خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اطفای حریق پلاسکو از کف خیابان با یک شلنگ بی‌معناست/ انتقاد از عدم تجهیز آتش‌نشانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تجهیز آتش‌نشانی‌ها انتقاد کرد و گفت: معنا ندارد که بخواهیم از کف خیابان با یک شلنگ ساختمان ۱۹ طبقه را اطفا کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان درحاشیه ختم مادر الیاس حضرتی با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین اقدامات درباره حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اعلام کرد: دولت یازدهم سه سال است که جلسات شورای ساماندهی امور پایتخت را تشکیل نمی‌دهد.

او ادامه داد: از وزارت راه و شهرسازی پیگیری کردم گفتند باید جلسه از طریق رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور تشکیل شود.

نمانیده تهران حادثه پلاسکو را یک هشدار بزرگ خواند و گفت: اگر زلزله‌ای در پایتخت بیاید، مشخص نیست که چه کاری باید انجام دهیم. چه کنیم. باید جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت تشکیل شود تا درمورد انتقال پادگان‌ها و صنایع آلاینده اقدام شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید همچنین با انتقاد از عملکرد برخی نهادها بر لزوم تجهیز آتش‌نشان‌ها توسط شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: حادثه پلاسکو برای همه ما هشداردهنده بود.

کواکبیان در پایان با اشاره به وظایف مجلس و دولت در این رابطه اعلام کرد: باید به سمت تجهیز آتش‌نشانان حرکت کنیم. معنا ندارد که بخواهیم از کف خیابان با یک شلنگ ساختمان ۱۹ طبقه را اطفا کنیم. چرا آتش‌نشانان ما نباید هلکوپتر آب‌پاش و وسایل ایمنی داشته باشند؟!

کد خبر : ۴۵۰۸۳۷