خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌و‌گو با ایلنا تشریح کرد؛

جزییات آخرین اقدامات کارگروه‌های شورایعالی سیاست‌گذاری/ انتخاب ۳ عضو به عنوان رابط هر استان

عضورشورای عالی سیاست گذاری آخرین وضعیت فعالیت این شورا را تشریح کرد و گفت: شورای عالی سیاست گذاری دور دوم فعالیت خود را آغاز کرده و کارگروه هایی را تشکیل داده است که هرکدام با توجه به وظایفی که برای آن‌ها تصویب شده گام برمی دارند.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد آخرین فعالیت‌های شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه شورای عالی دارای تجربه یک‌ساله است، گفت: این شورا در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و امسال هم اهداف برنامه‌های جدید خود را در دور دوم آغاز کرده بر اساس آن گام برمی دارد.

او ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این شورا می‌توان به تصویب آیین نامه‌های اصلی و تشکیل کارگروه‌ها اشاره کرد، که شرح و وظایف هرکدام از این گرو‌ه‌ها نیز به تصویب و تدوین رسیده است.

میرلوحی در ادامه به کارگروه استان‌ها اشاره کرد و گفت: سازماندهی استان‌ها و همچنین رابطان آنان مشخص شدند، قرار است ۳ نفر از اعضای شورای عالی در در هر استان حضور داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: مرحله بررسی وضعیت استان‌ها از جهت انطباق با آیین نامه‌ها و چارچوب شورای برای فعالیت استان‌ها و شهرستان‌ها نیز صورت گرفته است و این کارگروه روند سال گذشته خود را ادامه خواهد داد.

میرلوحی تصریح کرد: استان‌ها تصمیم گیرنده اصلی خواهند بود، در سال گذشته نیز این خود استان‌ها بودند که لیست انتخاباتی را می‌بستند و اعضا را معرفی می‌کردند و تهران فقط هماهنگ کننده بود.

او تاکید کرد: ما طبق دو قانون به استان‌ها اجازه فعالیت دادیم نخست آنکه همه اعضا حضور داشته باشند و سپس آن‌که منجسم عمل کند. از ابتدا هم در شورای عالی سیاست گذاری اصل را بر این گذاشتیم که مرکز، دخالتی در امور استان‌ها نداشته باشد و خود آن‌ها تصمیم گیرنده اصلی باشند.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری درباره فعالیت‌های کارگروه برنامه ریزی و تدوین، عنوان کرد: کارگروه سیاست‌ها و برنامه ریزی تدوین به مسئولیت حسین کمالی و تعدادی از اعضا تشکیل شده است، این کارگروه برنامه‌های کلان را طراحی می‌کند و به زودی راهبردی‌های این شورا در انتخابات آتی معین می‌شود.

او در مورد کارگروه رایزنی و تعامل نیز گفت: ریاست این کارگروه را مرتضی حاجی برعهده دارد و متناسب با انتخابات سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، اعضای آن با وزارت کشور و هیات نظارت بر انتخابات در ارتباط خواهند بود، آیین نامه‌ها و ظوابط آن نیز در حال تدوین و طراحی است.

کد خبر : ۴۴۳۵۵۱