خبرگزاری کار ایران

چاووشی:

هیچ نهادی حق ورود به انتخابات را ندارد/ با تعیین تکلیف انتخابات الکترونیک به مسائل حاشیه‌ای پایان دهیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۷۷۲

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر کاندیداها دست به تخریب رقبا بزنند، مردم خودشان آنها را پالایش می‌کنند. امیدواریم با تعیین تکلیف انتخابات الکترونیک به مسائل حاشیه‌ای در کشور پایان دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید شهاب‌الدین چاووشی در جلسه‌ای با عنوان انتخابات استان تهران گفت:‌ در شرایط ناامن منطقه برگزاری انتخابات نمادی از امنیت است. موضع ما تلاش برای حضور حداکثری مردم است، عقل و منطق هم حکم می‌کند مردم را به حضور و شرکت انتخابات تشویق کنیم.

او با بیان اینکه موضع ما قانون و حمایت از قانون است، تاکید کرد:  نباید به کسی اجازه داد در جریان انتخاب دست به تخریب بزند، با هر گرایشی که مجریان انتخابات داشته باشند، همانطور که رهبری فرمودند در برابر حق‌الناس قرار داریم.

معاون سیاسی استاندار تهران یادآور شد: هیچ نهاد و قانونی حق ورود به انتخابات را له یا علیه کاندیدایی ندارد. هیچ کاندیدی هم حق ندارد سیاه‌نمایی و یا در قوانین خدشه وارد کند. هیچ کاندیدای حق ندارد افراد مقابل خود را تخریب کند، مخصوصا در رسانه‌های عمومی که برای تشویق به حضور حداکثری مردم است.

او افزود: اگر کاندیداها دست به تخریب رقبا بزنند، مردم خودشان آنها را پالایش می‌کنند. امیدواریم با تعیین تکلیف انتخابات الکترونیک به مسائل حاشیه‌ای در کشور پایان دهیم.

معاون سیاسی استانداری تهران در مراسم آغاز به کار فعالیت ستاد انتخاباتی تهران ضمن یادآوری از تلاش‌های آیت الله هاشمی به عنوان یکی از معماران پرافتخار انقلاب اسلامی گفت: آیت الله هاشمی مردی بود که حیات و مماتش همواره فریاد وحدت به امت اسلامی بود. او بازوی توانا برای مقام معظم رهبری بود و قدرت نفوذش در دل‌های مردم و طبقات مختلف را در جریان تشییع و تجلیل باشکوه از یک فقیه سیاستمدار به رخ جهانیان کشیده شد.

او افزود: حضور پرشور و وحدت‌آفرین مردم در مراسم آیت الله هاشمی جلوه‌ای از اعتماد عمومی جامعه و گوشه‌ای از سرمایه‌های اجتماعی نظام است که باید پاس داشته شود.

چاوشی با بیان اینکه امروز در سالگرد اجرای برجام شاهد توفیقات بزرگ ملت ایران هستیم اظهار داشت:  دولت آغازی پرتلاش در عرصه اقتصاد مقاومتی و گام‌های بلندی در جهت توسعه همه‌جانبه کشور برداشته است و به رغم میل بدخواهان خارجی و داخلی در مسیر عمل به وظایف مهم خود با همه فشارها و مشکلات مصمم و امیدوار است.

اجازه تخریب و اقدامات فراقانونی نخواهیم داد

او در ادامه با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در کشور گفت: موضع ما در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری موضع قانون و حمایت از حضور گسترده مردم برای برگزاری یک انتخابات پرشکوه و در تراز جمهوری اسلامی ایران است. به هیچ کس اجازه تخریب و اقدامات فراقانونی نخواهیمداد. چارچوب ارتباطات ما در انتخابات، پایبندی به مواضع شرع ،‌قانون ، حاکمیت اخلاق و امانت‌داری است.

او ادامه داد: پیامبر بزرگوار ما قبل از مفتخر شدن به مقام الهی نبوت، امین شناخته می‌شد. شاید همین ظرفیت امانتداری و پاکیزگی فکر و عمل، ایشان را در مسند پیامبری قرار داد. حق الناس که صراحتا قرآن کریم و ائمه ما به رعایت سفارش کرده‌اند، مقام معظم رهبری نیز انتخابات را مصداقی بیّن از آن دانسته و خواستار توجه جدی دست اندارکاران امر انتخابات به آن شدند.

چاوشی تاکید کرد: هیچ نهاد و مقامی طبق قانون حق ورود به بحث انتخابات را له یا علیه کاندیداها ندارد و هرگونه موضع‌گیری تحریک آمیز و شبهه ایجاد کردن خیانت بزرگی در جهت لطمه به اعتماد عمومی مردم شناخته می‌شود.

او یادآور شد: جمهوری اسلامی همواره امانتدار مردم بوده و نباید اجازه دهیم با تشکیک‌های بی‌جهت انتخاباتی که می‌تواند نماد شکوه و همبستگی یک ملت بزرگ باشد در معرض آسیب قرار گیرد. انتخابات گذشته نمونه کاملی از همراهی و همدلی مردم و مسئولان بود و هیات‌های اجرایی و نظارت در نهایت همدلی بر نتیجه انتخابات مردم صحه گذاشتند.

معاون سیاسی استانداری تهران گفت: بگذارید شکوه همبستگی در انتخابات تجلی پیدا کند. در هر مراسم و راهپیمایی برای دشمن جای تشکیک باقی می‌ماند عددها کم و زیاد می‌شود اما حضور یکایک مردم در پای صندوق‌ها دشمن را از رجزخوانی‌های مرسوم ناامید می‌کند و می‌فهمند که رأی مردم چارچوب جمهوری اسلامی را صیانت می‌کند.

او با بیان اینکه امروز به برکت تبعیت از آموزه‌های مکتب اهل بیت کشور ما در امنیت کامل قرار دارد عنوان کرد: برگزاری انتخاباتی باشکوه در اوج آزادی و امنیت بی‌تردید به توان و اقتدار ملی میهن ما منجر خواهد شد و این فرصت تاریخی را برای تقویت مبانی اسلامی و مردمسالاری دینی باید قدر بدانیم.

چاوشی خطاب به فرمانداران و بخشداران گفت: من به شما توصیه می‌کنم در انتخابات در هیات‌های اجرایی از معتمدترین و موجه‌ترین افراد منطقه خود استفاده کنید و باورهای مردم را نسبت به سلامت انتخابات بیش از پیش تقویت و اذهان جامعه را برای امر خطیر انتخابات و استفاده از حق قانونی‌شان در تعیین سرنوشت کشور آماده کنید.

هیچ دستگاهی حق تصمیم‌گیری در امر انتخابات را ندارد

او تاکید کرد: نظام ما به دست مردم ایجاد شده و با وجود آنان قابل استمرار خواهد بود. هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در امر انتخابات را ندارد و فقط هیات‌های اجرایی و نظارت بر حسب وظایف قانونی عهده‌دار این امر هستند و بقیه دستگاه‌ها باید کمک‌کار و یاور هیات‌های مذکور باشند.

اجازه خدشه دار کردن قوانین را به بهانه رای‌آوری به کاندیداها نخواهیم داد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خاتمه گفت: فضای عادلانه و یکسان برای همه کاندیداها و طرفدارانشان در امر انتخابات از سوی مجریان فراهم است. ما به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه‌دار کردن قوانین را به بهانه رأی آوری نخواهیم داد. همه باید به قانون تمکین کنند و روش‌های اخلاقی را در جامعه دینی پاس بدارند. سطح شعور و آگاهی مردم ما به گونه‌ای بالا رفته که به راحتی می‌توانند اخلاق‌مداری را بی‌اخلاقی و جوسازی‌های غیرمنصفانه تشخیص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز