خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در نشست خبری:

جلسات صحن مجمع تا انتخاب رییس جدید، تشکیل نمی‌شود/ رهبری قبل از اسفندماه تصمیم‌ می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۵۶

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجود آنکه جلسات کمیسیون‌ها و جلسات دبیرخانه از امروز آغاز شده جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت تشکیل نمی‌شود تا تکلیف ریاست آن تعیین شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن رضایی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که در ساختمان قدس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره ریاست آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای ریاست مجمع گرفته نشده است.

جلسات کمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع از امروز آغاز به کار کردند

او با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مجمع تشخیص مصلحت یک دستگاه مستشاری برای انقلاب و نظام است، اظهار داشت: اینکه رییس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسی باشد از اختیارات مقام معظم رهبری است و ما منتظر تصمیم ایشان هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری جلسات کمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از امروز خبر داد و تصریح کرد: با وجود آنکه جلسات کمیسیون‌ها و جلسات دبیرخانه از امروز آغاز شده جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت تشکیل نمی‌شود تا تکلیف ریاست آن تعیین شود.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا شروع جلسات کمیسیون‌ها و جلسات دبیرخانه بر اساس توصیه و پیشنهاد کسی بوده است، خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون‌ها و دبیرخانه براساس آیین‌نامه است، چون آنها رییس، نایب رییس و دبیر دارند. آنهایی که موضوعات بیشتری در دست دارند، ممکن است دو بار در هفته تشکیل جلسه بدهند. با این وجود جلسات کمیسیون‌ها و دبیرخانه به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تعطیل شده بود که پس از سپری شدن مراسم هفت ایشان آنها مجددا کار خود را آغاز کردند.

آیت‌الله هاشمی توصیه کرد همه مدیران نظام باهم باشند

خبرنگاری مدعی شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین روز کاری خود در جلسه‌ای که در کمیسیون زیربنایی تشکیل شده انتقاداتی را به دولت حسن روحانی مطرح کرده است و از رضایی درباره صحت این ادعا پرسید که او پاسخ داد: روز یکشنبه ما در خدمت آیت‌الله هاشمی بودیم و در آن جلسه بحث‌های مهمی مطرح شد که البته آنها محرمانه است. ولی جمع‌بندی آن سخنان این است که اگر می‌خواهیم کار بزرگی را در کشور انجام بدهیم همه مدیران نظام باید باهم و پیرو سیاست‌های مقام معظم رهبری باشند تا پشتوانه مردم و رهبری را داشته باشند چرا که بدون آنها کار خاصی هم نمی‌توانیم انجام بدهیم.  

در احکام رهبری، رویکردهای آتی مجمع مشخص خواهد شد 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد آتی مجمع ابراز داشت: در احکام جدید مقام معظم رهبری، رویکردهای آتی مجمع مشخص خواهد شد. مدت زیادی تا تمدید احکام اعضای مجمع باقی نمانده است و اصولا مقام معظم رهبری در دوره‌های پنج ساله رویکردها را هم تعیین می‌کنند.

کسی از تصمیم رهبری خبردار نیست 

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا تا تاریخ ۵ اسفندماه که مقام معظم رهبری باید اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تعیین کنند ممکن است ایشان ریاست مجمع را مشخص کنند، بیان کرد: قطعا تا آن زمان مجمع تشکیل خواهد شد و مقام معظم رهبری تصمیم‌ می‌گیرند ولی اینکه این تصمیم چیست هیچ کسی از آن خبر ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌الله هاشمی در آخرین روزهای کاری خود طرح خاصی را مدنظر داشتند، یادآور شد: آیت‌الله هاشمی در روزهای پایانی به من ماموریت دادند تا طرح صرفه‌جویی ملی تهیه شود و گفتند این طرح توسط من یا شما به رهبری تقدیم شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر این طرح تهیه شود حیف و میل میلیاردها دلار از بین می‌رود و موجب صرفه‌جویی در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه حوزه انرژی می‌شود می‌توان این طرح را به نوعی شبیه با طرح صندوق توسعه ملی دانست.

تشییع آیت‌الله هاشمی نماد باشکوهی از وحدت ملی بود

رضایی درباره تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی هم عنوان کرد: تشییع ایشان نماد باشکوهی از وحدت ملی حول مقام معظم رهبری بود اگر سیاسیون ما این وحدت ملی را در سپهر سیاسی تقویت کنند و پیام مردم را بگیرند آن گاه ما هم به پیشرفت نزدیک‌تر می‌شویم.

رضایی درباره رویکرد آتی مجمع در خصوص مساله فلسطین هم گفت: آیت‌الله هاشمی از مدافعان حقوق فلسطین و فلسطینیان بوده است. ایشان هم در کتاب‌ها هم در سخنرانی‌ها و هم در عرصه اجرایی از فلسطینیان و حقوق آنها حمایت کردند.

آیت‌الله هاشمی از پیشگامان حمایت از فلسطین بود 

او با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان حمایت از فلسطین بود، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت هم در تداوم نظرات مقام معظم رهبری حمایت از فلسطین را سیاست خود می‌داند و معتقد است که باید یک کشور فلسطینی تشکیل شود و مردم فلسطین به این کشور بازگردانده شده و با حضور در انتخابات سرنوشت‌شان را تعیین کنند و قانون اساسی جدید نوشته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این نشست با ابراز تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: فرصت خوبی است که از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام از همه کسانی که در هفته گذشته در مراسم وداع، خاکسپاری و تشییع و همدردی با رکن رکین انقلاب همراهی کردند، تشکر کنم.

رضایی اضافه کرد: همچنین باید از توجه مقام معظم رهبری و تقدیر ایشان از آیت‌الله هاشمی و اظهار محبت‌شان در پیام تسلیت و مراسم عزاداری که برگزار کردند و همچنین ابراز همدردی با خانواده آیت‌الله هاشمی تشکر کنیم و امیدواریم آیت‌الله هاشمی با امام محشور باشند.

او با بیان اینکه یاران امام یکی پس از دیگری می‌روند ولی مردم با حضورشان در مراسم تشییع نشان می‌دهند که راه امام ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیام تشییع آیت‌الله هاشمی این است که راه امام و انقلاب پابرجاست و مردم از انقلاب، ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همچنین از بیت امام راحل برای مراسم وداع، خاکسپاری و تشییع و مراسم هفت آیت‌الله هاشمی تشکر می‌کنم و از خداوند منان خواستار طول عمر یاران امام و به ویژه مقام معظم رهبری هستیم. 

۱۶۵۱ جلسه کمیسیون‌های تخصصی و دائمی مجمع در ۲۰ سال گذشته برگزار شد 

رضایی در تشریح اقدامات مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست سال گذشته ابزار داشت: در ۲۰ سالی که آیت‌الله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشتند، ۱۶۵۱ جلسه کمیسیون‌های تخصصی و دائمی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد که ریاست کمیسیون‌های نظارت و زیربنایی مجمع شخصا توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد.

او افزود: ۴۲۹ جلسه عمومی صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشتیم که آیت‌الله هاشمی با حضور سران قوا و بزرگان کشور آن را اداره می‌کردند. ایشان با عشق و علاقه و دلسوزی و پرکاری وقت می‌گذاشتند. 

۳۵ موضوع مهم نظام در ۲۰ سال گذشته سیاستگذاری شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاصل این جلسات ۲۰ ساله سیاستگذاری ۳۵ موضوع مهم و اساسی نظام شد، عنوان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های اصل ۴۴ که موجب خروج بخش خصوصی و تعاون از بن بست شد و چشم انداز ایران اسلامی و... در دوران ایشان سیاست‌گذاری و جمع‌بندی شد و به مقام معظم رهبری ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز