خبرگزاری کار ایران

نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۲۵

نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر صبح امروز با حضور دبیر ستاد، معاون حقوقی وزارت امور خارجه و سایر اعضا از جمله مدیران عالیرتبه قضایی به منظور تدوین و بررسی برنامه های حقوق بشری داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست سوء استفاده های دول غربی از موضوع حقوق بشر به منظور اعمال فشارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران و نحوه مقابله با این اقدامات در مجامع بین المللی و همچنین نحوه استفاده از فرصت هایی که ایران در شرایط فعلی به دست آورده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست تاکید شد که حقوق بشر برای جمهوری اسلامی موضوعی بسیار مهم است و سعی براین است تا از هر موقعیت و فرصت مناسبی که در صحنه بین المللی به دست می آید، برای بیان دیدگاه جمهوری اسلامی در خصوص حقوق بشر بر اساس تفکر اسلامی استفاده شود و از تجاوزاتی که به حقوق بشر و حقوق انسانها در منطه و دردیگر نقاط دنیا صورت می گیرد، پرده برداری شود.

در این نشست تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران همچنان ملجأ مظلومین دنیا در مباحث حقوق بشری است و باید در این خصوص از همه امکانات و ازجمله امکانات رسانه ای و دیپلماتیک در مجامع بین المللی بهره گیری شود.

همچنین درخصوص گفتگوهای حقوق بشری کشورمان در خصوص مسایل حقوق بشری از جمله گفتگوهای دوجانبه و چند جانبه و نحوه تعمیق و توسعه آنها بحث و تبادل نظر شده و محورهایی پیشنهاد شد.

حضار در این نشست نیز در خصوص گفتگوهای حقوق بشری ایران و اتحادیه اروپا گفتگو کرده و مرحله فعلی این گفتگوها را مورد مرور اجمالی قرار داده و برای گام های بعدی در این گفتگوها نیز راهکارهایی ارائه کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز