خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ریاست آیت الله هاشمی به مجمع تشخیص اهمیت ویژه‌ای داده بود/ مشی اعتدالی باید دوباره در مجمع حاکم شود/احمدی‌نژاد مورد اجماع جریان‌های سیاسی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۹۱۱

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با ریاست آیت الله هاشمی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده بود.

علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گزینه‌های احتمالی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خود این مجمع به تنهایی مورد بحث نیست، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با ریاست آیت الله هاشمی اهمیت ویژه ای پیدا کرده بود.

او در ادامه افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای یک‌سری اختیارات است که توازن را در حوزه‌های مختلف کشور برقرار می‌کند، هرکدام از این گزینه‌های که امروز مطرح هستند، باید بتوانند از عهده این کار برآیند.

تاجرنیا یادآور شد: هنگام ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی خود ایشان ریاست مجمع را بر عهده داشتند و در قانون اساسی نیز این امر ذکر شده که بعد از رهبری عالی‌ترین مقام اجرایی کشور رییس‌جمهوری است و لذا واجب است این جایگاه برای رییس‌جمهور تقویت شود.

این عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: به نظر می‌رسد ناطق نوری شخص مناسبی برای این جایگاه باشد و تاکنون نشان داده منافع کشور برایش در اولویت قرار دارد.

او در در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا این  احتمال وجود دارد رهبری تا اسفند ماه که موعد قانونی انتخاب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است فردی را انتخاب نکند، اظهار داشت: رهبری در گذشته این امر را تعیین کرده‌اند و گمانه‌زنی برای این کار شاید تاثیرات منفی ایجاد کند، به هر حال باید شخصی انتخاب شود که دارای مشی اعتدالی باشد تا بتواند تمامی جریان‌های سیاسی را راضی نگه دارد .

تاجرنیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این احتمال وجود دارد حداد عادل یا احمدی‌نژاد به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت انتخاب شوند ، عنوان کرد: ما شاهد هستیم که این افراد حتی مورد قبول همه بخشهای اصولگرایان نیستند بنابراین نمی توانند محل اجماع همه جریانهای سیاسی در مجمع باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز