خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو زنگ خطر جدی برای احیای بافت‌های فرسوده بود / حضور رییس و اعضای مجمع نمایندگان تهران در جلسه ستاد بحران

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۹۴

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به پیگیری جدی حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو از سوی رئیس و اعضای این مجمع، گفت: اتفاق امروز هشدار و زنگ خطر مجددی به همه مسئولان شهری بود که بدانیم نقاط آسیب‌زا و آسیب‌خیز فراوانی در سطح تهران وجود دارد و به‌ویژه ساختمان‌های فرسوده و ناایمن نیاز به رسیدگی جدی دارند.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به پیگیری جدی موضوع حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو ازسوی مجمع نمایندگان تهران، اعلام کرد: مجمع نمایندگان تهران از همان زمان آغاز به‌کار خود، نسبت به کانون‌های آسیب‌زا در سطح شهر تهران دغدغه جدی داشت که خصوصاً درمورد بافت‌های فرسوده و ساختمان‌هایی که از ایمنی مناسب برخوردار نیستند، مورد توجه مجمع بوده است.

او گفت: در پی بروز این حادثه ناگوار در ساختمان پلاسکو نیز از همان لحظات نخست، اعضای مجمع نمایندگان تهران و دکتر عارف رئیس این مجمع در محل حادثه حضور یافته و سعی کردیم با نظارت دقیق نسبت به این‌که اقدامات پس از حادثه با جدیت و کیفیت لازم به انجام می‌رسد، اطمینان حاصل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: علاوه بر پیگیری این موضوع توسط رئیس و اکثر اعضای مجمع نمایندگان تهران از زمان بروز حادثه، در ادامه نیز بنده به‌همراه تعدادی از دیگر اعضای مجمع نمایندگان تهران با حضور در جلسه ستاد بحران که باحضور وزیر کشور، شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران در محل حادثه برگزار شد، نحوه امدادرسانی و جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر را از نزدیک مورد نظارت قرار دادیم و این روند را تا انتهای کار نیز ادامه خواهیم داد.

نجفی یادآور شد: در جلسه نوبت بعدازظهر در محل ستاد بحران علاوه بر بنده، آقایان کواکبیان، موسوی و حیدری و همچنین خانم‌ها اولادقباد، سیاوشی و سعیدی حاضر شدیم و دغدغه‌هایی که وجود داشت را با مسئولان مربوطه درمیان گذاشتیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: اتفاق امروز هشدار و زنگ خطر مجددی به همه مسئولان شهری و کسانی که اعم از حقوقی و حقیقی در مدیریت شهری تهران مسئولیت دارند که بدانیم نقاط آسیب‌زا و آسیب‌خیز فراوانی در سطح تهران وجود دارد و به‌ویژه ساختمان‌های فرسوده و ناایمن نیاز به رسیدگی جدی دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: لازم است شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها با تدوین برنامه‌ مدون و عملیاتی بر پایه مطالعاتی که در راستای شناسایی نقاط آسیب‌زا و بافت‌های فرسوده تهران انجام شده، نسبت به جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری اقدام کنند تا مطمئن باشیم چه تعداد از این بافت‌ها به‌صورت سالانه احیا می‌شود.

او گفت: این مباحث در حوزه مدیریت شهری، آلودگی هوا و ترافیک تهران نیز وجود دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مسئولان مربوطه اقدامات خود را در این راستا به مردم گزارش کنند و مجمع نمایندگان تهران هم قطعاً این مسئولیت را با تمام توان دنبال خواهیم کرد.

نجفی در پایان با اشاره به تصویب برخی احکام تاثیرگذار در این رابطه در برنامه ششم توسعه، یادآور شد: در این برنامه دستگاه‌های مسئول اعم از شهرداری و وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردیم در راستای احیا و پاک‌سازی و نوسازی سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده اقدام کنند و درمجموع اقداماتی انجام شود که در پایان برنامه ششم توسعه حداقل ۵۰ درصد از این نقاط آسیب‌زا در کشور و به‌ویژه تهران احیا و نوسازی شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز