خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با نخست وزیر سوریه مطرح کرد؛

با مذاکرات قزاقستان مخالف نیستیم/منافع ملت سوریه باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۲۸

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر سوریه بر حمایت قاطع ایران از ملت و دولت این کشور تاکید کرد .

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه و هیأت همراه، ضمن تبریک پیروزی های اخیر دولت و ملت سوریه در حلب و تاکید بر اینکه ایران و سوریه در یک مسیر راهبردی قرار دارند گفت: این پیروزی‌ها نشان از این است که ملت سوریه از توان مناسبی برخوردار است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب گفت: ما با مذاکرات قزاقستان مخالف نیستیم اما باید منافع ملت سوریه و حفظ تمامیت ارضی در اولویت باشد.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه نیز ضمن قدردانی از تبریک ریاست مجلس شورای اسلامی برای پیروزی حلب گفت: ایران همواره حامی ملت و دولت سوریه بوده است و البته این حمایت ها از جانب ایران در سایه اصالت و تمدن دینی و فرهنگ و روابط تاریخی دو کشور عجیب نیست.

نخست وزیر سوریه ضمن قدردانی از نقش پررنگ و سازنده موضع گیری های دکتر لاریجانی درباره سوریه و پیروزی حلب تصریح کرد : پیروزی های اخیر حلب نتیجه تلاش و مجاهدت دو کشور بود و این پیروزی علاوه بر اینکه برای ملت سوریه است پیروزی ملت ایران نیز تلقی می شود.

وی ادامه داد: این پیروزی را مدیون پایداری ملت سوریه و ارتش و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و برادران ایرانی خود هستیم و مفتخریم که در مقوله مبارزه با تروریسم در یک سنگر واحد قرار داریم.

عماد خمیس تأکید کرد: این هماهنگی مشترک در تاریخ به عنوان نقطه ای درخشان در روابط ممتاز دو کشور باقی می ماند و ما به شما اطمینان می دهیم که راه مبارزه با تروریسم و مقابله با چالش ها را با رایزنی با شما ادامه می دهیم.

نخست وزیر سوریه درباره موضوع آتش بس نیز گفت: آتش بس نشان از قدرت دولت سوریه است، البته ما نسبت به کلیه طرح ها استقبال می کنیم تا از این رهگذر، پیروزی را محقق و ثبات را به ارمغان بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم مصوبات نشست آستانه نیز منجربه ثبات و امنیت در همه اراضی سوریه شود تا در پی این موضوع، ارتش بر همه اراضی سوریه تسلط پیدا کنند.

خمیس همچنین تاکید کرد: همکاری با ایران در همه ادوار اولویت ما است این نگاه مربوط به روزهای سخت فعلی نیست بلکه ما همواره به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز