خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از حاشیه‌های امروز خانه ملت؛

از تشبیه مجلس به پارک لاله تا انتقاد مطهری به دکتر بازی نمایندگان

امروز یکی از معدود روزهایی بود که در تاریخ مجلس شورای اسلامی هم حزبی بودن اهمیت نداشت به طوریکه رهبر گروه پزشکان نماینده تبریز پزشکیان بود و در طرف مقابل محجوب نماینده مردم تهران قرار گرفته بود نقاط مشترک این دو این است که هر دو جزو نفرات اصلی فراکسیون امید و از اصلاح طلبان مجلس هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ جلسه امروز مجلس درباره یکی از مواد مهم برنامه ششم توسعه در بخش سلامت و بیمه بود که از چندی قبل موافقان و مخالفان درباره آن به بیان نظرات خود پرداخته بودند. 

این مسئله امروز هم به صحن علنی مجلس کشیده شد و دو گروه فراکسیون کارگری و نمایندگان پزشک رویارویی سختی در گرفت. 

حساسیت امروز به حدی بود که حتی سهیلا جلودار‌زاده با فریاد سراغ جواد علیجانی دیگر عضو فراکسیون امید آمد و از او خواست تا به پیشنهاد پزشکیان رای مخالف بدهد این صحنه از چشم عکاسان دور نماند. 

n۳۳۹۵۱۳۱-۵۵۹۳۵۱۵

خشم پزشکان مجلس از عدم تصویب پیشنهاد پزشکیان

بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پیشنهاد پزشکیان با اختلاف یک رای به تصویب نرسیده شهریاری نماینده مردم زاهدان که از دکترهای مجلس است با فریاد خود را به هیات رئیسه رساند و گفت من از دیروز دارم می‌گویم دستگاه رای گیری من خراب است. 

بعد از اینکه لاریجانی دستور بررسی دستگاه شهریاری داد معلوم شد که او راست می‌گوید و حالا این شهریاری بود که می‌گفت با توجه به اختلاف یک رای و خرابی دستگاه من پیشنهاد به تصویب برسد اما لاریجانی زیر بار نرفت و گفت این مسئله خلاف آیین نامه است. 

صحن مجلس شبیه پارک لاله شده است

در جریان بررسی بخش سلامت مجلس شاهد اوج لابی‌ها در داخل و خارج صحن بود علاوه بر آن تلفن‌ همراه نمایندگان نیز به طور دائم در حال زنگ خوردن بود اما حضور دولتی‌ها سبب شد که یکی از نمایندگان تذکر آیین نامه‌ای بدهد و مطهری در جواب آن اظهار کند با این فضای سبز و گلکاری که در صحن انجام شده اینجا شبیه پارک لاله شده است و سخت است آدم افراد غیر مسول را تشخیص بدهد. 

۲۰ ثانیه برای کارگران

در جریان بررسی بخش سلامت قاضی‌پور با انتقاد از نحوه مدیریت مجلس خطاب به مطهری گفت: در زمان رای گیری پیشنهاد نمایندگان درباره انتقال شورای بیمه سلامت از وزرات رفاه به وزرات بهداشت ریاست مجلس ۲۰ ثانیه برای راگیری وقت گذاشتند. 

وی ادامه داد: نمی‌دانیم چرا در زمان رای گیری برای کارگران باید ۲۰ ثانیه‌ای رای گرفته شود اما در زمان رای گیری برای سرمایه داران ۷۰ ثانیه رای گیری طول می‌کشد. 

این گفته قاضی‌پور در زمانی بود که مجلس در حال رای گیری به تبصره‌ای مربوط به اشتغال پزشکان بود. 

دکتر بازی نکنیم

در هنگام بررسی یکی از تبصره‌های بخش ۱۴ برنامه ششم مسعود پزشکیان درخواست کرد به عنوان مخالف صحبت کند که منشی هیات رئیسه گفت: میکروفون دکتر پزشکیان را روشن کنید در این زمان مطهری که ریاست مجلس را به عهده داشت گفت: به قول شهید مطهری القاب و عناوین دل‌ها را از هم دور می‌کند بنابراین بنده پیشنهاد می‌کنم این دکتر بازی‌ها را در مجلس کنار بگذاریم.

کد خبر : ۴۴۴۸۷۶