خبرگزاری کار ایران

سیدحسن خمینی:

حاضران در مراسم هفتم آیت‌الله هاشمی صحنه باشکوهی را رقم زدند/سال‌ها چنین تراکم جمعیتی را ندیده بودم

یادگار امام با اشاره به مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی گفت: سالها بود که چنین تراکمى را در جلسه‌اى ندیده بودم. رییس و مرؤوس هم نداشت ، همه روى پاى هم نشسته بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدحسن خمینی با انتشاری تصویری از مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی نوشت:

سالها پیش از شاعر توانمند معاصر( که قریحه طنزپردازانه‌اش در مکتب مرحوم گل آقا پرورش یافته بود و متأسفانه تازگى ها از او خبر ندارم) شعرى خواندم ؛ این بیت خوش ساختش در ذهنم نشسته است که امروز به جهتى که خواهم گفت ، وصف حال ما شده بود. مى سراید:

در جمع ارباب هستى، هر جا نشستى نشستى/ بنشین برادر که اینجا پایین و بالا ندارد.

این بیت حکایت امروز ما و جلسه کم نظیر و پر ازدحامى بود که به مناسبت شب هفت عزیز از دست رفته مان حضرت آیت الله هاشمى رفسنجانى برگزار شد. سالها بود که چنین تراکمى را در جلسه‌اى ندیده بودم. رییس و مرؤوس هم نداشت ، همه روى پاى هم نشسته بودند. شاید هر جاى دیگرى و مناسبت دیگرى بود ،باعث دلخورى مى شد اما احساس کردم همه از این وضعیت راضى‌اند ،چراکه این ازدحام و تراکم اگر چه نظم و حفاظت و مناسبات را به هم ریخته بود، اما همین که نمایانگر پیوند مردم و مسئولان با یکى از خالص‌ترین یاران امام شده بود، جان‌ها را نمى‌آزرد. حلاوت نتیجه، مرارت استنتاج را مى‌زدود. من به نوبه خود شرمنده همه کسانى شدم که در تنگناى جا و درازناى مسیر گرفتار شده بودند ولى مى‌دانم که همه از آنچه به چشم مى‌دیدیم راضى بودیم. از تشریفات باطلى که مرسوم شده، کمتر خبرى بود و همگان نظمى آگاهانه را در تراکمى بى‌نظیر فراهم مى‌آوردند. امروز حرم امام میزبان جمعیت کثیرى بود که صحنه باشکوه و با روحى را رقم زدند و مطمئنم روح امام و یادگار امام و یار امام رحمت الله علیهم اجمعین را شاد کردند. اجرهم عند الله

yyjl;

 

کد خبر : ۴۴۸۳۳۷