خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در پاسخ به ایلنا:

ما را با شورای نگهبان دعوا نیاندازید/ جای خالی آیت‌‌الله هاشمی هیچ‌گاه پر نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۴۱

رییس جمهور در مورد شایعه احتمال رد صلاحیت او برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت:‌ ما را با شورای نگهبان دعوا نیاندازید. روابط ما با شورای نگهبان خوب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا, حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه همگان اذعان دارند که در فقدان آیت‌الله هاشمی کشور پشتوانه مهمی را از دست داده است برای همین هم این نگرانی وجود دارد که پس از مرحوم آیت‌الله هاشمی شما هدف حملات بیش‌تر تندروها قرار بگیرید. به‌گونه‌ای که امروز نه تنها رییس‌جمهور ۸ ساله دولت اصلاحات حق حضور در برنامه‌های مختلف حتی مراسم ترحیم را ندارد بلکه زمزمه‌هایی نیز مبنی بر احتمال رد صلاحیت جنابعالی در انتخابات آتی شنیده می‌شود.  سوال مشخص من از شما به عنوان عالی‌تر مقام کشور پس از رهبری این است که آیا وقت آن نرسیده است که بزرگان نظام برای رفع این تندروی‌ها و محدودیت‌ها قبل از از دست دادن سرمایه‌های نظام چاره‌ای بیاندیشند؟، گفت:‌ آیت‌الله هاشمی شخصیت بزرگ نظام ما بودند و جای خالی ایشان هیچ وقت پر نمی‌شود. در روایت آمده است یک عالم بزرگ از دنیا برود جایش پر نمی‌شود.

او ادامه داد: از لحاظ شخصیت آقای هاشمی جایشان خالی است  مانند شهید بهشتی که هیچ وقت جایشان پر نمی‌شود. شخصیت آیت‌الله هاشمی به گونه‌ای است که هیچ گاه جای خالی آن پر نمی‌شود. ما باید سعی کنیم تاحدی که امکان دارد کار بزرگی را که آن مرد بزرگ انجام داد، را ادامه دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ما را با شورای نگهبان دعوا نیاندازید،‌افزود:  روابط ما با شورای نگهبان خوب بوده است. انتخابات همیشه یک فرآیندی دارد و هنوز زمان زیادی تا آن باقی مانده است. امروز همه باید برای خدمت به نظام کمربندها را محکمتر کنیم. این مردم بزرگ همیشه نشان دادن چقدر بزرگ هستند و باید نسبت به این مردم کا ر و تلاش کنیم.

او تاکید کرد: واقعا از همه چیز مهمتر حتی انتخابات اساس خدمت به نظام و مردم است . باید تلاش کنیم به این ملت خدمت کنیم  و  تا روز آخر کار کنیم.

روحانی گفت: امیدوارم نگرانی هایی که در بیان شما مطرح شده روز به روز کاسته تر شود. فضایی که امروز درست شده فضای وحدت ملی است که در تشیع جنازه آیت‌الله هاشمی نمود خیلی خوبی داشت انشاله تا آخر این وحدت را حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز