاص خود را دارند و هر کدام از ظرفیت‌های مختلفی  برخوردارند؛ مانند آقای ناطق‌نوری که از سابقون انقلاب است و قبل از پیروزی انقلاب مبارزاتی داشته و تجربیات سنگینی در مجلس و  دولت  بر عهده دارد  و در صحنه سیاسی جزو خبرگان سیاسی  محسوب می‌شود.

سخنگوی جبهه پیرون خط امام و رهبری با بیان اینکه در کشور  اساتید، علما و شخصیت‌های بارزی داریم، بیان کرد: البته  فرآیند انتخاب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مواردی است که مربوط به حیطه اختیارات مقام معظم رهبری می‌شود و ایشان با شناختی که از رجال کشور دارند، حتما انتخاب اصلحی خواهند داشت.

 او در پاسخ به اینکه آیا احمدی‌نژاد به عنوان یکی از افراد مطرح دارای پتانسیل لازم در این جایگاه است، تصریح کرد: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید از جامعیت قابل قبول برخوردار باشد؛ به طور مثال کسی که تحصیل کرده حوزه‌های علمیه و علوم اجتماعی و حقوقی باشد برای این جایگاه اصلح است بر کسانی که  مهندسی و مکانیک خوانده باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در ادامه بیان کرد: ممکن است افراد دارای تخصص‌های ویژه باشند، مثلا در علم مکانیک مجتهد باشد اما مسائل اجتماعی و آن چه که مربوط به تشخیص مصلحت نظام است، شخصیتی با ابعاد مختلف می‌طلبد و باید از جامعیتی برخوردار باشد که یکی از آنها ورود به فرهنگ اسلامی و آموزه‌های اسلامی از طریق  حوزه یا دانشگاه و مواردی نظیر  علوم اجتماعی اقتصادی و فرهنگی است .

رییس مجمع تشخیص باید جامعیت داشته باشد

سجادی یادآور شد: فردی که برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب می‌شود باید جامعیت قابل قبولی داشته باشد که  بتواند جهت‌ها و سیاست‌ها را تشخیص دهد و یا  مجموعه‌ای که  مصلحت‌ها را تشخیص می‌دهد، مدیریت کند و نمی‌طلبد فردی که صرفا  استاد مکانیک است، بیاید مسئولیت مجمع را  برعهده گیرد.

بسیاری از افراد مطرح برای ریاست مجمع  دارای ویژگی‌های لازم نیستند

او با بیان اینکه‌ آیت‌الله هاشمی دارای جامعیت در مسند ریاست مجمع تشخیص بود، گفت: در مسائل روزمره زندگی به یک  مرجع تقلید مراجعه ‌می‌کنیم و برای مسائل اجتماعی،‌ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ضروری است شخصیتی باشد که اهلیت موضوع را داشته باشد. بسیاری از افراد مطرح برای ریاست مجمع تشخیص دارای ویژگی‌های  لازم نیستند و مطمئنا رهبری شخص اصلحی را در نظر خواهند گرفت.

ویژگی نظامی و مهندسی برای ریاست مجمع کفایت نمی‌کند

سجادی در رابطه با اینکه آیا گزینه‌ای همچون محسن رضایی از جامعیت ذکر شده برخوردار است، اظهار داشت: افراد برای تصدی بر ریاست مجمع باید دارای جامعیت نسبی باشند، اینکه فردی نظامی باشد یا فقط موضوع ترافیک و مکانیک خوانده باشد برای مسندی که مصلحت‌های نظام را در جایی که مجلس و شورای نگهبان بر سر آن اختلاف دارند، تشخیص می‌دهد، کفایت نمی‌کند.

او در رابطه با مطرح شدن روحانی و سید حسن خمینی برای ریاست مجمع، گفت: این عزیزان کارشان در این جایگاهی که هستند منفعت زیادتری دارند که بتوانند ایفای نقش کنند و شاید لازم نباشد در جایگاه دیگری نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز