خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با ولید معلم:

ایران در میدان مقاومت همواره در کنار ملت سوریه خواهد بود

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی همواره در کنار ملت سوریه بوده و در آینده نیز بر حمایت‌های خود ادامه می‌دهد و در ‌‌نهایت ملت سوریه، پیروز این میدان خواهند بود.

به گزارش ایلنا، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه ۱۲ دی ماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های دولت، ارتش و مردم سوریه در مبارزه با تروریست‌ها و آزادسازی شهر حلب گفت: پیروزی‌های به دست آمده نشان دهنده مقاومت و پایداری مردم، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه است که در ‌‌نهایت به شکست تروریست‌ها انجامید و در حال حاضر شرایط خوبی برای بازگرداندن ثبات و امنیت سوریه فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با مهم ارزیابی کردن راه‌حل سیاسی بر مبنای گفتگوی سوری- سوری افزود: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر تروریسم و صهیونیسم است و از نظر سیاسی رفتار رهبری و حکومت سوریه برای حل سیاسی بحران، بسیار سنجیده بوده است.

وی حضور تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره در سوریه را در تعارض با صلح و امنیت سوریه و منطقه خواند.

لاریجانی با اشاره به اهمیت مذاکرات صلح گفت: این مذاکرات برای رسیدن به ثبات و امنیت پایدار سوریه باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه می‌توانند با برنامه ریزی و وحدت رویه، در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت مقابله با تروریسم، تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توجه به ابعاد انسانی تحولات سوریه حائز اهمیت است.

رییس مجلس شورای اسلامی با مهم ارزیابی کردن اجلاس آستانه – قزاقستان- آن را اقدامی برای دستیابی به راه حل سیاسی و صلح پایدار در سوریه خواند.

لاریجانی همچنین بر ضرورت کنترل مرزهای سوریه و ضرورت تعهد در جلوگیری از تردد تروریست‌ها تأکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی همواره در کنار ملت سوریه بوده و در آینده نیز بر حمایت‌های خود ادامه می‌دهد و در ‌‌نهایت ملت سوریه، پیروز این میدان خواهند بود.

وزیر امور خارجه سوریه نیز با اشاره به پیروزی‌های اخیر گفت: پیروزی حلب، پیروزی مشترک همه ما علیه تروریسم و نشان‌دهنده عظمت و توانمندی محور مقاومت و اهمیت این محور در مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهان اسلام و کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق وحدت بین مسلمانان صورت گیرد.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از حمایت‌های ایران و روسیه از دولت و ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، تقدیر و تشکر نمود و بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

ولید معلم افزود: اگر ارادهٔ جدی بین‌المللی در مبارزه با تروریسم وجود داشته باشد، در کمتر از یک سال ریشه تروریسم در سوریه خشکانده خواهد شد.

کد خبر : ۴۴۳۷۵۲