خبرگزاری کار ایران

روانچی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه بریتانیا:

هرگونه پیشرفت در روابط باید براساس احترام متقابل باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۷۵

معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر امور خارجه انگلیس طی سفر یک روزه به تهران با معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو به عمل آمد.  

در این دیدار مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نسبت به مواضع اخیر برخی از مقامات بریتانیایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و این گونه موضع‌گیری‌ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست. 

او تاکید کرد هرگونه پیشرفت در روابط باید در چارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل باشد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین خواستار اجرای دقیق تعهدات به عمل آمده در چارچوب برجام توسط همه کشورهای عضو ١+٥ شد. 

توبیاس الوود نیز در این دیدار سیاست کشور متبوع خود نسبت به توسعه روابط با ایران و تعهد لندن بر اجرای کامل برجام را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: کشورش تلاش می‌کند موانع موجود در توسعه روابط دو کشور مرتفع و درجهت رفع سوءبرداشت‌ها عمل نماید. 

طرفین ابراز امیدواری کردند زمینه‌های لازم و مناسب برای گسترش همکاری‌های متقابل اقتصادی در بخش‌های مختلف را فراهم و همچنین توافق کردند پیرامون مسایل کنسولی و تسهیل صدور روادید در نشست آتی کنسولی دو کشور در لندن بحث و تبادل نظر گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز