خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

دولت با حداکثر توان تلاش می‌کند مشکلات جانبازان و ایثارگران را مرتفع سازد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۶۲۴

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: زمانی که به جای شعار و سخن گفتن، نیاز به عمل و حضور در صحنه بود،‌ شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی ایران و حراست از خاک کشور فداکاری و کشور را در مقابل تهاجم دشمنان حفظ کردند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری شب گذشته در دیدار اعضای هیات امناء انجمن جانبازان نخاعی اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم که ما را یاری کند تا بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که در پیشگاه شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیز امام شهدا شرمنده نباشیم.

یادآوری مشکلات جانبازان چیزی جز شرمندگی برای مسئولین به همراه ندارد

او با یادآوری مشکلات و دغدغه‌های متعدد جانبازان و مسائل و دشواری‌های مختلفی که خانواده‌های جانبازان با آن مواجه هستند، اظهار داشت: یادآوری مشکلات جسمی و روحی جانبازان در کنار تنگنای معیشتی این عزیزان، چیزی جز شرمندگی برای مسئولین به همراه ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر نگاه ویژه شخص رییس‌جمهور و توجه سایر اعضای دولت نسبت به جانبازان و ایثارگران گفت: رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و تامین نیازهای آنان از اولویت‌های مهم دولت است که همواره مورد تاکید دکتر روحانی نیز بوده است و دولت با حداکثر توان تلاش خواهد کرد دغدغه‌های جانبازان و ایثارگران که مدافعان اصلی کشور و نظام بوده‌اند را مرتفع سازد.

دولت تلاش می‌کند ضعیت جانبازان ۷۰ درصد را بهبود بخشد

جهانگیری از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست ظرف دو هفته جلساتی را با نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان انجمن جانبازان نخاعی برگزار و برای بهبود وضعیت معیشتی و رفع دغدغه‌های جانبازان راهکارهایی پیدا کنند.

او افزود: دولت از لحاظ درآمد و بودجه در تنگنای شدیدی قرار دارد اما با این وجود تلاش خواهد کرد وضعیت جانبازان ۷۰ درصد را بهبود بخشد.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم با اشاره به عمق و گستردگی مشکلات و مسائل جانبازان گفت: در اسرع وقت برای بررسی مشکلات و یافتن راهکارهایی برای رفع دغدغه‌های جانبازان جلساتی برگزار خواهیم کرد.

در این نشست که معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم حضور داشت، برخی از اعضای هیات مدیره جانبازان نخاعی دغدغه‌ها و مشکلات جانبازان را مطرح و گزارشی از تعداد و وضعیت جانبازان نخاعی گردنی و کمری ارائه کردند.

براساس این گزارش انجمن جانبازان نخاعی از سال ۸۹ تاسیس شده است و اعضای هیات مدیره آن از طریق انتخابات تعیین می شوند.

در این گزارش همچنین شرایط خاص و ویژه جانبازان نخاعی و مشکلات متعدد آنها و خانواده‌هایشان تشریح و اعلام شد که ۲ هزار نفر جانباز نخاعی کمری و ۲۰۱ نفر جانباز نخاعی گردنی در کشور وجود دارند که با مشکلات متعدد و سختی‌های فراوان مواجه هستند و همسر و خانواده‌های آنها نیز به دلیل آنکه بار رسیدگی و پرستاری از این جانبازان را بر عهده دارند، دچار مشکلات جسمی شده‌اند که این موضوع بر دغدغه‌ها و گرفتاری‌های آنها افزده است.

در پایان این جلسه مقرر شد با توجه به شرایط سخت و وضعیت ویژه جانبازان ۷۰ درصد نخاعی گردنی و کمری، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف دو هفته آینده جلساتی برگزار و راهکارهایی برای بهبود وضعیت این جانبازان و کاهش مشکلات و رفع دغدغه آنان پیدا کنند.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز