خبرگزاری کار ایران

بازتاب تحویل نخستین هواپیمای ایرباس به ایران در آسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس در گزارشی ضمن اشاره به فرود اولین فروند از محموله هواپیماهای ایرباس خریداری شده توسط ایران، از این رویداد به فصلی نو برای نوسازی ناوگان هوایی ایران یاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، خبر فرود اولین فروند از هواپیماهای ایرباس خریداری شده توسط ایران در اولین ساعات فرود این هواپیما در خروجی خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفت. 

این خبرگزاری از این رویداد به عنوان فصلی نو برای نوسازی ناوگان هوایی ایران یاد کرد و از آن به عنوان یکی از نخستین فواید برجام برای ایران نام برد.

در ادامه این خبرگزاری اعلام کرد که هواپیمای ایرباس مدل A۳۲۱ با ظرفیت حمل ۱۸۹ مسافر چهارشنبه گذشته در شهر تولوز فرانسه و با حضور مدیران عامل شرکت‌های «ایران ایر» و ایرباس تحویل مقام‌های ایرانی شد که این هواپیما روز پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. 

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های داخلی ایران، نوشت «عباس آخوندی» وزیر حمل و نقل ایران در مراسم ویژه‌ای که به منظور فرود این هواپیما در فرودگاه مهرآباد برگزار شده بود اعلام کرده است که این هواپیما برای پروازهای داخلی استفاده خواهد شد. وی همچنین در ادامه افزود یکی دیگر از هواپیماهای ایرباس در دوماه آینده تحویل ایران خواهد شد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه نوشت ایران پس از مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ و لغو برخی تحریم‌هایی که علیه این کشور وضع شده بود، درصدد ارتقای سطح کیفی ناوگان هوایی خود است.

این خبرگزاری همچنین به قرارداد ایران ایر با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما از این شرکت هواپیماسازی اشاره کرد و افزود که این قرارداد در سال آینده عملیاتی خواهد شد. 

در بخش دیگری از گزارش این خبرگزاری به انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا و احتمال نقض برجام توسط وی اشاره شده و به نقل از وزیر حمل و نقل ایران آمده است: «ایران امیدوار است که دولت جدید ایالات متحده آمریکا به تعهدات خود در خصوص برجام پایبند بماند.»

 

کد خبر : ۴۴۷۴۴۹