خبرگزاری کار ایران

بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی

در بیانیه جامعه روحانیت مبارز پیرامون درگذشت آیت الله هاشمی آمده است :تاثیر انکارنشدنی آیت‌الله هاشمی در شکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات و ساماندهی امور به دست او پس از پیروزی، از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت.

به گزارش ایلنا،متن پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر است:

الذین آمَنُوا و هاجَروا و جاهَدوا فی سَبیلِ اللهِ بِأَمْوَالهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْفَائزُونَ

رحلت ناگهانی و غمبار عالم و روحانی مبارز، مرد پرصلابت روزهای سخت، رهرو صدیق، تکیه گاه امام و نظام، امین ولایت و امّت و فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد. خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند. 

طُوبى له وحُسْنُ مَآب. به لطف الهی، میراث خمینی کبیر (رضوان الله علیه)، اینک و پس از چهار دهه، به والاترین سطح شوکت، عزّت و بلوغ خود رسیده است و رفتن یکی از خیل خادمان، خللی در بنیان مرصوص نظام پدید نمی آورد، اما این سرفرازی و صلابت، وامدار جدّ و جهدِ بی دریغ مردانی است که، در کسوت سرباز و فرمانده و راهبر، پای در راه پر نشیب و فراز خدمتگزاری گذاشتند و بی تردید، آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان و از گرامی ترینِ آنان بود.                    

   تأثیر انکارنشدنی  او در شکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات و ساماندهی امور به دست او پس از پیروزی، از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت. عمر پر برکت او، براستی، مصداق شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه» بود. سوابق درخشان او، به همراه همدلی و همراهی و وقار سیاسی اش در انقلابیگری، در مرتبه ای است که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد. تفکر هاشمی و اندیشه بلند او اینک بسان سرمایه ای گرانبها در اختیار مدیران و میلیون‌ها ایرانی دینمدار و وفادار به انقلاب و ایران است و کدام حیات بالاتر و ماناتر از این؟

   جامعه روحانیت مبارز، که در سوگ یکی از بنیانگذاران برجسته خود نشسته است، ضمن آرزوی سلامت و عزت برای رهبر معظّم انقلاب، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران اسلامی، رهبر فرزانه، حوزه های علمیه، خانواده و دوستداران آن عزیز تسلیت می گوید و از درگاه خداوند مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت بی پایان و علوّ درجات مسألت می کند. رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِین.

 

کد خبر : ۴۴۶۵۷۰